Ηλεκτρικά οχήματα: πόσο «πράσινα» είναι τελικά

Ηλεκτρικά οχήματα: πόσο «πράσινα» είναι τελικά

Ποιες είναι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της διαδικασίας παραγωγής ενός BEV;

Η ανάλυση του κύκλου ζωής περιλαμβάνει το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα ενός προϊόντος, από την παραγωγή και τη χρήση μέχρι την απόρριψή του. Αξιολογώντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, λαμβάνονται υπόψη τα πάντα, από τις πρώτες ύλες και τις πηγές ενέργειας της μπαταρίας μέχρι την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση στο τέλος της ζωής του.

Οι διαδικασίες εξόρυξης, επεξεργασίας, μεταφοράς και κατασκευής των μπαταριών ιόντων λιθίου είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρες, που σημαίνει ότι οι εκπομπές ρύπων είναι υψηλότερες στη φάση παραγωγής ενός BEV σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στη συνέχεια, ωστόσο, κατά τη διάρκεια της χρήσης τους τα συμβατικά συνεχίζουν να εκπέμπουν CO2, ενώ στα ηλεκτρικά μοναδική εκπομπή είναι τα σωματίδια από τα ελαστικά και τα φρένα.

Σύμφωνα με έρευνα του Transport & Environment (T&E), του οργανισμού υπό τη σκέπη του οποίου βρίσκονται οι ευρωπαϊκές ΜΚΟ που προωθούν τη βιωσιμότητα, ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην ΕΕ εκπέμπει τουλάχιστον τρεις φορές λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο.

Τα οφέλη των BEV θα αυξάνονται όσο το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας γίνεται πιο πράσινο, αλλά ακόμη και ένα BEV που κυκλοφορεί στην Πολωνία χρησιμοποιώντας μια μπαταρία που παράγεται στην Κίνα, εξακολουθεί να εκπέμπει 37% λιγότερο CO2 από ένα βενζινοκίνητο.

Τί γίνεται με τις μπαταρίες;

Οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή των μπαταριών είναι καθοριστικός παράγοντας στην τιμή των BEV, τα οποία παραμένουν ακριβότερα από τα αντίστοιχα οχήματα εσωτερικής καύσης.

Καθώς η τεχνολογία των μπαταριών εξελίσσεται, θα προκύψουν νέες εναλλακτικές λύσεις σε σχέση με την επικρατούσα σήμερα χημεία ιόντων λιθίου. Μεταξύ άλλων, διερευνάται η προοπτική ανάπτυξης μιας νέας μπαταρίας ιόντων νατρίου από την CATL, έναν κινέζο γίγαντα στο χώρο αυτό.

Θα μπορούσαν επίσης να γίνουν περισσότερα προκειμένου να μειωθούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της εξόρυξης των πρώτων υλών των μπαταριών. Η επανεπένδυση των κερδών στις τοπικές κοινότητες για τη στήριξη της εκπαίδευσης και της κατάρτισης θα παρείχε ευκαιρίες που πολύ συχνά είναι απρόσιτες για τους κατοίκους των αναπτυσσόμενων χωρών.

Ένα σημαντικό βήμα για τη μείωση των εκπομπών ρύπων σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η ανακύκλωση ή η επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών.

Υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι σε ολόκληρο των κύκλο ζωής τους, τα BEV δημιουργούν λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και, επομένως, είναι καλύτερα για το περιβάλλον.

Οι προκλήσεις παραμένουν πολλές, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμούμε τον αντίκτυπο στο περιβάλλον από την εξόρυξη ορυκτών καυσίμων.


About the author


Δείτε επίσης

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται – 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται – 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα