Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Bruno Le Maire ένωσε τη φωνή του με τις εκκλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών προς την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου η τελευταία να υπαναχωρήσει σε σχέση με τους επερχόμενους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων, οι οποίοι θα αυξήσουν σημαντικά το κόστος κατασκευής οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το πρότυπο Euro 7, που θα τεθεί σε ισχύ από το 2025 για την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης, θα επιβαρύνει τη βιομηχανία που ήδη βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο οδεύοντας προς την ηλεκτροκίνηση, δήλωσε ο Le Maire κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του εργοστασίου μπαταριών της Automotive Cells Company.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, στην ίδια εκδήλωση δήλωσε ότι ο επερχόμενος κανονισμός, αν και δαπανηρός, δεν θα κάνει μεγάλη διαφορά για το περιβάλλον. «Ίσως θα ήταν καλύτερα να ξεχάσουμε το πρότυπο Euro 7, το οποίο θα επιβαρύνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες μας με άχρηστες επενδύσεις», δήλωσε ο Le Maire, χωρίς η Κίνα και οι ΗΠΑ να ενστερνίζονται την ίδια άποψη για τις δικές τους αυτοκινητοβιομηχανίες. «Πρέπει να επενδύσουμε στις τεχνολογίες του αύριο, όχι στις τεχνολογίες του χθες» πρόσθεσε.
Το Euro 7 στοχεύει να καταστήσει αυστηρότερους τους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων πέραν του CO2, όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των σωματιδίων που προέρχονται από τα φρένα και τα ελαστικά.
Οκτώ χώρες της ΕΕ, μεταξύ των οποίων και η Γαλλία, ζήτησαν την κατάργηση των νέων ορίων εκπομπών ρύπων, καθώς αποσπούν την προσοχή των κατασκευαστών από τον στόχο της απαγόρευσης πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, και επιβραδύνουν την εισαγωγή περιβαλλοντικών κανονισμών.
«Ας μην διαθέσουμε το λιγοστό κεφάλαιο που διαθέτουμε σε πράγματα που δεν θα αποφέρουν σημαντικό αποτέλεσμα – και εδώ μιλάω για το οικολογικό αποτέλεσμα», είπε χαρακτηριστικά ο Kallenius.
Οι κανόνες της Ε.Ε. για την απαγόρευση της πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 καθυστέρησαν για εβδομάδες μετά από πιέσεις της τελευταίας στιγμής από τη Γερμανία για την εξασφάλιση εξαιρέσεων για τα e-fuels.
Οι σημαντικές απώλειες θέσεων εργασίας αποτελεί μία εύλογη ανησυχία, ενώ η έλλειψη υποδομών, συμπεριλαμβανομένων των σημείων φόρτισης, καθιστά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μη ελκυστικά για πολλούς καταναλωτές.
Πηγή: Automotive News Europe