Όταν ο Μίκαελ Σουμάχερ μεσουρανούσε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1, είχε σαν team mate του στη Ferrari τον ιδιόρρυθμο Ιρλανδό, Έντι Ιρβάιν. Ο Ιρβάιν ήταν γνωστός στα πάντοκς της F1 για τον ευχάριστο, ενίοτε εκρηκτικό χαρακτήρα του.
Η φιλοσοφία του Ιρλανδού ήταν τελείως διαφορετική από όλων των άλλων και δεν δίσταζε πολλές φορές να την εκφράσει. Εκείνη την εποχή, που ήταν στην ίδια ομάδα με τον Σουμάχερ, ο οποίος κατακτούσε τις νίκες και τα τρόπαια το ένα μετά το άλλο, ο Ιρλανδός είχε γίνει πολλές φορές στόχος των δημοσιογράφων.
Έπαιξαν μπουνιές
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η καριέρα του Ιρβάιν στην F1 ξεκίνησε το 1993 και ολοκληρώθηκε το 2002. Συνολικά πήρε μέρος σε 148 γκραν πρι από τα οποία ξεκίνησε στα 147. Στην ιστορία όμως, έχει μείνει το πρώτο του γκραν πρι. Ήταν ο αγώνας του 1993 στην Ιαπωνία. Ο Ιρβάιν συμμετείχε σε αυτόν με την ομάδα της Jordan.
Κατά τη διάρκεια του αγώνα ο Άιρτον Σένα με τη McLaren του, έριξε γύρο στον Ιρβάιν. Ο Ιρλανδός υποδειγματικά έκανε στην άκρη, ως όφειλε, για να περάσει ο γρηγορότερος Σένα. Όμως, αμέσως μετά, ο Ιρβάιν προσπέρασε ξανά τον Σένα, αναγκάζοντας τον Βραζιλιάνο να χάσει χρόνο με νέα προσπέραση. Ο Ιρβάιν είχε καταφέρει με την κίνησή του αυτή να κάνει έξαλλο τον Άιρτον Σένα. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν, πως ο Ιρλανδός θαύμαζε τον Βραζιλιάνο και στην αρχή της αγωνιστικής του καριέρας, έτρεχε με κράνος βαμμένο στα χρώματα του Σένα.
Ωστόσο, αυτό λίγο μέτρησε για τον Βραζιλιάνο, που μετά το τέλος του αγώνα εισέβαλε στο γκαράζ της ομάδας της Jordan, πήγε κατευθείαν τον Ιρβάιν και οι φήμες λένε, ότι παίξανε μπουνιές. Όταν ρώτησαν το νεαρό Ιρλανδό, αυτός είπε, πως ναι μεν έκανε στην άκρη για να τον προσπεράσει ο Άιρτον Σένα, όμως μετά ο Βραζιλιάνος ήταν αργός και έτσι ο Ιρβάιν τον ξαναπέρασε. Τόσο απλά. Ο Σένα όμως, που θεώρησε, ότι ο Ιρλανδός το έκανε επίτηδες για να τον καθυστερήσει, πήγε από το γκαράζ της ομάδας του Ιρβάιν να του δώσει ένα μάθημα και ο καυγάς ήταν αναπόφευκτος. Τότε οι αγώνες ήταν πιο μπρουτάλ και είχαν αρκετά τέτοια επεισόδια. Άναβαν τα αίματα πριν δοθούν εξηγήσεις και αρκετές φορές πιανόντουσαν στα χέρια οι οδηγοί.
Δεν μασούσε τα λόγια του
Στη Ferrari ο Ιρβάιν ήταν καθαρά νούμερο δύο οδηγός της ομάδας. Οι φήμες τότε έλεγαν, πως στο συμβόλαιο του με την ιταλική ομάδα υπήρχε ρήτρα, η οποία ανέφερε τη θέση του Ιρλανδού, ως νούμερο δυο. Πως, αν χρειαζόταν δηλαδή, θα παραχωρούσε τη θέση του να βοηθήσει τον Σουμάχερ στο κυνήγι του τίτλου. Οι δημοσιογράφοι, κυρίως οι Βρετανοί, είχαν πολλές φορές στήσει στον τοίχο τον Ιρλανδό και κάθε φορά προσπαθούσαν να τον κάνουν να ομολογήσει, πως υπάκουε σε εντολές και πως αυτό ήταν ρήτρα στο συμβόλαιό του.
Σε μια παρουσίαση του νέου μονοθεσίου της Ferrari στο Μαρανέλο, ένας από τους δημοσιογράφους ρώτησε τον Ιρβάιν, αν φέτος έχει στόχο να κυνηγήσει το πρωτάθλημα ή αν θα παραμείνει πίσω από τον Σουμάχερ. Ο Ιρβάιν, ο οποίος είχε βαρεθεί να ακούει την ίδια πάντα ερώτηση είπε, πως αυτά που ρωτάς είναι μ@@@@ίες και πως με ρωτάτε κάθε φορά τα ίδια. Αυτή την ερώτηση σίγουρα δεν την κάνεις σε άλλον οδηγό, κάποιας άλλης ομάδας, γιατί πολύ απλά δεν έχει αυτή τη δυνατότητα.
Ο Ιρλανδός εξήγησε, πως είναι ευχαριστημένος με την ομάδα του και πως με τη Ferrari έχει τη δυνατότητα να κερδίζει αγώνες ή να ανεβαίνει συχνά στο βάθρο των νικητών, ενώ ένας οδηγός σαν τον Φιζικέλα για παράδειγμα, που είναι σε ομάδα κατώτερη από την ιταλική, δεν θα το κατάφερνε, αν όχι ποτέ, σίγουρα θα το έκανε πολύ σπάνια. Επίσης, εξήγησε εκείνο το απόγευμα, πως παραμένει ένας από τους κυνηγούς του παγκόσμιου τίτλου και αυτό γιατί η ομάδα του έχει αυτή τη δυναμική σε σχέση με όλες τις άλλες.
Φιλοσοφημένος
Ο Ιρβάιν είχε τη δική του φιλοσοφία και έβλεπε τους αγώνες από τη δική του σκοπιά. Ήταν σε μια ομάδα, με την οποία μπορούσε να φέρει νίκες και να ανέβει στο βάθρο και αυτό του αρκούσε. Η αλήθεια ήταν, πως αν ο Ιρλανδός εκείνη την εποχή ήταν σε άλλη ομάδα, σπάνια θα τον βλέπαμε στο βάθρο των νικητών και ακόμα πιο σπάνια θα τον μνημονεύαμε σαν οδηγό.