Κατά την διαδικασία μιας εκτεταμένης βελτίωσης ενός ατμοσφαιρικού ή τούρμπο κινητήρα, είναι πιθανόν να ανακαλύψουμε, ότι οι ικανότητες του εργοστασιακού συστήματος διαχείρισης σε ανάφλεξη και καύσιμο, δεν επαρκούν.
Προκύπτει λοιπόν η ανάγκη εξεύρεσης ενός περισσότερο προηγμένου συστήματος διαχείρισης, το οποίο να δίνει την ελευθερία και την δυνατότητα στο βελτιωτή, να ρυθμίζει κατά βούληση τον κινητήρα.
Σε αυτά τα εξελιγμένα συστήματα, η πρόσβαση στους χάρτες του καυσίμου και της ανάφλεξης, γίνεται συνήθως με την χρήση ενός φορητού ή σταθερού υπολογιστή, πάντα με την βοήθεια του ανάλογου software. Τις περισσότερες φορές δεν χρειάζονται τσιπ και programmers, αφου ο χρήστης έχει την δυνατότητα να σβήνει και να γράφει στην επαναπρογραμματιζόμενη μνήμη του συστήματος.
Επίσης για τους περισσότερους απο αυτούς, είναι κοινός τόπος η real time λειτουργία, η παρακολούθηση δηλαδή με την βοήθεια του υπολογιστή, των παραμμέτρων που διαβάζει ο κινητήρας την ώρα που λειτουργεί, χωρίς την χρήση ειδικού εξωτερικού emulator. Έτσι γεννήθηκαν οι άγραφοι εγκέφαλοι, που βοηθούν τα μέγιστα κάθε ικανό και φιλόδοξο βελτιωτή.
Ωστόσο πέρα απο την εύκολη και με ακρίβεια ρύθμιση των βασικών λειτουργιών (καύσιμο, ανάφλεξη) του κινητήρα, οι βελτιωτές επιθυμούν να γίνεται και η διαχείριση των έξτρα υποσυστημάτων, απο το ίδιο σύστημα, ώστε να μπορούν έτσι να ρυθμίζουν με μία μονάδα, όλα τα επι μέρους εξαρτήματα ως ενιαίο σύνολο.
Τέτοια υποσυστήματα μπορεί να είναι τα διπλά μπέκ ανα κύλινδρο, το water ingection, το launch control για γρήγορες εκκινήσεις απο στάση, ο μεταβλητός χρονισμός, η διαφοροποίηση της προπορείας στην ανάφλεξη μεταξύ των κυλίνδρων, η τηλεμετρία, το data logging, η ενεργητική ανάρτηση κλπ. Τελευταίος αλλά όχι λιγότερο σημαντικός ως προς την απόδοση της βελτίωσης, είναι ο έλεγχος και η ρύθμιση του συντελεστή διόρθωσης των αισθητήρων του κινητήρα, όπως θερμοκρασία νερού, πάνω στους βασικούς χάρτες που προσφέρουν αυτά τα συστήματα, καθώς και ο ορισμός της τιμής που διαβάζει ο εγκέφαλος, αν κάποιος απο αυτούς τους αισθητήρες τεθεί εκτός λειτουργίας.
Όλη αυτή η τεχνολογία και η πληθώρα δυνατοτήτων, έχει το αντίτιμό της. Η τιμή ενός τέτοιου συστήματος απλής μορφής αλλά πολλαπλών χρήσεων, μαζί με την αντίστοιχη καλωδίωση «πλεξούδα» δεν είναι φτηνή υπόθεση και αυξάνεται ανάλογα με την δυνατότητα και την ποιότητα του συστήματος διαχείρισης. Να αναφέρουμε ότι όλα αυτά τα συστήματα management του κινητήρα, προήλθαν απο την «αρρένα» δηλαδή απο τον χώρο των αγώνων, τόσο της φόρμουλα ένα, όσο και απο το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Στην χώρα μας δραστηριοποιούνται στην αγορά του after market, αρκετοί αντιπρόσωποι άγραφων επώνυμων εγκεφάλων εγνωσμένης αξίας, για τους περισσότερους τύπους αυτοκινήτων.