Η μείωση του μεγέθους των μπαταριών, η βελτίωση της χημείας τους και η μείωση των μετακινήσεων με ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα μπορούν να μειώσουν την προβλεπόμενη κατανάλωση κρίσιμων μετάλλων κατά 36-49% έως το 2050.
Νέα έρευνα της Transport & Environment έδειξε ότι η Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν στη διάθεσή τους μια σειρά από επιλογές που θα μπορούσαν να περιορίσουν την προβλεπόμενη κατανάλωση βασικών μετάλλων στα ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα έως και 49% από τώρα έως το 2050. Η ζήτηση πρώτων υλών για μπαταρίες θα αυξηθεί ραγδαία καθώς πολλές χώρες κάνουν αγώνα δρόμου για τη μετάβαση σε καθεστώς μηδενικών εκπομπών στον τομέα των οδικών μεταφορών , που είναι απαραίτητο για τους κλιματικούς στόχους.
Οι εκπομπές ρύπων σε όλο τον κύκλο ζωής των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία είναι σημαντικά χαμηλότερες (κατά 69%) από εκείνες ενός αυτοκινήτου που κινείται με ορυκτά καύσιμα, ακόμη και μετά τον συνυπολογισμό της παραγωγής και των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή.
Για την απαλλαγή του στόλου της από τον άνθρακα από τώρα έως το 2050, η Ευρώπη θα χρειαστεί 200 φορές περισσότερες πρώτες ύλες μπαταριών από αυτές που κατανάλωσε πέρυσι, εκτός αν ληφθούν μέτρα. Ωστόσο, με την εφαρμογή μέτρων όπως η παροχή κινήτρων αγοράς μικρών και προσιτών BEV, η υιοθέτηση καινοτόμων μπαταριών και η ελάττωση των μετακινήσεων με ιδιωτικά αυτοκίνητα, θα μπορούσε να μειωθεί η ζήτηση για βασικά μέταλλα όπως το λίθιο, το νικέλιο, το κοβάλτιο και το μαγγάνιο κατά 36-49%.
Η μείωση του μεγέθους των μπαταριών μέσω της παραγωγής μικρότερων ηλεκτρικών οχημάτων είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να μειωθεί η ζήτηση των μετάλλων (19-23%). Οι πωλήσεις SUV αυξάνονται ραγδαία στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτή η τάση προς μεγαλύτερα και βαρύτερα οχήματα πρέπει να ανακοπεί ώστε να περιοριστούν τόσο οι εκπομπές από την παραγωγή όσο και οι απαιτήσεις στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.
Τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κατάλληλα προκειμένου να μειωθεί η ζήτηση μετάλλων έως και 20% καθώς χρησιμοποιούν μπαταρίες με χημεία λιγότερο ενεργοβόρα ως προς την κατανάλωση πόρων.
Εξάλλου, απαραίτητη είναι επίσης ισχυρή πολιτική για την κλιμάκωση της ευρωπαϊκής παραγωγής νέων τεχνολογιών, όπως οι μπαταρίες με βάση το σίδηρο (LFP) και το νάτριο (Na-ion).
Ο περιορισμός των μετακινήσεων με ιδιωτικά αυτοκίνητα μπορεί να επιφέρει περαιτέρω μείωση της ζήτησης πρώτων υλών κατά 7%-9%.