Βιομηχανία φορτηγών ΕΕ: ευάλωτη στον ξένο ανταγωνισμό

Βιομηχανία φορτηγών ΕΕ: ευάλωτη στον ξένο ανταγωνισμό

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών θα μπορούσαν να χάσουν το 11% της εμπορικής του επιρροής στην αγορά της ΕΕ από τους διεθνείς ανταγωνιστές ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2035, προβλέπει η Boston Consulting Group (BCG) σε μελέτη που ανέθεσε η Transport & Environment (T&E).

Πρόκειται για ένα από τα τρία σενάρια που ανέλυσε η BCG σχετικά με τον αντίκτυπο του διεθνούς ανταγωνισμού. «Αυτό θα σήμαινε απώλεια μεριδίου αγοράς ισοδύναμου με εκείνο μεγάλων κατασκευαστών του χώρου, όπως η Scania ή IVECO σε εταιρείες όπως η Tesla και η BYD», αναφέρει η T&E. Η NGO καλεί τους νομοθέτες να στηρίξουν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να αυξήσουν την προσφορά φορτηγών με μηδενικές εκπομπές ρύπων και να τους προετοιμάσουν καλύτερα για τον διεθνή ανταγωνισμό.

Τα εμπόδια για την είσοδο στην αγορά φορτηγών είναι υψηλότερα από ό,τι στα αυτοκίνητα. Αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει γρήγορα αν άλλες περιοχές επιταχύνουν τις δράσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ταχύτερα. Η BCG διαπιστώνει ότι η ζήτηση στην ΕΕ για φορτηγά με μηδενικές εκπομπές ρύπων θα εκτοξευθεί στο 55% των πωλήσεων έως το 2030, καθώς οι τιμές θα πέφτουν.

Όμως με τα σημερινά πρότυπα CO2 για τα φορτηγά ελλοχεύει ο κίνδυνος οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές να μην ανταποκριθούν στη ζήτηση. Η T&E δήλωσε ότι οι νομοθέτες της ΕΕ θα πρέπει να θέσουν πιο φιλόδοξους στόχους για να απαιτήσουν από τους κατασκευαστές φορτηγών να παράγουν περισσότερα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Οι αυστηρότεροι στόχοι εκπομπών CO2 θα διασφαλίσουν ότι οι Ευρωπαίοι εργαζόμενοι θα αποκομίσουν όλα τα οφέλη από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά φορτηγά. Η BCG διαπίστωσε ότι όσο ταχύτερη είναι η μετάβαση, τόσο μεγαλύτερα είναι τα οφέλη στην απασχόληση μέχρι το 2035. Οι στόχοι που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα μπορούσαν να δημιουργήσουν 7.000 πρόσθετες θέσεις εργασίας στον τομέα μέχρι το 2035 σε σύγκριση με τους σημερινούς στόχους, διαπιστώνει η ανάλυση της T&E. Σύμφωνα με τους πιο φιλόδοξους στόχους που προτείνει η T&E, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν 23.000 νέες θέσεις εργασίας.

Η συμβολή του τομέα κατασκευής φορτηγών στην ευρωπαϊκή οικονομία θα αυξηθεί επίσης. Οι προτεινόμενοι από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στόχοι θα είναι σε θέση να δημιουργήσουν 10 δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόσθετο ΑΕΠ σε σύγκριση με τα ισχύοντα πρότυπα, σύμφωνα με την ανάλυση της T&E. Οι προτεινόμενοι στόχοι της T&E θα μπορούσαν να προσθέσουν 27 δισ. ευρώ σε ΑΕΠ.


About the author


Δείτε επίσης

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία