Οκτώ χώρες της Ευρώπης εναντιώνονται στο Euro 7

Οκτώ χώρες της Ευρώπης εναντιώνονται στο Euro 7

Οκτώ χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας και της Ιταλίας, κάλεσαν το μπλοκ να πάρει πίσω την προγραμματισμένη εφαρμογή του προτύπου Euro 7, λέγοντας ότι είναι υπερβολικά φιλόδοξα και μη ρεαλιστικά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σε κοινό έγγραφο, το οποίο εστάλη σε άλλα μέλη της ΕΕ, οι οκτώ χώρες δήλωσαν ότι τα σημεία του προτύπου Euro 7 που αφορούν τα όρια στις εκπομπές καυσαερίων θα πρέπει να καταργηθούν εντελώς. «Είμαστε αντίθετοι σε οποιουσδήποτε νέους κανόνες για τις εκπομπές καυσαερίων (συμπεριλαμβανομένων νέων απαιτήσεων δοκιμών ή νέων ορίων εκπομπών ρύπων) για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά», αναφέρουν οι χώρες στο σχετικό έγγραφο, το οποίο υπογράφουν οι Γαλλία, Ιταλία, Τσεχία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία και Σλοβακία.

Το έγγραφο έρχεται τη στιγμή που είναι ορατός ένας «ρυθμιστικός κορεσμός» στις χώρες της ΕΕ όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς κανόνες, μετά από μια σειρά νόμων που σχεδιάστηκαν για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050.
Το Euro 7 επιδιώκει στην αυστηροποίηση των κανόνων για ρύπους πέραν του CO2, όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου. Οι κανόνες αποσκοπούν επίσης στην αντιμετώπιση των σωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά.

Η αντιμετώπιση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη. Οι κανόνες της ΕΕ για την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων που τροφοδοτούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 καθυστέρησαν για εβδομάδες μετά από μία πίεση της τελευταίας στιγμής από τη Γερμανία, η οποία επεδίωξε να εξασφαλίσει εξαιρέσεις για τα λεγόμενα e-fuels. Υπάρχει ανησυχία ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας στον τομέα.

Οι κανόνες του Euro 7, οι οποίοι θα ορίσουν τα πρότυπα για την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης, πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου του 2025. Τόσο το κοινοβούλιο όσο και τα κράτη μέλη διαπραγματεύονται επί του παρόντος τις δικές τους θέσεις πριν από την έναρξη των συνομιλιών μεταξύ των δύο πλευρών.

Στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως ο CEO της Stellantis Carlos Tavares υποστήριξαν ότι τα τελευταία βήματα για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα είναι περιττά συνιστώντας περιττές επιβαρύνσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία και τη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση.

Πηγή: Automotive News Europe με τη συμβολή των Reuters & Bloomberg


About the author


Δείτε επίσης

F1- Ferrari SF-25: Οι αναβαθμίσεις που έφερε στο Μπαχρέιν – Σημαντικές αλλαγές στο πάτωμα

F1- Ferrari SF-25: Οι αναβαθμίσεις που έφερε στο Μπαχρέιν – Σημαντικές αλλαγές στο πάτωμα

Πυροσβεστήρας στο αυτοκίνητο: Τον χρειάζεσαι; Τι λέει ο νόμος

Πυροσβεστήρας στο αυτοκίνητο: Τον χρειάζεσαι; Τι λέει ο νόμος

Βάζεις τα πόδια στο ταμπλό του αυτοκινήτου; Δες τι μπορεί να συμβεί σε περίπτωση τροχαίου

Βάζεις τα πόδια στο ταμπλό του αυτοκινήτου; Δες τι μπορεί να συμβεί σε περίπτωση τροχαίου

Αυτό είναι το πιο ασφαλές αυτοκίνητο για τα παιδία σύμφωνα με τις έρευνες

Αυτό είναι το πιο ασφαλές αυτοκίνητο για τα παιδία σύμφωνα με τις έρευνες

F1:Ο Verstappen πρέπει να αγνοήσει τις «υποσχέσεις» του simulator της Red Bull λέει ο Mark

F1:Ο Verstappen πρέπει να αγνοήσει τις «υποσχέσεις» του simulator της Red Bull λέει ο Mark

F1: Ο Gene αποκαλύπτει την «κρυφή» συμβολή του Lewis Hamilton στη Ferrari

F1: Ο Gene αποκαλύπτει την «κρυφή» συμβολή του Lewis Hamilton στη Ferrari