Το Volkswagen Group θα πρέπει του χρόνου να μειώσει τις εκπομπές ρύπων του στόλου του κατά περίπου 15%, σύμφωνα με την JATO Dynamics, την ώρα που η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη δέχεται πλήγμα.
Από το 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην ΕΕ πρέπει να μειώσουν την ποσότητα των εκπομπών CO2 των στόλων των νέων οχημάτων τους, κάτι που θα είναι ακόμη πιο δύσκολο λόγω ενός νέου προτύπου μέτρησης, περισσότερο ευθυγραμμισμένου με τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Οι κατασκευαστές αισθάνονται την πίεση από τη μείωση της ζήτησης για τα EV, με δεδομένο ότι είναι δύσκολο να προσελκύσουν νέους αγοραστές εξ αιτίας της κατάργησης των κινήτρων και των δυσθεώρητων τιμών εν λόγω οχημάτων. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, προειδοποίησε τον Ιανουάριο ότι η βιασύνη της αυτοκινητοβιομηχανίας να προσφέρει προσιτά EV θα καταλήξει σε «λουτρό αίματος» λόγω του υψηλού κόστους παραγωγής.
Το VW Group αποκάλυψε τα σχέδιά του να λανσάρει 30 νέα και αναβαθμισμένα μοντέλα φέτος για να δώσει ώθηση στις πωλήσεις. Πολλά από αυτά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ανάμεσά τους η Porsche Macan, το Audi Q6 E-tron και το VW ID.7.
Ωστόσο, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση καθίσταται πιο δύσκολη με τους καταναλωτές να είναι συγκρατημένοι λόγω των υψηλών επιτοκίων και της υποτονικής οικονομίας. Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν πέσει κατακόρυφα μετά την πλήρη κατάργηση των επιδοτήσεων από την κυβέρνηση.
Οι μέσες εκπομπές CO2 του στόλου οχημάτων των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανονισμούς με βάση το πρότυπο WLTP από το 2025, που αντικαθιστά το πρωτόκολλο NEDC.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη θα πρέπει να μειώσουν τις μέσες εκπομπές CO2 του στόλου των νέων αυτοκινήτων τους στα 93,6 g/km το 2025, με βάση τον κύκλο WLTP, σε σχέση με τα επίπεδα των 95 g/km, βάσει του κύκλου NEDC, του 2021. Για να καλύψει αυτή την απαίτηση, το VW Group πρέπει να μειώσει τις εκπομπές του το 2025 κατά περίπου 15%, σύμφωνα με την ανάλυση της JATO.
Ο Μάικλ Ντιν του Bloomberg Intelligence θεωρεί δύσκολο να επιτευχθούν οι εν λόγω στόχοι εξαιτίας της μείωσης των κρατικών επιδοτήσεων και του αυξημένου ανταγωνισμού από την Κίνα. Η αδυναμία συμμόρφωσης με τους νέους κανόνες θα επιφέρει πρόστιμο 95 ευρώ για κάθε όχημα που έχει ταξινομηθεί στην ΕΕ, πολλαπλασιαζόμενο σε ετήσια βάση με κάθε g/km CO2 που υπερβαίνει τον στόχο.
Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη εξακολουθούν να αυξάνονται, ορθώνονται διάφορα εμπόδια και παρατηρείται μία παρέκκλιση από την πορεία, σκορπίζοντας αβεβαιότητα στους αγοραστές και σε έναν ολόκληρο κλάδο που έχει επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ στη μετάβαση.
Η ΕΕ σχεδιάζει να καταργήσει σταδιακά τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες μέχρι το 2035, με κάποιες εξαιρέσεις να έχουν τεθεί στο τραπέζι για τα οχήματα που θα μπορούν να καταναλώνουν συνθετικά καύσιμα.
Το 2026, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα αξιολογήσουν τον ρυθμό της μετάβασης και τη σκοπιμότητά της για τους καταναλωτές. Τα κενά στις υποδομές φόρτισης και οι υψηλές τιμές των οχημάτων παραμένουν τα βασικά εμπόδια για τη φιλόδοξη, φιλική προς το κλίμα πολιτική.
Πηγή: Automotive News
Τσέκαρε τις γνώσεις σου