Hλεκτρικά αυτοκίνητα: Γιατί δεν τα εμπιστεύονται οι Αμερικανοί

Hλεκτρικά αυτοκίνητα: Γιατί δεν τα εμπιστεύονται οι Αμερικανοί

Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες αυξάνονται, η ζήτηση έχει επιβραδυνθεί.

Σύμφωνα με έρευνα του Pew Research Center τον Ιούλιο του 2023, οι μισοί Αμερικανοί θεωρούν μάλλον απίθανη την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος ενώ το 13% των ερωτηθέντων δεν προτίθεται να αγοράσει ένα EV. Από τα αποτελέσματα της μελέτης προκύπτει ότι το ποσοστό του κοινού που ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μειωθεί κατά 4% από τον Μάιο του 2022.

 

Υψηλή τιμή και πρόβλημα με την αυτονομία

Οι αναλυτές επισημαίνουν ως κύριους παράγοντες της «αποστροφής» τους την υψηλή τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων και την έλλειψη εμπιστοσύνης στις υποδομές φόρτισης. Ταυτόχρονα οι κατασκευαστές θα πρέπει να πείσουν τους καταναλωτές να εγκαταλείψουν την ιδέα του κινητήρα εσωτερικής καύσης και να εμπιστευτούν πλήρως ένα νέο ηλεκτρικό όχημα για την κάλυψη των αναγκών τους.

Δεν είναι ότι οι Αμερικανοί έχουν κάποια βεντέτα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Απλά η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών θέλει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπορούν να διανύουν με μία μόνο φόρτιση τόσα χιλιόμετρα όσα τους επιτρέπει ένα ρεζερβουάρ βενζίνης. Και σε μια χώρα όπου τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις έχουν τα pickup και τα μεγάλα SUV, οι αγοραστές είναι λιγότερο πιθανό να συμβιβαστούν στον τομέα της αυτονομίας προκειμένου να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό όχημα.

Προϋπόθεση η ετοιμότητα για road-trips

Η αυτονομία είναι ένα από τους πρωταρχικούς παράγοντες που επικαλούνται οι Αμερικανοί όσον αφορά τη διστακτικότητα που επιδεικνύουν στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων: μια έρευνα του Bloomberg τον Μάιο του 2023 έδειξε ότι οι Αμερικανοί οδηγοί θέλουν το ηλεκτρικό τους όχημα να διανύει τουλάχιστον 480 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση και λιγότερο από το 10% θα συμβιβαζόταν με ένα αυτοκίνητο με αυτονομία μικρότερη των 320 χλμ.

Παρά το γεγονός ότι η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων έχει υπερδιπλασιαστεί από τότε που κυκλοφόρησαν τα πρώτα EV πριν από μια δεκαετία, τα περισσότερα δεν έχουν φτάσει στο ορόσημο των 480 χλμ. Επίσης, παράγοντες όπως η χρήση θέρμανσης ή κλιματισμού, η οδήγηση υπό βροχή ή με αντίθετο άνεμο, η κίνηση με υψηλές ταχύτητες ή το έντονο κυκλοφοριακό στις πόλεις με αλλεπάλληλα σταμάτα-ξεκίνα μπορούν να μειώσουν σημαντικά την αυτονομία.

Hλεκτρικά αυτοκίνητα: γιατί δεν τα εμπιστεύονται οι Αμερικανοί

Μολαταύτα, το «κόλλημα» των Αμερικανών με τη μεγάλη αυτονομία φαίνεται να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Μελέτη του 2022 έδειξε ότι περισσότερα από τις μισές ημερήσιες μετακίνησης τους – με οποιοδήποτε τρόπο μεταφοράς – αφορούσε αποστάσεις μόλις 4,8 χιλιόμετρων. Στην πραγματικότητα, μόνο το 2% των Αμερικανών καλύπτει καθημερινά περισσότερα από 80 χιλιόμετρα. Ακόμα και έτσι να είναι όμως, οι Αμερικανοί θέλουν να ξέρουν ότι μπορούν να ξεκινήσουν ένα επικό road trip ανά πάσα στιγμή.

Χαρακτηριστική είναι επίσης και η έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών στη φόρτιση. Η υποδομή και η αξιοπιστία των φορτιστών έχει μείνει πίσω, και οι Αμερικανοί προτιμούν να γνωρίζουν ότι το όχημά τους μπορεί να διανύσει αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα, παρά να κινδυνεύουν να ακινητοποιηθούν.

Μια πρόσφατη ανάλυση της S&P έδειξε ότι μεταξύ αυτών που επιλέγουν τελικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κάποιοι αισθάνονται μεγάλη απογοήτευση. Η έρευνα – η οποία δεν περιελάμβανε τους οδηγούς των Tesla, που κυριαρχούν στην αγορά – έδειξε ότι σχεδόν τα μισά νοικοκυριά που έχουν στην κατοχή τους ένα EV εκτός Tesla αποφασίζουν να αγοράσουν στη συνέχεια ένα βενζινοκίνητο όχημα.

Τα μεγάλα SUV πρώτα στις προτιμήσεις

Στην κατάταξη με τις καλύτερες πωλήσεις οχημάτων στις ΗΠΑ για το 2022 που δημοσίευσε μεγάλο περιοδικό αυτοκινήτου της χώρας, τα μισά από τα δέκα πρώτα οχήματα – συμπεριλαμβανομένων των θέσεων ένα και δύο – ήταν μεγάλα pick-up. Η δημοτικότητα αυτών καθώς και των μεγάλων SUV παρέμεινε σταθερή στις Ηνωμένες Πολιτείες και οι επιλογές EV σε αυτές τις κατηγορίες παραμένουν περιορισμένες. Όσα έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά παρουσίασαν κάποια σημαντικά μειονεκτήματα.

Αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι η επανέκδοση του Hummer από την GM, ενός μεγάλου SUV που σταμάτησε να διατίθεται σε έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2010. Η νέα αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με εκτιμώμενη αυτονομία έως και 613 χιλιόμετρα, ζυγίζει σχεδόν  4.539 κιλά. Η μπαταρία από μόνη της ζυγίζει όσο ένα ολόκληρο Toyota Corolla.

Hλεκτρικά αυτοκίνητα: γιατί δεν τα εμπιστεύονται οι Αμερικανοί

Ενώ άλλα μεγαλύτερα ηλεκτρικά οχήματα, όπως το Ford F-150 Lightning, έδειχναν να πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις, εντούτοις οι πωλήσεις τους έχουν επιβραδυνθεί, καθώς οι καταναλωτές διαπιστώνουν ότι η χρήση ενός ηλεκτρικού pick-up με τον τρόπο που χρησιμοποιούν ένα αντίστοιχο όχημα με κινητήρα ντίζελ ή βενζίνης – π.χ. για ρυμούλκηση – ενδέχεται να μειώσει την αυτονομία κατά ένα τρίτο ή περισσότερο.   

Πολλοί Αμερικανοί απλά αναμένουν καλύτερα και ικανότερα EV στις κατηγορίες των pick-up και επιβατικών οχημάτων, ή ίσως περιμένουν από κάποιον κατασκευαστή να κυκλοφορήσει μια έκδοση EV ενός συγκεκριμένου μοντέλου.

Η νέα γενιά καταναλωτών έχει άλλη άποψη

Ανεξάρτητα από το αν τα αυτοκίνητα που πληρούν τα κριτήρια των Αμερικανών εισέλθουν τελικά στην αγορά, η δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθεί τελικά και τα EV θα αναλάβουν τα ηνία της αγοράς. Το κύμα της αλλαγής έρχεται και οι διαφορές μεταξύ των γενεών είναι αναμφισβήτητες.

Σε πρόσφατη έρευνα της McKinsey and Co, οι millennials – οι ερωτηθέντες ηλικίας 25 έως 40 ετών – δήλωσαν ότι είναι τρεις φορές πιο πιθανό από τους Baby Boomers (άτομα ηλικίας άνω των 56 ετών) να αλλάξουν μάρκα αυτοκινήτου για κάτι που προσφέρει καλύτερη συνδεσιμότητα και επτά φορές πιο πιθανό να αλλάξουν για να αποκτήσουν καλύτερα χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης.

Οι νεότεροι καταναλωτές, επομένως, είναι πιο ανοιχτοί και δεν περιμένουν από ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο να κάνει όλα όσα μπορεί να κάνει ένα βενζινοκίνητο. Αντίθετα, δείχνουν πρόθυμοι να διαμορφώσουν τη ζωή τους γύρω από την τεχνολογία, αντί να περιμένουν ότι η τεχνολογία θα προσαρμοστεί στον τρόπο ζωής τους.

Πηγή: BBC

 


About the author


Δείτε επίσης

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται – 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται – 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα