Site icon TheCars.gr

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: κερδοφόρα και τα μικρά ως το 2025

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να πουλήσουν μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη στην τιμή των 25.000 ευρώ ενώ θα είναι κερδοφόρες, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Η πτώση του κόστους παραγωγής και των τιμών των μπαταριών θα καθιστούσε εφικτό τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων μαζικής παραγωγής της κατηγορίας Β μέχρι το 2025, σύμφωνα με τη μελέτη της Transport & Environment (T&E) που βασίζεται σε ανάλυση της Syndex.

Η T&E δήλωσε ότι η διαθεσιμότητα μικρότερων, πιο προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού για τη μαζική υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και θα είναι ζωτικής σημασίας στην προσπάθεια των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών να βάλουν φρένο στην πρόκληση των κινεζικών εταιρειών που κυριολεκτικά εισβάλλουν στην Ευρώπη.

Στην καλύτερη των περιπτώσεων με βάση τα στοιχεία της έρευνας, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές μπορούν να έχουν ένα εύλογο περιθώριο κέρδους της τάξης του 4% για ένα μικρό ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη το 2025. Αυτό θα οδηγήσει στη μείωση του κόστους των μπαταριών στα 100 δολάρια ανά kWh, σύμφωνα με τις προβλέψεις του BloombergNEF και άλλων. Η έκθεση λαμβάνει υπόψη άλλες άμεσες μειώσεις κόστους, ενώ διατηρεί τις γενικές προσδοκίες του κλάδου όσον αφορά το έμμεσο κόστος και τα περιθώρια κέρδους.

Το ηλεκτρικό όχημα της κατηγορίας Β θα έχει μπαταρία lιθίου Φωσφορικού Σιδήρου (LFP) με χωρητικότητα 40 kWh και αυτονομία 250-300 km.

Η άφιξη πιο προσιτών, μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επιτάχυνε την υιοθέτηση των οχημάτων μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη. Το ένα τέταρτο (25%) των αγοραστών νέων αυτοκινήτων σκοπεύει ήδη να επιλέξει ένα ηλεκτρικό όχημα μέσα στο επόμενο έτος, σύμφωνα με δημοσκόπηση της YouGov για λογαριασμό της T&E στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πολωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Όταν όμως έχουν τη δυνατότητα επιλογής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αξίας 25.000 ευρώ, το ποσοστό των αγοραστών που είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα EV αυξάνεται στο 35%. Αυτό θα ισοδυναμούσε με την πώληση επιπλέον 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ετησίως, τα οποία θα αντικαθιστούσαν τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Exit mobile version