Ο κανονισμός που θέσπισε η Καλιφόρνια των ΗΠΑ προβλέπει τη σταδιακή απαγόρευση των πωλήσεων νέων βενζινοκίνητων οχημάτων και ελαφρών φορτηγών μέχρι το model year 2035.
Σύμφωνα με τον κανονισμό Advanced Clean Cars II (ACC II) της Καλιφόρνιας, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι το 43% του ετήσιου όγκου παραγωγής τους αποτελείται από οχήματα μηδενικών εκπομπών, όπως ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία, plug-in υβριδικά οχήματα και αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου. Ο κανονισμός προβλέπει ότι τα Zero Emission Vehicles (ZEV) και τα plug-in υβριδικά θα πρέπει να συγκεντρώνουν μερίδιο 68% επί του συνόλου των πωλήσεων το 2030 και 100% μέχρι το 2035.
Ο κανονισμός «δεν επιβάλλει υποχρεώσεις στους καταναλωτές ή στους εμπόρους αυτοκινήτων και παρέχει ευελιξία συμμόρφωσης για τους κατασκευαστές», δήλωσαν κρατικοί αξιωματούχοι.
Σε ανακοίνωσή της, η Ένωση Εμπόρων Αυτοκινήτων του Νιου Τζέρσεϊ επέκρινε την απόφαση της πολιτείας, χαρακτηρίζοντας τον κανονισμό ως «μια ακραία κυβερνητική εντολή που περιορίζει τις επιλογές των καταναλωτών και απειλεί να καταστήσει τα νέα αυτοκίνητα απρόσιτα».
«Ενώ οι έμποροι νέω αυτοκινήτων του Νιου Τζέρσεϊ θέλουν να πουλήσουν αυτό που θέλουν να αγοράσουν οι καταναλωτές, μπορούν να προσφέρουν μόνο ό,τι κατασκευάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και διαθέτουν στους εμπόρους τους εδώ», δήλωσαν οι έμποροι. «Η ακραία εντολή του κυβερνήτη της Καλιφόρνιας θα διαταράξει την αγορά νέων αυτοκινήτων στο Νιου Τζέρσεϊ με τρόπους που θα έχουν άμεσο και βαθύ αντίκτυπο στους καταναλωτές και τους εμπόρους αυτοκινήτων.»
Στην γηραιά ήπειρο, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δηλώσει ότι τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στις 27 χώρες μέλη της από το 2035 θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές CO2, εκτός από εκείνα που κινούνται με ηλεκτροκαύσιμα (e-fuels).