Site icon TheCars.gr

Συνθετικά καύσιμα: η αλήθεια για τους ρύπους

Τον Σεπτέμβριο του 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κοινοποίησε ένα προσχέδιο κειμένου που όριζε μια νέα κατηγορία οχημάτων τα οποία κινούνται αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα (e-fuels).

Το κεντρικό σημείο της συζήτησης αφορά το επίπεδο μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου (GHG) που θα πρέπει να επιτυγχάνουν τα e-fuels. Επί του παρόντος, τα συγκεκριμένα καύσιμα πρέπει να πληρούν ένα όριο μείωσης της τάξης του 70% σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα, σύμφωνα με τη μεθοδολογία της Οδηγίας της ΕΕ για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (RED).

Η ανάλυση της T&E δείχνει ότι τα αυτοκίνητα με συνθετική βενζίνη θα εκπέμπουν 61 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο το 2035 με βάση το υφιστάμενο σύστημα της RED. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα εκπέμπουν μόνο 13 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο όταν φορτίζονται με ηλεκτρική ενέργεια από το μέσο δίκτυο της ΕΕ το 2035.

Σύμφωνα με αυτό το σύστημα, τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν συνθετική βενζίνη θα θεωρούνταν ουδέτερα ως προς τις εκπομπές CO2, αλλά θα εξακολουθούσαν να εκπέμπουν περίπου πέντε φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα αντίστοιχα μοντέλα EV. Επιπλέον, τα εν λόγω οχήματα εκπέμπουν ρύπους, όπως τα τοξικά  οξείδια του αζώτου (NOx) και τα καρκινογόνα σωματίδια.

Εν ολίγοις, για να τηρήσει η ΕΕ την επίσημη συμφωνία και την απόφαση των συν-νομοθετών, δεν είναι δυνατόν να επιτραπούν τα e-fuels που δεν πετυχαίνουν 100% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου όταν χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα. Ειδικότερα, η μείωση κατά 70% θα αψηφούσε  την υφιστάμενη συμφωνία που επιτρέπει την πώληση μόνο «οχημάτων που κινούνται αποκλειστικά με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2».

Η Τ&E προτείνει:

Exit mobile version