Οι προτεινόμενοι κανονισμοί toy Euro 7 για τις εκπομπές ρύπων θα δημιουργήσουν άμεσο κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα είναι έως και 10 φορές υψηλότερο από τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δήλωσε η ACEA, επικαλούμενη νέα μελέτη.
Το άμεσο κόστος για τα βενζινοκίνητα και van οχήματα, συμπεριλαμβανομένου του κόστους έγκρισης τύπου, των επενδύσεων και του εξοπλισμού, για τη συμμόρφωση με το Euro 7 θα ανέλθει σε 1.862 ευρώ ανά όχημα, έναντι 184 ευρώ που είναι η εκτίμηση της Κομισιόν, σύμφωνα με τη μελέτη της Frontier Economics, για λογαριασμό της ACEA.
Για τα λεωφορεία και τα φορτηγά κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 11.707 ευρώ ανά όχημα, σε σύγκριση με την εκτίμηση της Επιτροπής για 2.765 ευρώ, σύμφωνα με την ίδια μελέτη.
Η ACEA δήλωσε ότι η αύξηση των τιμών για τους καταναλωτές και τις εταιρείες που αγοράζουν αυτά τα οχήματα θα είναι ακόμη μεγαλύτερη. «Η πρόταση που αφορά το Euro 7 δεν είναι ο κατάλληλος τρόπος για την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων, καθώς θα έχει εξαιρετικά χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο με ιδιαίτερα υψηλό κόστος», αναφέρει η ACEA.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιτίθενται στο Euro 7, υποστηρίζοντας ότι οι κανονισμοί είναι υπερβολικά δαπανηροί και περιττοί, επειδή η βιομηχανία δαπανά αυτή τη στιγμή δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ για ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διατείνεται ότι οι κανονισμοί είναι απαραίτητοι για να μειωθούν οι βλαβερές εκπομπές ρύπων και να αποφευχθεί η επανάληψη του σκανδάλου Dieselgate του VW Group που ξέσπασε το 2015.
Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι νομοθέτες θα διαπραγματευτούν φέτος προτάσεις για τη θέσπιση αυστηρότερων ορίων όσον αφορά τις εκπομπές των πετρελαιοκίνητων -αλλά όχι των βενζινοκίνητων- αυτοκινήτων και των βαρέων φορτηγών και λεωφορείων, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα.
Το Euro 7 θα τεθεί σε ισχύ στα μέσα του 2025 για τα αυτοκίνητα και στα μέσα του 2027 για τα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Το ζήτημα των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων αποτελεί πρόκληση για τους νομοθέτες της Ε.Ε. Οι κανόνες της Ε.Ε. για την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 ως μέρος των στόχων της για μείωση των εκπομπών CO2, καθυστέρησαν για εβδομάδες μετά από πιέσεις της τελευταίας στιγμής από τη Γερμανία για την εξασφάλιση εξαιρέσεων για τα λεγόμενα ηλεκτροκαύσιμα (e-fuels).
Πηγή: Automotive News Europe