Μια ακόμη ενέργεια των αυτοκινητοβιομηχανιών που κατασκευάζουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) επιβεβαιώνει την άποψη όσων υποστηρίζουν ότι οι εταιρείες ενδιαφέρονται μόνο για τα άμεσα κέρδη τους και ουσιαστικά αδιαφορούν για την υπολειμματική αξία των EV.
Οι περισσότερες μάρκες EV, αναγκάστηκαν από πέρσι να μειώσουν σημαντικά τις τιμές των μοντέλων τους για να αντιμετωπίσουν την ραγδαία πτώση των πωλήσεων κυρίως στην Κίνα, στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη.
Αντί να φροντίσουν να αναβαθμίσουν τα μοντέλα τους για να έχουν μεγαλύτερη αυτονομία και να δημιουργήσουν δημόσια δίκτυα παροχής ρεύματος, προτίμησαν την επιλογή που στρέφεται εναντίον τη τσέπης όσων είχαν ήδη αγοράσει τα πανάκριβα αυτοκίνητα τους.
Η έρευνα της Autobiz διαπίστωσε ότι ο ρυθμός απόσβεσης των ηλεκτρικών οχημάτων επιταχύνεται στη Δυτική Ευρώπη, ειδικά στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου τα ηλεκτρικά οχήματα δύο ετών ή νεότερα υποτιμώνται 1,9 φορές ταχύτερα σε σχέση με αντίστοιχα μοντέλα που φέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης ενώ το 2022 ο ρυθμός υποτίμησης ήταν 0,7. Η DAT διαπίστωσε ότι οι υπολειμματικές αξίες των ηλεκτρικών οχημάτων ηλικίας τριών ετών άρχισαν να υστερούν από εκείνες των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων από τον Ιανουάριο του 2021.
Τον Ιούλιο του 2023, τα EV διατηρούσαν το 60% της αξίας τους μετά από τρία χρόνια, ενώ για τα βενζινοκίνητα μοντέλα το ποσοστό αυτό ήταν σχεδόν 70% και τα ντίζελ περίπου 67%. Η Glass διαπίστωσε ότι οι υπολειμματικές αξίες των ηλεκτρικών οχημάτων, ήταν μόλις στο 47% της αρχικής τιμής, 25 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερες σε σχέση με τα υβριδικά αυτοκίνητα.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι εταιρείες leasing, θα καταγράψουν απώλειες κερδών από την διαχείριση των EV και πως θα αναγκαστούν να αυξήσουν την μηνιαία δόση για την απόκτηση EV.