Ιταλία: οι επιδοτήσεις πήγαν στα... εισαγόμενα

Ιταλία: οι επιδοτήσεις πήγαν στα... εισαγόμενα

Οι Ιταλοί αγοραστές αυτοκινήτων έχουν χρησιμοποιήσει το 80% των κινήτρων που παρέχει η Ρώμη για να αποκτήσουν οχήματα τα οποία κατασκευάζονται στο εξωτερικό, δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας της χώρας, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση θα αναμορφώσει τη δομή του προγράμματος.

Η Ιταλία συμφώνησε να δαπανήσει 650 εκατομμύρια ευρώ ετησίως από το 2022 έως το 2024 για την παροχή κινήτρων σε όσους αγοράζουν αυτοκίνητα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Ο υπουργός Βιομηχανίας Adolfo Urso δήλωσε ότι η αναθεώρηση του πλαισίου κινήτρων για την αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να στηρίξει τόσο τη στροφή προς πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα όσο και την εθνική παραγωγή οχημάτων.

Σε ομιλία του στο κοινοβούλιο, ο Urso τόνισε ότι «το ισοζύγιο, μέχρι στιγμής, δείχνει ότι το 80% των κινήτρων πήγε σε αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στο εξωτερικό και εισήχθησαν στην Ιταλία».

Η αναθεώρηση των κινήτρων θα πρέπει να αποτελέσει μέρος των συνομιλιών που πραγματοποιεί τώρα η κυβέρνηση με την Stellantis, τη μοναδική μεγάλη κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων στην Ιταλία, σχετικά με ένα ευρύ σχέδιο με χρονικό ορίζοντα για την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας.

Η Ιταλία, η οποία υστερεί σε σχέση με άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες όσον αφορά τις ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, έχει μέχρι στιγμής χρηματοδοτήσει την αγορά EV και plugin υβριδικών αυτοκινήτων, αλλά και των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης τελευταίας τεχνολογίας.

Ωστόσο, πάνω από 11 εκατομμύρια ρυπογόνα αυτοκίνητα κυκλοφορούν σήμερα στην Ιταλία. «Πρέπει να δράσουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Urso.

Η Γαλλία αντιμετώπισε και αυτή με τη σειρά της ένα παρόμοιο ζήτημα, αφού προσέφερε στους αγοραστές πίστωση ύψους 5.000 ευρώ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αγοράστηκαν στη χώρα, υπό την προϋπόθεση ότι η μέγιστη τιμή τους είναι κάτω από 47.000 ευρώ και το βάρος τους κάτω από 2,4 τόνους. Η Tesla μείωσε πρόσφατα την τιμή του Model 3 και του Model Y για να τα καταστήσει επιλέξιμα για τις επιδοτήσεις, κάτι που προκάλεσε έντονη κριτική αναφορικά με το γεγονός ότι με τον τρόπο αυτό οι Γάλλοι φορολογούμενοι επιδοτούν ξένες μάρκες.

Πηγή: Reuters


About the author


Δείτε επίσης

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία