Πλησιάζουμε στην ολοκλήρωση του 2023 και ακόμη η Ελλάδα δεν έχει αποκτήσει μια ισχυρή ένωση καταναλωτών που να ασχολείται σοβαρά με όλους τους τομείς της αυτοκίνησης και να παρεμβαίνει όταν υπάρχουν καταγγελίες από τους οδηγούς.
Θεωρώ πολύ σημαντική την δραστηριότητα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος(Transport & Environment), μιας ευρωπαϊκής ομπρέλας για μη κυβερνητικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών και του περιβάλλοντος.
Στις αρχές της εβδομάδας ξεκίνησε μια νέα εκστρατεία που έχει στόχο την δραστική μείωση των εκπομπών CO2 από τους εταιρικούς στόλους. Η T&E που βοήθησε να αποκαλυφθεί το σκάνδαλο dieselgate, τώρα τα βάζει με τους γίγαντες της χρηματοδοτικής μίσθωσης και τους ζητά να δεσμευτούν ότι θα σταματήσουν τη μίσθωση αυτοκινήτων που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα(βενζίνη, ντίζελ) έως το 2028.
Μέλη της πραγματοποίησαν δράση έξω από τα κεντρικά γραφεία της Société Générale και της BNP Paribas στο Παρίσι, καθώς η T&E θεωρεί ότι οι επτά κορυφαίες εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης της Ευρώπης δεν συμβάλουν καθοριστικά στη μείωση των ρύπων με τις επιλογές των αυτοκινήτων που απευθύνονται στους εταιρικούς στόλους.
Σύμφωνα με μια νέα μελέτη της T&E, που στηρίχθηκε σε ένα πλαίσιο επτά κριτηρίων για την αξιολόγηση της απόδοσής τους στην πράσινη κινητικότητα, αποκαλύφθηκε ότι καμία από τις εταιρείες δεν τα καταφέρνει. «Δεν είναι οι πράσινοι ηγέτες όπως ισχυρίζονται», αναφέρει η T&E.
Αυτές οι εταιρείες διαθέτουν έναν στόλο σχεδόν 10 εκατ. αυτοκινήτων στην ΕΕ. Στην Ευρώπη, τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα ταξινομούνται πλέον βάσει συμβολαίου leasing. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης έχουν μεγάλη επιρροή στον ρυθμό μετάβασης της ΕΕ στην ηλεκτροκίνηση και στη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές.