Πριν λίγα 24ώρα, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ψήφισε σχετικά με τα προτεινόμενα πρότυπα Euro 7 για τα αυτοκίνητα, τα van και τα φορτηγά αποφασίζοντας να μην προβεί σε ριζικές αλλαγές σε σχέση με το υπάρχον πρότυπο.
Νωρίτερα, η T&E χαρακτηρίζει τις αρχικές προτάσεις ως «σοβαρά αποδυναμωμένες» ισχυριζόμενη ότι δεν πρόκειται βελτιώσουν την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα και την υγεία των Ευρωπαίων πολιτών.
Τουναντίον, θα επιτρέψουν στην αυτοκινητοβιομηχανία να χαρακτηρίζει «πράσινα» τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Euro 7, που όμως θα εξακολουθούν να λειτουργούν με την ρυπογόνο τεχνολογία Euro 6.
Η Anna Krajinska, Διευθύντρια Εκπομπών Ρύπων Οχημάτων & Ποιότητας Αέρα T&E, δήλωσε:
«Το τελευταίο κείμενο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου σχετικά με τα πρότυπα Euro 7 για τα αυτοκίνητα, τα van και τα φορτηγά είναι ένα χαστούκι για τους Ευρωπαίους πολίτες. Υπονομεύει πλήρως τις προσπάθειες για τη μείωση της τοξικής ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα καυσαέρια που μολύνουν τον αέρα που αναπνέουμε. Τα οκτώ κράτη μέλη – Βουλγαρία, Τσεχία, Γαλλία, Ουγγαρία, Ιταλία, Πολωνία, Ρουμανία και Σλοβακία – τα οποία υποστήριξαν τα συμφέροντα της αυτοκινητοβιομηχανίας σε βάρος της υγείας των πολιτών τους, θα πρέπει να ντρέπονται. Δίνουν στην αυτοκινητοβιομηχανία το πράσινο φως να «ξεπλύνει» τα εξαιρετικά ρυπογόνα αυτοκίνητα Euro 6 ως «καθαρά» Euro 7. Η μόνη αξιόπιστη επιλογή για τα κράτη μέλη είναι να απορρίψουν το κείμενο στην ψηφοφορία του Συμβουλίου τη Δευτέρα».
«Η ισπανική προεδρία προτείνει όχι μόνο να αποδυναμωθούν οι προτάσεις του Euro 7, και μάλιστα σε σημείο που να συνάδουν ελάχιστα με το στόχο, αλλά και να καθυστερήσουν για αρκετά χρόνια ακόμη και οι μικροβελτιώσεις που ενυπάρχουν στις προτάσεις. Αυτό θα υποστηρίξει τα κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας και τα μερίσματα των μετόχων, ενώ εκατομμύρια από εμάς θα εκτίθενται σε τοξικά αέρια».