Site icon TheCars.gr

Ηλεκτρικά κέρδη

Ειλικρινά, εύχομαι να μην πέσουν έξω οι προβλέψεις του οικονομικού διευθυντή του Renault Group Τιερί Πιετόν, σχετικά με την μείωση των τιμών πώλησης των καινούργιων αυτοκινήτων.

Όπως εκτιμά ο διακεκριμένος οικονομολόγος, σταδιακά θα επικρατήσει πτωτική τάση στις τιμές των αυτοκινήτων γιατί πέφτει κατακόρυφα το κόστος των πρώτων υλών. Ωστόσο, αν και την ίδια άποψη έχουν και ανώτατα στελέχη άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, μέχρι τώρα δεν ανακοινώθηκαν μειώσεις τιμών. Αντίθετα, οι περισσότερες μάρκες δημοσιοποιούν το τελευταίο χρονικό διάστημα νέους τιμοκαταλόγους όπου γνωστά και δημοφιλή μοντέλα έχουν αυξημένες τιμές.

Επίσης, μερικές μάρκες ακολουθούν την μέθοδο της αφαίρεσης στοιχείων από τον αρχικό εξοπλισμό των εκδόσεων για να μην ανακοινώσουν υψηλότερες τιμές και χάσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα στην αγορά. Δηλαδή, ακολουθούν την ίδια τακτική που εφαρμόζει μερίδα εταιρειών τροφίμων και άλλων ειδών, που προμηθευόμαστε από τα super markets. Πάντως, η Renault είναι μία από τις πρώτες μάρκες που ανακοίνωσαν επίσημα ότι πέτυχαν μειωμένες τιμές για τις πρώτες ύλες και πως θα είναι φθηνότερα τα μοντέλα της. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επικαλούνται την αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, όπως ο χάλυβας και το λίθιο, που επιβαρύνουν το κόστος κατασκευής των αυτοκινήτων καθώς και τις συνέπειες από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Παρά όμως τις συνεχείς παρεμβάσεις τους στην ΕΕ και στις κυβερνήσεις, για να τους δοθούν οικονομικά κίνητρα τα οποία θα περιορίσουν τις συνέπειες από την αύξηση του κόστους κατασκευής των αυτοκινήτων, οι επίσημοι ισολογισμοί δείχνουν κατακόρυφη αύξηση της κερδοφορίας τους. Εκτιμώ ότι τουλάχιστον για το 2023, δεν θα δούμε δραστικές μειώσεις των τιμών πώλησης των αυτοκινήτων, γιατί καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν θέλει να χάσει τα εξασφαλισμένα κέρδη της.

Exit mobile version