Παρακολουθώ προσεκτικά την αγωνιώδη προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών να διατηρήσουν την υψηλή κερδοφορία τους και να προσαρμοσθούν στη νέα εποχή της κινητικότητας.
Η ηλεκτροκίνηση τους έχει γίνει «εφιάλτης» γιατί δεν μπορούν να υλοποιήσουν τον αρχικό προγραμματισμό τους κυρίως λόγω της εξάρτησης τους από τους πανίσχυρους κινέζους κατασκευαστές μπαταριών, που τους «χορεύουν στο ταψί» και της απροθυμίας των υποψήφιων αγοραστών να αποκτήσουν τα πανάκριβα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με περιορισμένη αυτονομία.
Στο τραπέζι των προέδρων των μαρκών υπάρχουν ανοικτοί οι φάκελοι, για τον περιορισμό του κόστους κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τις επιδοτήσεις που δίνουν οι τρίτες χώρες για νέα εργοστάσια, οι τρόποι για να μειωθούν οι τιμές των σπάνιων γαιών και άλλων υλικών για την κατασκευή των μπαταριών και των ηλεκτρικών κινητήρων, η αλλαγή του μοντέλου εμπορίας των καινούργιων αυτοκινήτων και η παρουσία τους στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Εκτιμώ ότι η σημαντικότερη όμως αλλαγή που αφορά τον υποψήφιο αγοραστή αυτοκινήτου είναι η νέα δομή του συστήματος προβολής, παραγγελίας, αγοράς και συντήρησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι επίσημες αντιπροσωπείες σταδιακά θα εκλείψουν.
Στο κλαμπ των μαρκών που γυρίζουν την πλάτη στον έμπορο(Volvo, Mercedes–Benz, Ford, ο όμιλος Stellantis κ.α.) εισήλθε και η Skoda, που θα λανσάρει στο τέλος του 2024, το νέο μεσαίο αμιγώς ηλεκτρικό SUV Elroq. Η πιο μεγάλη τομή είναι η απευθείας παραγγελία του αυτοκινήτου μέσω της επίσημης ιστοσελίδας.
Η παραλαβή θα γίνεται στο σπίτι είτε στο γραφείο. Οι παραδοσιακές εκθέσεις μειώνονται σε αριθμό και σε έκταση. Τα συνέργεια συρρικνώνονται γιατί τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν μικρότερη και ευκολότερη συντήρηση. Μένει να φανεί αν ο οδηγός θα εξυπηρετείται άμεσα. Το μόνο σίγουρο είναι πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα χάσουν την υψηλή κερδοφορία τους.