Το Leaf είναι το πρώτο από τα τρία νέα ηλεκτρικά οχήματα που θα κατασκευάσει η Nissan στο εργοστάσιό της στο Σάντερλαντ.
Η Nissan θα «πατήσει» στα γούστα Ευρωπαίων για τα crossover μοντέλα με το νέο Leaf, αλλάζοντας το στυλ του μοντέλου με την ελπίδα να ενισχύσει τη ζήτηση.
Το συμπαγές Leaf είναι το πρώτο από τα τρία «ψηλωμένα» ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία που θα κατασκευάσει η Nissan για τις ευρωπαϊκές αγορές στο εργοστάσιό της στο Σάντερλαντ της Αγγλίας. Θα ακολουθήσει ο ηλεκτρικός αντικαταστάτης του μικρού Juke, που αναμένεται το 2025, και το επόμενο Qashqai, το οποίο θα κυκλοφορήσει πιθανότατα γύρω στο 2027.
Το επόμενο Leaf θα κυκλοφορήσει στα τέλη του επόμενου έτους, δήλωσε πηγή της Nissan, χωρίς ωστόσο να έχει αποκαλυφθεί η επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας του.
Η Nissan θα επενδύσει 505 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση του εργοστασίου με στόχο την παραγωγή έως και 100.000 νέων Leaf ετησίως.
Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις του Leaf μειώθηκαν κατά 31% σε 11.568 μονάδες μέχρι τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Dataforce.
Το Leaf, που κυκλοφόρησε το 2010 και βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του, ήταν ένα πρωτοποριακό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά με την είσοδο των Κινέζων κατασκευαστών, η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων έγινε πιο πολυπληθής και ανταγωνιστική.
Για παράδειγμα, το κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικό MG4 πούλησε 52.520 μονάδες στην Ευρώπη τους πρώτους 10 μήνες του τρέχοντος έτους.
Το Leaf γίνεται κομψότερο
Η Nissan θα επιχειρήσει να αποφύγει τη «σύγκρουση συμφερόντων» του Leaf τρίτης γενιάς απέναντι στα Juke και Qashqai προσδίδοντάς του ένα χαμηλότερο και κομψότερο στυλ σε σχέση με αυτά.
Σχεδιαστικά, θα προσεγγίζει περισσότερο το ηλεκτρικό crossover Ariya, το οποίο έχει πολύ πιο αεροδυναμικό στυλ σε σχέση με την σαφώς πιο τετραγωνισμένη αισθητική του X-Trail που ανήκει στην ίδια κατηγορία μεσαίων SUV με το Ariya.
Η Nissan είχε δώσει μια πρώτη γεύση από την εμφάνιση του νέου Leaf με το πρωτότυπο Chill-Out, το οποίο η ιαπωνική εταιρεία περιέγραφε τότε ως «ένα κινητό καταφύγιο».
Το πρωτότυπο υιοθετεί μία ομαλή, απέριττη σχεδίαση με καμπύλη οροφή, εμπνευσμένη από coupe μοντέλα, και εντυπωσιακά ψηφιακά πάνελ εμπρός και πίσω που ενσωματώνουν τα φωτιστικά σώματα. Είναι εξοπλισμένο το σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE της Nissan.
Το νέο Leaf θα προσπαθήσει να αποφύγει τις άχαρες αναλογίες των δύο πρώτων γενιών, οι οποίες χρησιμοποιούσαν μια πλατφόρμα που προέρχονταν από αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ήταν προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις του ηλεκτρικού μοντέλου.
Θα βασίζεται στην ίδια βελτιστοποιημένη για ηλεκτρική χρήση πλατφόρμα CMF-EV που είδαμε να υιοθετούν τα Nissan Ariya και Renault Megane E-Tech.
Οι μπαταρίες θα προέρχονται από το νέο εργοστάσιο κυψελών που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή από την AESC, που ανήκει στην κινεζική Envision και αποτελεί συνεργάτη της Nissan στο εν λόγω εγχείρημα.
Η νέα μπαταρία «Gen5» (5ης γενιάς) θα έχει 30% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τη μπαταρία των 62 kWh του σημερινού Leaf. Αυτό θα επιτρέψει στη Nissan να αυξήσει την αυτονομία των 385 χλμ. του σημερινού μοντέλου και να ανταγωνιστεί καλύτερα μοντέλα όπως το Volkswagen ID.3, το οποίο διανύει έως και 552 χλμ. με πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των 77 kWh.
Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS