Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έρχονται από την Κίνα έχουν καταφέρει να σπάσουν την «φήμη» του κινεζικού και να καταφέρουν να κερδίσουν το παγκόσμιο κοινό αυτοκίνητου.
Κακά τα ψέματα, για χρόνια στην χώρα μας το «Made In China» είχε αρνητική χροιά και σημαίνε την απλή, γρήγορη, «φτηνιάρική» κατασκευή. Κάτι που έβγαζε νόημα και πήγαζε από το ότι πολλά από τα προϊόντα που έφταναν στην Ευρώπη από την Κίνα εστίαζαν στο χαμηλό κόστος και όχι στην ποιότητα κατασκευής.
Ωστόσο, αυτό που αγνοούν πολλοί είναι ότι οι Κινέζοι διαθέτουν την τεχνογνωσία, τα εργατικά χέρια και τις βιομηχανικές υποδομές να κατασκευάσουν προϊόντα με υψηλή ποιότητα (όλο το πολιτικοκοινωνικό σύστημα είναι φτιαγμένο για αυτό) και ο λόγος που για πολύ καιρό, τα κινεζικά που έφταναν σε εμάς ήταν χαμηλής ποιότητας ήταν επειδή η αγορά είχε ανάγκη για ακριβώς αυτό: φθηνά, low cost προϊόντα.
Προφανώς, μερικά από αυτά ήταν απομιμήσεις, ή μπορεί να μην δουλεύαν αρκετά καλά, κάτι που άφησε στο στίγμα του σε οτιδήποτε έρχονταν από την Κίνα και κάτι που ακόμα υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού για αρκετούς αγοραστές.
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχουν δείξει πως οι Κινέζοι μπορούν να φέρουν αυτοκίνητα που όχι μόνο μπορούν να απειλήσουν τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκίνητων ως προς την προσιτή τιμή τους, άλλα και ως προς την ποιότητα. Και ειδικά στα αυτοκίνητα του μέλλοντος: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μάλιστα, τα κινεζικά αυτοκίνητα δεν στοχεύουν απλά στο να φτάσουν τα επίπεδα των ευρωπαϊκών/ιαπωνικών/κορεατικών/αμερικανικών αυτοκινήτων, άλλα και να τα ξεπεράσουν, φέροντας premium τεχνολογίες σε προσιτές τιμές.
Κάτι που φαίνεται να το καταφέρνουν αν σκεφτεί κανείς πως η BYD, για παράδειγμα. απειλεί πλέον με αξιώσεις τις πωλήσεις της Tesla. Βάλε και ότι η Κίνα διαθέτει και τις κατάλληλες πρώτες ύλες για την δημιουργία των μπαταριών(μια συνθήκη που ανεβάζει πολύ το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών και πληγώνει τους ευρωπαίους κατασκευαστές) και είναι εύκολο να δει κανείς γιατί η Κίνα παίζει ήδη, και θα παίξει ακόμα σημαντικότερο ρόλο στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η Νέα Εποχή των «EIV»
Τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα δεν είναι μόνο φθηνότερα, αλλά και «εξυπνότερα», τόσο που πλέον αξίζουν να διαθέτουν τον νέο όρο EIV (Electric Intelligent Vehicle). Τουλάχιστον, αυτό ισχυρίζεται η CATL, ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μπαταριών παγκοσμίως.
Η πρόσφατη δήλωση του αντιπροέδρου της CATL, Pan Jian, ότι τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πραγματικά το προβάδισμα, δεν είναι απλά μια υπερβολή. Η ραγδαία άνοδός τους στις διεθνείς αγορές αποδεικνύει ότι πρόκειται για προϊόντα που αποκτούν συνεχώς μεγαλύτερο κύρος, και όχι μόνο λόγω των ανταγωνιστικών τιμών τους.
Ο ίδιος παρουσίασε έναν νέο όρο: αντί για EV (Electric Vehicle), προτείνει τον όρο EIV (Electric Intelligent Vehicle), όπου το «I» αντιπροσωπεύει το «Intelligent» (Έξυπνο).
Τι λένε οι αριθμοί;
Αν εξαιρέσουμε την Tesla, οι πιο εντυπωσιακές πωλήσεις στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων προέρχονται από τους κινέζους κατασκευαστές. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το 2024 οι κινεζικές μάρκες αναμένεται να επιτύχουν αύξηση 25% στις παγκόσμιες πωλήσεις, με όγκο που θα ξεπεράσει τα 17 εκατομμύρια οχήματα.
Αυτό αντιπροσωπεύει πάνω από το 60% των συνολικών πωλήσεων EV παγκοσμίως. Ωστόσο, η μεγαλύτερη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά είναι ακόμη η Κίνα, η οποία απορροφά το 40% των συνολικών πωλήσεων, κυριαρχούμενη από εγχώριες μάρκες.
Κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Ελβετία, ο συμπρόεδρος της CATL υποστήριξε ότι η ραγδαία ανάπτυξη των κινεζικών αυτοκινήτων οφείλεται ακριβώς στην εξέλιξη από EV σε EIV και στις καινοτόμες λειτουργίες που πλέον προσφέρουν, οι οποίες δεν ήταν δυνατές με τα συμβατικά αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης.
Φουτουριστική τεχνολογία το μεγάλο όπλο της Κίνας
![ηλεκτρικά αυτοκίνητα](https://www.thecars.gr/wp-content/uploads/2025/02/385346190cdf91cfc5e012f5f1e4e233-680x383.png)
Ένα παράδειγμα αυτής της τεχνολογικής εξέλιξης είναι το Xiaomi SU7, το οποίο παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2024 από τον γίγαντα των smartphones Xiaomi και χρησιμοποιεί μπαταρίες της CATL.
- Οθόνη infotainment 16,1 ιντσών με υποστήριξη Apple CarPlay
- Head-up display 56 ιντσών
- Τιμή γύρω στα 30.000 €
Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να ελέγχει πάνω από 1.000 έξυπνες οικιακές συσκευές εξ αποστάσεως, ενσωματώνοντας λειτουργίες έξυπνης διασύνδεσης και αυτοματισμών.
Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το προηγμένο σύστημα ADAS και η αυτόνομη οδήγηση, χάρη σε:
- 11 κάμερες
- 12 υπερηχητικά ραντάρ
- LiDAR αισθητήρες
- NVIDIA Drive Orin AI
Νέες «ζυμώσεις» στην βιομηχανία της Κίνας
Η CATL φαίνεται πως δεν στοχεύει απλά στην παροχή μπαταριών για τα ηλεκτρικά. Πρόσφατα παρουσίασε τη δική της πλατφόρμα υψηλής ασφάλειας, την Bedrock Chassis, η οποία στοχεύει στη δημιουργία μιας νέας αγοράς για την ανάπτυξη έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων. Οι εκτιμήσεις μιλούν για έναν κύκλο εργασιών άνω των 130 δισ. ευρώ.
Τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν στοχευούν απλά στο να είναι φθηνότερα άλλα στο να προσφέρουν τεχνολογίες που συναντάμε μόνο σε premium μοντέλα, αλλά σε πολύ πιο προσιτές τιμές. Με την εξέλιξη από EV σε EIV, η Κίνα δείχνει ότι θέλει να ηγηθεί της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
👉 Εσύ πιστεύεις ότι τα ευρωπαϊκά και αμερικανικά brands μπορούν να ανταγωνιστούν αυτήν την ταχύτατη ανάπτυξη που συναντούμε στα ηλεκτρικά της Κίνας;