Η μείωση της ζήτησης για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ δίνει μια απροσδόκητη ώθηση στα υβριδικά οχήματα.
Τον Φεβρουάριο, οι πωλήσεις των BEV μειώθηκαν κατά 15% φτάνοντας τις 27.479 μονάδες, σύμφωνα με την γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών (KBA), ενώ η ζήτηση για υβριδικά οχήματα αυξήθηκε κατά 18%, φτάνοντας 69.367 μονάδες. Αυτό περιλάμβανε μια αύξηση 22% για τα plug-in υβριδικά, με τον όγκο τους να διαμορφώνεται σε 14.575 μονάδες.
Στις ΗΠΑ, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως μετά την Κίνα, τα αποθέματα EV της βιομηχανίας αυξήθηκαν κατά 92% πέρυσι. Επιπλέον, οι νέες ταξινομήσεις BEV στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 15% τον Ιανουάριο, πολύ λιγότερο από το 52% που επιτεύχθηκε κατά το ημερολογιακό έτος 2023, σύμφωνα με την S&P Global Mobility.
Η μείωση της ζήτησης πλήττει επίσης τους προμηθευτές.
Το μέλλον είναι ηλεκτρικό
Μακροπρόθεσμα, οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να ποντάρουν στο ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης και προχωρούν αναλόγως τον προγραμματισμό τους. Ο διευθύνων σύμβουλος του VW Group, Όλιβερ Μπλουμ, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης είναι έτοιμη να προσαρμόσει τα σχέδια παραγωγής της, εάν η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίσει να μειώνεται.
Η VW έχει επίσης μειώσει τις τιμές για τα μοντέλα της ηλεκτρικής οικογένειας ID για να ενισχύσει τις πωλήσεις τους στην Ευρώπη. Η προϊοντική επέλαση του VW Group στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2024 περιλαμβάνει το λανσάρισμα στην αγορά του μεσαίου VW ID.7 και του μίνι βαν ID.Buzz, της ηλεκτρικής Porsche Macan και του Audi Q6 E-tron.
Το 2024, η Volvo Cars, η οποία στοχεύει να είναι αποκλειστικά ηλεκτρική μέχρι το 2030, θα παρουσιάσει τρία EV: το μικρό SUV EX30, το μεγάλο SUV EX90 και ένα πολυτελές βαν που απευθύνεται στην Κίνα, το EM90.
Ωστόσο, δεδομένου ότι οι απαραίτητες υποδομές φόρτισης δεν έχουν ακόμη δημιουργηθεί τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ, η μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα απαιτεί σαφώς περισσότερο χρόνο. Ως αποτέλεσμα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές αγκαλιάζουν τα υβριδικά μοντέλα ως ένα μεταβατικό στάδιο.
Η VW και η Volvo δεν είναι οι μόνες αυτοκινητοβιομηχανίες που αναθεωρούν τη στάση τους απέναντι στα υβριδικά. Αρκετές μάλιστα εκτιμούν ότι τα υβριδικά θα παραμείνουν επίκαιρα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το αναμενόμενο.
Διευρύνοντας τις δυνατότητες των υβριδικών
Αυτό το αυξημένο ενδιαφέρον για τα υβριδικά οχήματα παρακινεί τους πρωταγωνιστές του κλάδου να διευρύνουν τα όρια των δυνατοτήτων των υβριδικών μοντέλων. Στα επερχόμενα μοντέλα, η ZF υπόσχεται να προσφέρει «σημαντικές λύσεις» που θα βοηθήσουν τα plug-in hybrid να επιτύχουν ηλεκτρική αυτονομία 100 km ή και περισσότερο. Στην Κίνα, αρκετοί πελάτες της ZF έχουν ήδη λανσάρει επιτυχημένα υβριδικά με ηλεκτρική αυτονομία «σημαντικά υψηλότερη» από 100 km.
Από την πλευρά της, η Mercedes-Benz επιθυμεί επίσης να συνεχίσει να προσφέρει πετρελαιοκίνητα plug-in υβριδικά μοντέλα, τα οποία συνδυάζουν «τα καλύτερα και των δύο κόσμων», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο CEO της, Όλα Καλένιους.
Πηγή: Automotive News
Τσέκαρε τις γνώσεις σου