Σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: η μεγάλη ευρωπαϊκή πρόκληση

Σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: η μεγάλη ευρωπαϊκή πρόκληση

Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) γίνονται όλο και πιο δημοφιλή στην Ευρώπη. Το 2022, ο αριθμός των αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 58 % σε σύγκριση με το 2021 – από 1,9 εκατομμύρια σε 3,1 εκατομμύρια.

Μεταξύ 2019 και 2022, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε κατά περισσότερο από 400%.

Ενώ τα ηλεκτρικά επιβατικά και άλλα ηλεκτρικά οχήματα θα αποτελέσουν το κλειδί για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στον τομέα των μεταφορών, απαιτείται μια πιο εκτεταμένη υποδομή φόρτισης για την ενθάρρυνση της καταναλωτικής πίστας προς τα EV.

Η δημόσια υποδομή φόρτισης αναπτύσσεται ραγδαία στην ΕΕ

Η ποσότητα των δημόσιων υποδομών φόρτισης είναι ζωτικής σημασίας για την επικράτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης έχει επιταχυνθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία της ChargeUp Europe.

Το 2022, ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 48% σε σύγκριση με το 2021, από 320.000 σε 475.000. Μεταξύ 2020 και 2022, αυξήθηκε πάνω από 150%.

Οι δημόσιες υποδομές φόρτισης στην Ευρώπη διαφέρουν σημαντικά ως προς την έκτασή τους από χώρα σε χώρα, με τον αριθμό των σημείων φόρτισης ανά 100.000 κατοίκους να αποτελεί έναν σημαντικό δείκτη.

Η Ολλανδία βρίσκεται στην πρώτη θέση και με διαφορά από τις υπόλοιπες, καθώς το 2022 διέθετε 577 σημεία φόρτισης ανά 100.000 κατοίκους, με το Λουξεμβούργο (308), την Αυστρία (208) και τη Σουηδία (228), να ακολουθούν.

Η Δανία (200), το Βέλγιο (172) και η Γαλλία (107) ανέφεραν επίσης περισσότερα σημεία φόρτισης από τον μέσο όρο της ΕΕ (106 ανά 100.000 κατοίκους).

Υπήρχαν 99 σημεία φόρτισης στη Γερμανία, μια χώρα που αυξάνει σταθερά τις επενδύσεις της στον τομέα αυτό.

Δώδεκα χώρες της ΕΕ είχαν λιγότερα από 40 σημεία φόρτισης ανά 100.000 κατοίκους.

Η φόρτιση στο χώρο εργασίας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο

Η ChargeUp Europe θεωρεί ότι η φόρτιση στο χώρο εργασίας είναι ο πιο δημοφιλής τρόπος αναπλήρωσης των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων με ενέργεια εκτός σπιτιού.

Η πρόσβαση σε βολική και οικονομικά προσιτή φόρτιση στην εργασία μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντική για την ενθάρρυνση όσων μένουν σε πολυκατοικίες ή δεν διαθέτουν ειδικό χώρο για φόρτιση να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό όχημα.

Σε ποιες χώρες πωλούνται τα περισσότερα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα;

Το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων επί του συνόλου των νέων ταξινομήσεων είναι ένας σημαντικός δείκτης που αποκαλύπτει την πρόοδο της κάθε χώρας για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Στην ΕΕ, το 12,1 % όλων των νέων ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων αφορούσε αμιγώς  ηλεκτρικά οχήματα το 2022, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.

Η Νορβηγία υπερβαίνει κατά πολύ τον μέσο όρο, με το ποσοστό αυτό να διαμορφώνεται στο εντυπωσιακό 79%. Ακολουθούν η γειτονική Σουηδία (33%), η Ισλανδία (31%), η Ολλανδία (24%), η Δανία (21%) και η Φινλανδία (18%).


About the author


Δείτε επίσης

F1 – GP Μπαχρέιν: Κυριαρχία McLaren στο FP2 – Συναγερμός με το τιμόνι του Alonso

F1 – GP Μπαχρέιν: Κυριαρχία McLaren στο FP2 – Συναγερμός με το τιμόνι του Alonso

F1- Ferrari SF-25: Οι αναβαθμίσεις που έφερε στο Μπαχρέιν – Σημαντικές αλλαγές στο πάτωμα

F1- Ferrari SF-25: Οι αναβαθμίσεις που έφερε στο Μπαχρέιν – Σημαντικές αλλαγές στο πάτωμα

Πυροσβεστήρας στο αυτοκίνητο: Τον χρειάζεσαι; Τι λέει ο νόμος

Πυροσβεστήρας στο αυτοκίνητο: Τον χρειάζεσαι; Τι λέει ο νόμος

Βάζεις τα πόδια στο ταμπλό του αυτοκινήτου; Δες τι μπορεί να συμβεί σε περίπτωση τροχαίου

Βάζεις τα πόδια στο ταμπλό του αυτοκινήτου; Δες τι μπορεί να συμβεί σε περίπτωση τροχαίου

Αυτό είναι το πιο ασφαλές αυτοκίνητο για τα παιδία σύμφωνα με τις έρευνες

Αυτό είναι το πιο ασφαλές αυτοκίνητο για τα παιδία σύμφωνα με τις έρευνες

F1:Ο Verstappen πρέπει να αγνοήσει τις «υποσχέσεις» του simulator της Red Bull λέει ο Mark

F1:Ο Verstappen πρέπει να αγνοήσει τις «υποσχέσεις» του simulator της Red Bull λέει ο Mark