Η Volvo Cars ισχυροποιεί τη δέσμευσή της για την κλιματική δράση
Εκτιμώ ότι πριν «κόψουμε το κουστούμι», για κάθε τι που υπάρχει γύρω μας ακόμη και για την μάρκα του αυτοκινήτου που θα εμπιστευθούμε για την ασφάλεια μας, καλό θα ήταν να μάθουμε την ιστορία της και τις προοπτικές της.
Θέλω να σας ενημερώσω για την αγωνιώδη προσπάθεια που κάνει η σουηδική μάρκα Volvo για τον περιορισμό των ρύπων και την ανθρακοποίηση. Πιστεύω ότι η κλιματική αλλαγή πρέπει να μας απασχολεί συνεχώς και να μην κλείνουμε τα μάτια στη καταστροφή που έρχεται. Καλές οι συσκέψεις και η πρόσφατη φιέστα στο Ντουμπάι – κλιματική σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών, COP28 – αλλά να μην χάσουμε το στόχο μας, γιατί οι πλέον ειδικευμένοι επιστήμονες θεωρούν ότι έχουμε ήδη καθυστερήσει και πως οφείλουμε να επανεξετάσουμε την στάση μας προς το πολυτιμότερο αγαθό, το περιβάλλον.
Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία
Η Volvo είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής φορτηγών, λεωφορείων, βαρέων οχημάτων και βιομηχανικών μηχανημάτων. Η εταιρεία ιδρύθηκε στις 10 Αυγούστου 1926 στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, μετά την απόσχιση τμήματος της εταιρείας κατασκευής ρουλεμάν και ανταλλακτικών SKF, με την παραγωγή οχημάτων να ξεκινάει στις 14 Απριλίου 1927. Σήμερα, η Volvo Cars, δηλαδή ο κλάδος των επιβατικών αυτοκινήτων, έχει πουληθεί από την Ford Motor Company στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely από το 2010.
Η εκκίνηση
Το πρώτο αυτοκίνητο Volvo βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του Γκέτεμποργκ στη Σουηδία το 1927. Έκτοτε, ο Όμιλος Volvo Cars κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στην τεχνολογία ασφάλειας και την καινοτομία. Σήμερα, η Volvo είναι μια από τις πιο γνωστές και σεβαστές μάρκες αυτοκινήτων στον κόσμο με πωλήσεις σε περισσότερες από 100 χώρες.
Ο Όμιλος Volvo Car (Volvo Cars) ανήκει στην Zhejiang Geely Holding (Geely Holding) της Κίνας. Η Volvo Cars αποτελούσε μέρος του σουηδικού ομίλου Volvo μέχρι το 1999, όταν η εταιρεία αγοράστηκε από τη Ford Motor Company. Το 2010, η Volvo Cars εξαγοράστηκε από την Geely Holding.
Η Volvo Cars είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο Nasdaq της Στοκχόλμης, όπου διαπραγματεύεται με το σύμβολο VOLCAR B.
Το όνομα Volvo ανήκει στη Volvo Trademark Holding AB, η οποία ανήκει από κοινού στη Volvo Cars και τον Όμιλο Volvo.
Τα αυτοκίνητα Volvo διατίθενται στην αγορά και πωλούνται από εταιρείες περιφερειακής αγοράς και εθνικές εταιρείες πωλήσεων μέσω περίπου 2.300 τοπικών αντιπροσώπων σε περισσότερες από 100 χώρες. Οι περισσότερες αντιπροσωπείες είναι ανεξάρτητες εταιρείες. Από τον Δεκέμβριο του 2020, η Volvo Cars είχε περίπου 40.000 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης σε όλο τον κόσμο.
Premium κατηγορία
Η Volvo Cars πουλά μοντέλα αυτοκινήτων premium κατηγορίας σε διάφορες κατηγορίες: σεντάν (S60, S90), ευέλικτα κτήματα (V60, V90) και SUV (XC40, XC60, XC90, C40).
Το 2021, η Volvo Cars πούλησε 698.693 αυτοκίνητα. Η μεγαλύτερη αγορά, η Κίνα, αντιπροσώπευε περίπου το 25 τοις εκατό του συνολικού όγκου πωλήσεων το 2021, ακολουθούμενη από τις Ηνωμένες Πολιτείες (17%), το Ηνωμένο Βασίλειο (7%), τη Σουηδία (7%) και τη Γερμανία (6%).
Από τον Δεκέμβριο του 2021, η Volvo Cars απασχολούσε περίπου 41.000 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης. Τα κεντρικά γραφεία, η ανάπτυξη προϊόντων, το μάρκετινγκ και οι λειτουργίες διοίκησης της Volvo Cars βρίσκονται κυρίως στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.
Τα εργοστάσια παραγωγής της Volvo Cars βρίσκονται στο Γκέτεμποργκ (Σουηδία), στη Γάνδη (Βέλγιο), στη Νότια Καρολίνα (ΗΠΑ), στο Chengdu, στο Daqing και στο Taizhou (Κίνα). Η εταιρεία διαθέτει επίσης κέντρα Ε&Α και σχεδιασμού στο Γκέτεμποργκ, στο Camarillo (ΗΠΑ), στο Sunnyvale (ΗΠΑ) και στη Σαγκάη (Κίνα).
Η παραγωγή εξαρτημάτων αμαξώματος βρίσκεται στο Olofström (Σουηδία) από το 1969. Επιπλέον, η εταιρεία λειτουργεί εργοστάσια συναρμολόγησης στην Κουάλα Λουμπούρ (Μαλαισία) και στο Bengaluru (Ινδία).
Άδικη ενέργεια
Θα αναρωτηθείτε γιατί σημειώνω όλα αυτά τα στοιχεία για την Volvo; Για να σας ενημερώσω σχετικά με την ιστορία και την θέση της μοναδικής πλέον σουηδικής μάρκας αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής μετά την άδικη ενέργεια εναντίον της λαμπρής Saab, που την «έφαγαν» τα συμφέροντα της General Motors. Μια πικραμένη ιστορία…
Ισχυροποιεί τη δέσμευσή της
Θέλω να δώσω έμφαση στη προσπάθεια της Volvo Cars, στην κλιματική δράση. Η Volvo Cars ισχυροποιεί τη δέσμευσή της για την κλιματική δράση, στοχεύοντας να μειώσει τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 75% έως το 2030 και σχεδιάζει τη χρήση αλουμινίου και χάλυβα μηδενικών εκπομπών.
Καθίσταται πιο σημαντικό από ποτέ για τις επιχειρήσεις να εντείνουν ακόμη περισσότερο τις προσπάθειές τους στο πεδίο της κλιματικής δράσης. Ανακοίνωσε ότι ισχυροποιεί το κλιματικό της σχέδιο – που ήδη είναι ένα από τα πλέον φιλόδοξα στην αυτοκινητοβιομηχανία – με σκοπό να ελαττώσει τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 75% έως το 2030, σε σύγκριση με το έτος αναφοράς, 2018.
Κλιματικά ουδέτερη
Πρόκειται για μία προσθήκη στη φιλοδοξία της να γίνει μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040 και να μειώσει τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 40% από το 2018 έως το 2025. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, οι συνολικές εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο ήταν 19% χαμηλότερες σε σχέση με το ορόσημο του 2018.
Η επίτευξη ενός τόσο φιλόδοξου στόχου, για περιορισμό των εκπομπών κατά 75% έως το 2030, απαιτεί να συνεχίσει να εργάζεται για την υλοποίηση του υφιστάμενου στόχου της, που προβλέπει να διαθέτει προς πώληση μόνον αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, μηδενίζοντας έτσι τις εκπομπές στην εξάτμιση για το σύνολο της γκάμας της.
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, ανακοίνωσε ότι είναι πλέον μέλος της πρωτοβουλίας First Movers Coalition (FMC) που δημιουργήθηκε από το World Economic Forum, και θέτει την αγοραστική της δύναμη στην υπηρεσία αναδυόμενων καθαρών τεχνολογιών που θα ενισχύσουν τη μετάβαση στο αλουμίνιο σχεδόν μηδενικών εκπομπών.
Χάλυβας σχεδόν μηδενικών εκπομπών
Επιπλέον, αναλαμβάνει δράση στον κλάδο του χάλυβα, μέσω της συνεργασίας της με τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα, SSAB. Είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που συνέπραξε με τη SSAB, με στόχο να διερευνήσει τη δυνατότητα παραγωγής χάλυβα υψηλής ποιότητας σχεδόν μηδενικών εκπομπών για την αυτοκινητοβιομηχανία. Σήμερα, η Volvo Cars έχει εξασφαλίσει πρόσβαση σε πρωτογενή και ανακυκλωμένα χαλύβδινα ελάσματα σχεδόν μηδενικών εκπομπών από τη SSAB, τα οποία σχεδιάζουμε να χρησιμοποιήσουμε σε ένα από τα προγράμματα αυτοκινήτων μας έως το 2026.
Νωρίτερα μέσα στο έτος, η Volvo Cars αποκάλυψε το αμιγώς ηλεκτρικό EX30, το μικρό SUV που σχεδιάστηκε για να έχει το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από κάθε άλλο μοντέλο Volvo ως σήμερα. Το EX30 είναι ένα από τα αρκετά, νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα Volvo που έχει ήδη παρουσιάσει και θα συνεχίσει να παρουσιάζει τα επόμενα χρόνια, στην πορεία τής μετεξέλιξής της σε εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030. Ήδη σημειώνει σημαντική πρόοδο – κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 16% των συνολικών της πωλήσεων.
Τέλος οι κινητήρες εσωτερικής καύσης
Συγχρόνως, απομακρύνεται γρήγορα από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα παράγει το τελευταίο αυτοκίνητο με κινητήρα diesel στις αρχές του 2024, ενώ έχει σταματήσει τις επενδύσεις σε έρευνα και εξέλιξη (R&D) νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης. Αντί να μείνει προσηλωμένοι σε τεχνολογίες του παρελθόντος, στρέφει το βλέμμα της προς το μέλλον.
Την ίδια στιγμή, η εκπλήρωση του πιο πρόσφατου στόχου της απαιτεί τον περιορισμό των εκπομπών CO2 σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και τις δραστηριότητές της (συμπεριλαμβανομένων των logistics), με στόχο να μειωθούν κατά 30% οι εκπομπές σε κάθε πτυχή της λειτουργίας της, σε σύγκριση με το έτος αναφοράς, 2018.
Το 2022, το 69% όλων των λειτουργιών της χρησιμοποιούσε κλιματικά ουδέτερη ενέργεια. Και από τότε, έχει πρόσφατα φτάσει στη χρήση 100% κλιματικά ουδέτερης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλα τα εργοστάσιά της ανά τον κόσμο.
Βιοκαύσιμα στις διηπειρωτικές θαλάσσιες μεταφορές
Αυτό το καλοκαίρι, έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που ανακοίνωσε τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στα βιοκαύσιμα, για το 86% των διηπειρωτικών θαλάσσιων μεταφορών της. Αυτό μειώνει τις εκπομπές CO2 στις θαλάσσιες μεταφορές μας κατά 84% και υποστηρίζει τον στόχο της για τον περιορισμό των εκπομπών στη λειτουργία της.
Στην έκθεση Global Climate Stocktake του ΟΗΕ για το κλίμα, που δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο, το συμπέρασμά της είναι ότι παρά την πρόοδο σε κάποια πεδία, ο κόσμος απέχει ακόμη πολύ από το να περιορίσει την άνοδο της παγκόσμιας θερμοκρασίας στον 1,5 βαθμό σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα.
Εξηλεκτρισμός του στόλου
Η έκθεση περιέχει επίσης συστάσεις για συγκεκριμένους τομείς, συμπεριλαμβανομένου του τομέα μεταφορών. Δηλώνει ότι όσον αφορά τη βιομηχανία αυτοκινήτων, «η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων έχει τις καλύτερες προοπτικές για τον μετριασμό των εκπομπών στον κλάδο». Το συγκεκριμένο συμπέρασμα ευθυγραμμίζεται με τις δράσεις της Volvo Cars για τον εξηλεκτρισμό του στόλου της και την κατάργηση των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.