Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

Τιμές μεταχειρισμένων: Η ελπίδα για επιστροφή στις τιμές προ-2019 εξαφανίζεται. Δείτε τι κρατά τις τιμές ψηλά και το 2025

Παραδοσιακά, τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ήταν η οικονομική λύση. Και για πολλά χρόνια αυτό συνέβαινε και στην πράξη, αφού στην αγορά μπορούσες να βρεις από πιο premium μοντέλα που η τιμή τους είχε μειωθεί αισθητά αφού πλέον ήταν «δεύτερο χέρι» μέχρι και πιο προσιτά  μοντέλα για όσους χρειάζονταν απλά ένα αυτοκίνητο για τις καθημερινές τους υποχρεώσεις. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια και κυρίως μετά το 2019, με τον Covid και την έλλειψη παραγωγής microchips άλλα και τον πληθωρισμό που έκανε τα πάντα πιο ακριβά, τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν δει μια τεράστια άνοδο.

Γενικά, αυτό είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο που συναντάται σε πολλές χώρες, όμως στην χώρα μας είναι πολύ μεγαλύτερο. Μια γρήγορη αναζήτηση στις ιστοσελίδες πώλησης μεταχειρισμένων σε Ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία, η Αυστρία ή η Αγγλία και σύγκριση των τιμών και του τι παίρνεις εκεί σε σχέση με το τι παίρνεις εδώ με τα ίδια λεφτά, μπορεί να σου πει πολλά

Ωστόσο, τι ακριβώς φταίει; Το πρόβλημα πηγάζει από την πολιτεία, είναι θέμα ελεύθερης αγοράς ή οφείλεται στις οικονομικές στρατηγικές εμπόρων και κατασκευαστών; Για να δούμε.

Τιμές μεταχειρισμένων: Η πανδημία διέλυσε την αλυσίδα εφοδιασμού 

Ο κυριότερος λόγος που ξεκίνησαν οι υψηλές τιμές, σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι ένας : δεν υπάρχουν αρκετά μεταχειρισμένα. Η πανδημία έφερε μαζικές διακοπές παραγωγής και τεράστιες ελλείψεις σε microchips, κάτι που μείωσε δραστικά τη διάθεση νέων αυτοκινήτων μεταξύ 2020 και 2022. Οι λιγότερες πωλήσεις νέων αυτοκίνητων, έσπασαν την αλυσίδα εφοδιασμού, με αποτέλεσμα να υπάρχουν λιγότερα μεταχειρισμένα σήμερα, εκτοξεύοντας τις τιμές τους.

 

Οι κατασκευαστές και οι έμποροι δεν θέλουν «φτηνά» αυτοκίνητα

Ας είμαστε ειλικρινείς: κανείς στον χώρο δεν βιάζεται να δει τις τιμές να πέφτουν. Οι έμποροι έμαθαν στην πανδημία να ζουν με μικρότερο στοκ αλλά υψηλότερο κέρδος ανά μονάδα. Και τους άρεσε. Την ίδια τακτική ακολουθούν και κατασκευαστές, που ποντάρουν στο να έχουν όλο και περισσότερο ακριβές εκδόσεις, αντί για entry-level μικρά μοντέλα. Αυτό εξασφαλίζει πως αυξάνουν τα περιθώρια του κέρδους τους. Άλλωστε, είτε πωλήσεις 10 μολύβια του 1 €, είτε 1 των 10 €, στο τέλος το πορτοφόλι σου θα έχει μέσα τα ίδια χρήματα

 

Συμπέρασμα: Μη βιαστείτε να περιμένετε «ευκαιρίες»

Αν περιμένετε να επανέλθουν οι τιμές των μεταχειρισμένων στα επίπεδα του 2019, ίσως χρειαστεί να περιμένετε πολύ. Τα δομικά προβλήματα της αγοράς, οι στρατηγικές των κατασκευαστών και οι οικονομικές συνθήκες έχουν δημιουργήσει ένα νέο τοπίο για τη μεταχειρισμένη αγορά. Μάλιστα, οι τιμές φαίνεται διαρκώς να ανεβαίνουν και όχι το αντίθετο.

 

Δείτε επίσης

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1 Σενάριο-Βόμβα: Ο George Russell σε επαφή με Horner για Red Bull ενόψει 2026!

F1 Σενάριο-Βόμβα: Ο George Russell σε επαφή με Horner για Red Bull ενόψει 2026!

F1:Η τακτική αναβαθμίσεων της McLaren που της έφερε την νίκη στη Σαουδική Αραβία

F1:Η τακτική αναβαθμίσεων της McLaren που της έφερε την νίκη στη Σαουδική Αραβία

Πρόβλημα στις θύρες USB του αυτοκινήτου; Αυτό κοιτάς πρώτα για να το φτιάξεις

Πρόβλημα στις θύρες USB του αυτοκινήτου; Αυτό κοιτάς πρώτα για να το φτιάξεις

Συνθετικό ή συμβατικό λάδι κινητήρα: Ποιο είναι καλύτερο για το αυτοκίνητό σας;

Συνθετικό ή συμβατικό λάδι κινητήρα: Ποιο είναι καλύτερο για το αυτοκίνητό σας;

F1: Η Ferrari στηρίζει ξεκάθαρα τον Lewis Hamilton: «2.000% πίσω του», λέει ο Vasseur

F1: Η Ferrari στηρίζει ξεκάθαρα τον Lewis Hamilton: «2.000% πίσω του», λέει ο Vasseur