Site icon TheCars.gr

Κλυδωνίζεται η αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων

«Κραχ» στην ελληνική αγορά των καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το φιλόδοξο πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και φορτιστών «Κινούμαι Ηλεκτρικά Β΄ Κύκλος», έχει υποστεί μεγάλο πλήγμα.

Έντονη δυσαρέσκεια και προβληματισμός, λόγω της αδυναμίας των εταιρειών κάθε μορφής και δραστηριότητας – που απορροφούν το μεγαλύτερο ποσοστό  των καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων(ΕV) – να υποβάλουν τις αιτήσεις αγοράς στη σχετική πλατφόρμα για να λάβουν τις επιδοτήσεις.

Μόνο φυσικά πρόσωπα

Προς το παρόν αιτήσεις μπορούν να υποβάλουν μόνο φυσικά πρόσωπα. Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι έχει εξαντληθεί το μεγαλύτερο ποσοστό των διαθέσιμων κρατικών κεφαλαίων και πως πρόκειται να γίνει νέα αξιολόγηση του προγράμματος.

Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά Β΄ Κύκλος», ολοκληρώνεται στις 31 Δεκεμβρίου 2023 και ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί αν η αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επιδοτηθεί με ένα ακόμη πρόγραμμα το «Κινούμαι Ηλεκτρικά Γ΄ Κύκλος», το οποίο αν όλα πάνε καλά, θα ισχύει από την 1 Ιανουαρίου 2024.

Σταμάτησαν την παροχή οικονομικών κινήτρων

Στην ΕΕ, αρκετές χώρες μεταξύ των οποίων και η Γερμανία διέκοψαν την παροχή οικονομικών κινήτρων για την αγορά EV, λόγω της διεθνούς οικονομικής αναταραχής. Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν σε σημαντικό ποσοστό και οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες περιόρισαν την παραγωγή των εργοστασίων.

Ειδικότερα, στην Ελλάδα η αναστάτωση στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είχε σαν αποτέλεσμα να μειωθεί κατακόρυφα το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών που εκπροσωπούν εταιρείες για τα καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκινήτων, θα είχε αποφευχθεί αν έγκαιρα οι αρμόδιες υπηρεσίες φρόντιζαν να ενημερώσουν τον κλάδο για την εξέλιξη του προγράμματος των επιδοτήσεων.

Μεγάλες ποσότητες πανάκριβων EV

Οι αντιπρόσωποι εκτιμώντας τα οφέλη από τις κρατικές επιδοτήσεις παρήγγειλαν μεγάλες ποσότητες πανάκριβων EV. Μάλιστα, μερικές αντιπροσωπείες για να τονώσουν τις πωλήσεις τους και να διευκολύνουν τον αγοραστή που επιθυμεί να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων εξοπλισμένο με ότι πιο σύγχρονο διαθέτει η αυτοκινητοβιομηχανία, χορήγησαν άμεσα την επιδότηση ακόμη και των 8.000 ευρώ με την εξόφληση του αυτοκινήτου. Δηλαδή, διέθεσαν τα αυτοκίνητα τους με επιδότηση έως 8.000 ευρώ, επιβαρύνοντας την ρευστότητα τους.

Γραφειοκρατία

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόγραμμα της ελληνικής κυβέρνησης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της βιώσιμης κινητικότητας έχει μπλέξει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, μετά την μεταφορά των σχετικών αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η πλειονότητα των εταιρειών κάθε μορφής και δραστηριότητας που εξετάζουν την ενίσχυση του στόλου τους με EV, απευθύνονται στους παρόχους αυτοκινήτων μέσω leasing για να επιλέξουν το κατάλληλο μοντέλο που καλύπτει τις ανάγκες τους και να επωφεληθούν από τα διάφορα προγράμματα.

Leasing

Η επιλογή του leasing, για την απόκτηση αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι συχνά μια καλή λύση καθώς εξασφαλίζει πολλά οφέλη και ξεγνοιασιά στον οδηγό. Εκτιμώ όμως ότι το πιο σημαντικό όφελος είναι η εξάλειψη του ρίσκου της υπολειμματικής αξίας του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων καθώς η αγορά των EV ακόμη μεταβάλλεται.

Exit mobile version