Euro 7: «κάτι παραπάνω από άχρηστο»

Euro 7: «κάτι παραπάνω από άχρηστο»

Οι νομοθέτες της ΕΕ θα πρέπει να μετονομάσουν το σχέδιο νόμου για τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων σε «Euro 6F», δήλωσε η πράσινη ομάδα της ΜΚΟ Transport & Environment (T&E).

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστήριξε το λεγόμενο πρότυπο «Euro 7», το οποίο δεν αυξάνει σημαντικά την προστασία από την ατμοσφαιρική ρύπανση σε σχέση με το Euro 6. Θα διατηρήσει το ίδιο όριο οξειδίου του αζώτου (NOx) για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με το Euro 6 και θα βελτιώσει ελάχιστα τις δοκιμές, οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι τα όρια πράγματι τηρούνται.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν συνήθως το πρότυπο «Euro» για την ατμοσφαιρική ρύπανση για να προωθήσουν τα οχήματά τους στους καταναλωτές ως «καθαρά», ενώ οι ρυθμιστικές αρχές βασίζονται συχνά στα πρότυπα για να αποφασίσουν ποια αυτοκίνητα μπορούν να έχουν ελεύθερη πρόσβαση σε ζώνες χαμηλών εκπομπών και να πληρώνουν χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας.

Η Anna Krajinska, υπεύθυνη για τις εκπομπές ρύπων και την ποιότητα του αέρα στην T&E, δήλωσε: «Το Euro 7 είναι χειρότερο από άχρηστο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα το χρησιμοποιήσουν για να «πρασινίσουν» αυτοκίνητα που δεν είναι σχεδόν καθόλου καθαρότερα από τα σημερινά. Οι νομοθέτες θα πρέπει να έχουν την ευθιξία να το μετονομάσουν σε Euro 6F ή να το αποσύρουν».

Οι ευρωβουλευτές υποστήριξαν ένα πρότυπο Euro 7 που, σε σύγκριση με την αρχική πρόταση, θα:

  • Αποδυναμώσει τα όρια για τα φορτηγά, επιτρέποντας περίπου 2 φορές υψηλότερα όρια NOx,
  • Αποδυναμώσει τα όρια για τα βαν, όσον αφορά τα NOx κατά 30%,
  • Αποδυναμώσει σημαντικά τις συνθήκες δοκιμών για τα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένης της επιτάχυνσης, της θερμοκρασίας και του υψομέτρου, στο επίπεδο των απαιτήσεων του Euro 6,
  • Αποδυναμώσει σοβαρά τις απαιτήσεις δοκιμών για τα φορτηγά, με σχεδόν πλήρη επιστροφή στα πρότυπα Euro 6,
  • Καθυστερήσει σημαντικά την εφαρμογή του Euro 7, πράγμα που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα θα έχουν περιθώριο να συμμορφωθούν με τα όρια μέχρι τρία χρόνια μετά την θέσπιση όλων των σχετικών κανονισμών. Για τα φορτηγά οι κανόνες δεν θα εφαρμοστούν πριν από το 2030 το νωρίτερο.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ξεκινήσει τριμερείς διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο της ΕΕ και την Κομισιόν για να αποφασίσει τον τελικό νόμο.


About the author


Δείτε επίσης

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης