Site icon TheCars.gr

Euro 7: Tι απεύχονται οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιτίθενται στους προτεινόμενους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων υποστηρίζοντας ότι είναι πολύ δαπανηροί και περιττοί. Ωστόσο, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι απαραίτητοι προκειμένου να μειωθούν επιβλαβείς εκπομπές ρύπων και να αποτραπεί μία επανάληψη του σκανδάλου Dieselgate που είχε ως πρωταγωνιστή το VW Group.

Οι χώρες της Ε.Ε. και οι νομοθέτες θα διαπραγματευτούν φέτος τις προτάσεις για το πρότυπο Euro 7 που αφορούν τη θέσπιση αυστηρότερων ορίων για τις εκπομπές των αυτοκινήτων – για τα diesel μοντέλα, αλλά όχι τα βενζινοκίνητα – και των βαρέων φορτηγών και λεωφορείων, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα.

Η πρόταση της Επιτροπής αυξάνει το εύρος των δοκιμών εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (RDE) και προσθέτει ελέγχους εκπομπών μέσω ενός ενσωματωμένου συστήματος παρακολούθησης στο όχημα. Το Euro 7 θα τεθεί σε ισχύ στα μέσα του 2025 για τα αυτοκίνητα και στα μέσα του 2027 για τα φορτηγά και τα λεωφορεία. Οι κανόνες θα καλύπτουν επίσης τις εκπομπές των αυτοκινήτων που προκύπτουν τόσο από τα ελαστικά όσο και από τα φρένα τους.

Στελέχη όπως ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis Carlos Tavares ισχυρίζονται ότι οι κανόνες είναι «άχρηστοι» την ώρα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε ηλεκτρικά οχήματα και αρχίζουν να καταργούν σταδιακά τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.

Η γκρίνια και τα παράπονα έχουν αυξηθεί τελευταία. Η ACEA δήλωσε ότι το Euro 7 θα αυξήσει τις τιμές των νέων αυτοκινήτων κατά 2.000 ευρώ και ένα στέλεχος της Skoda υποστήριξε ότι η τσεχική εταιρεία και μέλος του VW Group, θα πρέπει να καταργήσει 3.000 θέσεις εργασίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Iveco, Gerrit Marx, χαρακτήρισε τις προτάσεις «απλά ηλίθιες». Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι το Euro 7 θα μπορούσε να αυξήσει μέχρι 150 ευρώ τις τιμές των αυτοκινήτων κατά 2.600 ευρώ τις τιμές των φορτηγών και των λεωφορείων. Η ACEA ισχυρίζεται ότι η μείωση των ρύπων από το Euro 7 θα είναι ελάχιστη, με την Κομισιόν να υποστηρίζει το αντίθετο.

Οι κατασκευαστές φορτηγών παραπονιούνται επίσης ότι το Euro 7 έρχεται καθώς οι ίδιοι βρίσκονται ήδη αντιμέτωποι με αυστηρότερα όρια εκπομπών CO2 από το 2030. Εκπρόσωπος της Κομισιόν αρνήθηκε να σχολιάσει τις δηλώσεις των στελεχών, αλλά δήλωσε ότι οι δοκιμές εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες βάσει του προτύπου Euro 7 είναι σημαντικές λόγω των «σκανδάλων στο παρελθόν που αφορούσαν συσκευές χειραγώγησης των εκπομπών».

Πηγή: Reuters

Exit mobile version