Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να δώσουν μάχη για να εξαλείψουν το προβάδισμα της Κίνας στην ανάπτυξη προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσαν αναλυτές και στελέχη του κλάδου στην έκθεση αυτοκινήτου IAA Mobility στο Μόναχο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo είπε χαρακτηριστικά: «Νομίζω ότι είναι μια γενιά μπροστά από εμάς. Πρέπει να καλύψουμε την απόσταση πολύ γρήγορα.» Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ των οποίων οι MG, BYD και Xpeng, στοχεύουν στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, όπου οι πωλήσεις EV έφτασαν περίπου τις 820.000 μονάδες, επίδοση αυξημένη κατά σχεδόν κατά 55%, τους πρώτους επτά μήνες του έτους, αποτελώντας περίπου το 13% του συνόλου των πωλήσεων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse δήλωσε ότι οι κινεζικές μάρκες αποτελούν «άμεσο κίνδυνο» για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής παραγωγής. «Οι βασικές κατηγορίες οχημάτων είτε θα εξαφανιστούν είτε δεν θα εκπροσωπούνται από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές» είπε ο Zipse σχολιάζοντας την απόβαση της Κίνας στην Ευρώπη.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, περιέγραψε τον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση ως έναν μαραθώνιο στον οποίο η εταιρεία βρίσκεται επί του παρόντος στο όγδοο ή το ένατο χιλιόμετρο.
Πιο αισιόδοξος, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW, Oliver Blume δεν θεωρεί ακόμα τις φιλοδοξίες των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών για την Ευρώπη ως απειλή: «Έχουμε τεχνογνωσία όσον αφορά τα οχήματα και υψηλό επίπεδο ποιότητας. Αλλά και την κληρονομιά της μάρκας. Οι νέοι παίκτες δεν το έχουν αυτό».
Ο αναλυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας Ferdinand Dudenhoeffer σχολίασε ότι οι Κινέζοι είναι «παγκόσμιοι πρωταθλητές» στην κατασκευή μπαταριών, οι οποίες μπορούν να ευθύνονται για το 40% του κόστους ενός EV.
Η κινεζική παρουσία ήταν έντονα αισθητή στην έκθεση του Μονάχου. Περίπου το 41% των εκθετών στη φετινή διοργάνωση έχουν την έδρα τους στην Ασία, ενώ ο αριθμός των κινεζικών εταιρειών που συμμετέχουν είναι διπλάσιος σε σύγκριση με την έκθεση του Μονάχου το 2021.
Η άφιξη των κινέζων κατασκευαστών EV έχει προκαλέσει ανησυχίες ότι θα ανακόψουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και θα κυριαρχήσουν στις πωλήσεις EV.
Η μέση τιμή ενός EV στην Κίνα ήταν κάτω από 32.000 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 και στην Ευρώπη περίπου 56.000 ευρώ, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς JATO Dynamics.
Πηγή: Automotive News με τη συμβολή των Reuters, Bloomberg & Automobilwoche