Εκτιμώ ότι η έρευνα που ξεκίνησε η ΕΕ για τις επιδοτήσεις των κινέζικων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων EV, που έχουν σαν αποτέλεσμα την εξασφάλιση χαμηλότερης τελικής τιμής πώλησης των κινέζικων EV στην ΕΕ, σε σχέση με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά μοντέλα, δεν θα αποφέρει σημαντικούς καρπούς σε κανένα τομέα που έχει σχέση με την εμπορική πορεία των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων.
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε ότι η παγκόσμια αγορά είναι «πλημμυρισμένη» από φθηνά κινεζικά αυτοκίνητα. Ανησυχεί για την τύχη των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών που μέχρι τώρα αδυνατούν να λανσάρουν φθηνά και προσιτά EV, με αποτέλεσμα να χάνουν μερίδιο από την αγορά και να αναγκάζονται να περιορίσουν την παραγωγική τους δυνατότητα και να θέτουν σε διαθεσιμότητα μέρος του προσωπικού τους.
Η Volkswagen περικόπτει το προγραμματισμένο προσωπικό της στο πλήρως ηλεκτρικό της εργοστάσιο στο Zwickau της Γερμανίας και προσαρμόζει την εργασία σε βάρδιες λόγω των “συνθηκών της αγοράς”. Οι κινέζοι αντέδρασαν αμέσως στη προσπάθεια της ΕΕ να ελέγξει τις επιδοτήσεις και να επιβάλει νέους δασμούς. Θεωρούν ότι η ΕΕ θέλει να προστατεύσει την αυτοκινητοβιομηχανία της, με λανθασμένο τρόπο.
Οι κρατικές επιδοτήσεις της Κίνας για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα ανήλθαν συνολικά σε 53,4 δις ευρώ μεταξύ 2016 και 2022, εκτιμούν οι σύμβουλοι της Alix Partners. Ευρωπαϊκοί κολοσσοί όπως η BMW και η Renault κατασκευάζουν μερικά μοντέλα τους στην Κίνα για να επωφεληθούν από το χαμηλότερο κόστος κατασκευής και τις επιδοτήσεις. Πως θα τους αντιμετωπίσουν οι Κινέζοι αν η ΕΕ επιμείνει στην επιβολή έξτρα δασμών; Και η τροφοδοσία με κινέζικες μπαταρίες όλων των ευρωπαϊκών μαρκών πόσο θα επηρεαστεί;
Τέλος, εμείς πότε θα αγοράσουμε φθηνό ευρωπαϊκό είτε κινέζικο EV;