Site icon TheCars.gr

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: μάχη για μια θέση φόρτισης

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων που διεκδικούν με λύσσα ένα σημείο φόρτισης εξ αιτίας των ανεπαρκών υποδομών, αναγκάζονται να σηκώνονται μέσα στα άγρια μεσάνυχτα για να τα φορτίσουν.

Η οργή τους  μάλιστα είναι τέτοια ώστε να επιστρατεύονται όργανα της τάξης για να αστυνομεύουν τους απελπισμένους οδηγούς στους σταθμούς εξυπηρέτησης ΕV.

Ο Ken McMeikan, διευθύνων σύμβουλος της Moto που αποτελεί τον μεγαλύτερο πάροχο υπηρεσιών στους αυτοκινητόδρομους της Μ. Βρετανίας, δήλωσε ότι οι μεγάλες αναμονές για ένα σημείο φόρτισης θυμώνουν και στρεσάρουν τρομερά τους οδηγούς.

Άλλοι έχουν βαρεθεί τόσο πολύ που αποφάσισαν να εγκαταλείψουν τα οικολογικά τους αυτοκίνητα και να επιστρέψουν στα ντίζελ, καθώς είναι «ευκολότερα» στη λειτουργία τους, καθώς η υποδομή για τα plug-in οχήματα δεν πρόκειται να είναι έτοιμη πριν από μία δεκαετία.

Ένας ιδιοκτήτης δήλωσε στην MailOnline: «Μερικές φορές σηκώνομαι στις τέσσερις ή πέντε το πρωί μόνο και μόνο για να φορτίσω το αυτοκίνητο, επειδή ξέρω ότι ο σταθμός θα είναι κατειλημμένος την υπόλοιπη ημέρα».

Ο 72χρονος έχει μπουχτίσει τόσο πολύ με την κατάσταση ώστε αποφάσισε να απαρνηθεί το δεύτερο ηλεκτρικό του όχημα – ένα MG – λέγοντας: «Το δίνω πίσω την επόμενη εβδομάδα εξ αιτίας του άγχους που μου δημιουργεί. Θα ξαναγυρίσω στο ντιζελάκι μου γιατί είναι πιο εύκολο».

Ωστόσο, ορισμένοι κάτοικοι της περιοχής γύρω από τον σταθμό Thurrock στον M25 δηλώνουν ότι αφήνουν  το ηλεκτρικό τους όχημα, καθώς βαρέθηκαν να περιμένουν στην ουρά για να το φορτίσουν .

Οι οδηγοί που ζουν κοντά στο σταθμό φαίνεται να έχουν την πολυτέλεια των επιλογών, καθώς υπάρχουν πλέον τρεις σειρές σημείων φόρτισης, με τις αντίστοιχες θέσεις να ανέρχονται σε περίπου 30 συνολικά.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: μάχη για μια θέση φόρτισης

Οι ντόπιοι λένε ότι είναι το μόνο μέρος στην περιοχή που έχει τόσες πολλές, ενώ άλλα σημεία στους χώρους στάθμευσης των κοντινών σούπερ μάρκετ, παμπ και γυμναστηρίων είναι περιζήτητα και κατά καιρούς γίνεται μάχη γι’ αυτά.

Ορισμένα σημεία φόρτισης – συμπεριλαμβανομένης ολόκληρης της πίσω σειράς στο σταθμό Thurrock, τα οποία εγκαταστάθηκαν μόλις πριν από περίπου ένα μήνα – προορίζονται αποκλειστικά για τα αυτοκίνητα Tesla.

Ένας ιδιοκτήτης Tesla δήλωσε ότι οι ουρές στα σημεία φόρτισης της εταιρείας «δεν είναι ποτέ απελπιστικά μεγάλες – η αναμονή διαρκεί 15 έως 20 λεπτά το πολύ – αλλά δεν έχω δει οδηγούς να τσακώνονται και φορτίζω σε αυτούς το αυτοκίνητό μου καθημερινά».

Πολλοί οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων δήλωσαν ότι στο βόρειο τμήμα της χώρας τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα όσον αφορά τις υποδομές. Μάλιστα, ένας οδηγός ισχυρίστηκε ότι υπάρχει μόνο ένα σημείο φόρτισης μεταξύ Ουαλίας και Μπέρμιγχαμ στον αυτοκινητόδρομο M50 – μία απόσταση περίπου 77 μιλίων.

Διάχυτη είναι η αίσθηση –ή πιο σωστά – ο φόβος ότι οι υποδομές που απαιτούνται για την κάλυψης της ζήτησης θα αναπτυχθούν στα επόμενα 10-15 χρόνια στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Moto, Ken McMeikan, προειδοποίησε ότι οι σταθμοί εξυπηρέτησης των αυτοκινητοδρόμων του Ηνωμένου Βασιλείου αντιμετωπίζουν προβλήματα «διατάραξης της δημόσιας τάξης» λόγω της έλλειψης συνδέσεων δικτύου που εμποδίζει την εγκατάσταση αρκετών φορτιστών αυτοκινήτων για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης.

Exit mobile version