Οι σταθμοί ταχείας φόρτισης στη Γερμανία αδυνατούν να καλύψουν τη ζήτηση για τάση 800V

Οι σταθμοί ταχείας φόρτισης στη Γερμανία αδυνατούν να καλύψουν τη ζήτηση για τάση 800V

Καθώς όλο και περισσότεροι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσφέρουν την τεχνολογία, πολύ λίγοι σταθμοί είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις υψηλής τάσης που ανέρχονται στα 800 V.

Δυστυχώς, η υποδομή φόρτισης στη Γερμανία αδυνατεί να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα, σύμφωνα με το Automobilwoche.

Η σύγχρονη τεχνολογία επιτρέπει υψηλότερες ταχύτητες φόρτισης σε σύγκριση με τους συνήθεις φορτιστές των 400V, πράγμα που σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ικανότητα να διαχειρίζονται τάση 800V μπορούν να φορτίζονται πολύ ταχύτερα, προσθέτοντας αυτονομία περίπου 300 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά.

Αρχικά, η τεχνολογία προοριζόταν για πολυτελή μοντέλα όπως η Porsche Taycan και το Audi E-tron GT, αλλά τώρα συναντάται σε πιο mainstream μοντέλα, όπως τα Ioniq 5 και Ioniq 6 της Hyundai.

Τα μοντέλα EV6 και Genesis της Kia ενσωματώνουν επίσης την τεχνολογία των 800V, ενώ η κινεζική BYD σχεδιάζει να φέρει σύντομα στην Ευρώπη το μικρό Dolphin που θα υποστηρίζει τη συγκεκριμένη τεχνολογία. 

Ο Xpeng, συνεργάτης της VW στην Κίνα, σκοπεύει επίσης να λανσάρει μια πλατφόρμα 800V.

Από τις υπόλοιπες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Renault και η Ford δείχνουν ενδιαφέρον, ενώ η BMW και η Mercedes-Benz έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα διαθέτουν μοντέλα με τεχνολογία 800V.

Ωστόσο, ένα μειονέκτημα για τους οδηγούς είναι ότι οι σταθμοί φόρτισης δεν είναι πάντα σε θέση να υποστηρίξουν τη χρήση αυτής της τεχνολογίας. 

Επί του παρόντος, περίπου 7.500 σταθμοί , ή αλλιώς το 30%, των σταθμών ταχείας φόρτισης συνολικά στη Γερμανία διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή για υποστήριξη υψηλότερης τάσης, σύμφωνα με στοιχεία του παρόχου δεδομένων σταθμών φόρτισης Eco-Movement.

Έτσι, οι οδηγοί περιορίζονται σε σημεία φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) που προσφέρουν φορτιστές με ισχύ 11 kW ή 22 kW.

Οι μεγάλοι διαχειριστές δικτύων φόρτισης, όπως η Ionity, μια κοινοπραξία των BMW, Ford, Hyundai, Mercedes-Benz και VW Group, άρχισαν από νωρίς να προετοιμάζονται και σήμερα προσφέρουν περισσότερα από 2.500 σημεία ταχείας φόρτισης με ισχύ έως 350 kW σε 24 ευρωπαϊκές χώρες.

Η EnBW είναι επίσης προετοιμασμένη για την τεχνολογία των 800V, με έναν εκπρόσωπο να σημειώνει ότι περίπου το 90% των περισσότερων από τα 3.500 σημεία ταχείας φόρτισης της εταιρείας φτάνουν ή και υπερβαίνουν τη σχετική τιμή.

Εν τω μεταξύ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους, ώστε οι κάτοχοι οχημάτων με τεχνολογία 800V να μην απογοητεύονται από τα σημεία φόρτισης των 400V

Η Kia και η Hyundai εξοπλίζουν τα μοντέλα τους με έναν μετατροπέα που μετατρέπει τα 400V από το σημείο φόρτισης σε 800B, ενώ η Porsche Taycan και το Audi E-tron GT είναι επίσης εξοπλισμένα με έναν «ενισχυτή υψηλής τάσης» της Preh, ο οποίος αυξάνει την τάση στα 800V στους σταθμούς ταχείας φόρτισης των 400Vμε ισχύ έως 150 kW.

Οι σταθμοί φόρτισης με ισχύ άνω των 150 kW είναι συνήθως επίσης συμβατοί με την τεχνολογία των 800V.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να αναβαθμίσει τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ εντός 18 μηνών για να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Εντούτοις, οι βιομηχανικοί όμιλοι επισημαίνουν την αυξανόμενη γραφειοκρατία ως ένα σημαντικό εμπόδιο που βάζει φρένο στις πιο πράσινες μεταφορές.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ψήφισε νόμο που επιβάλλει την εγκατάσταση φορτιστών ταχείας φόρτισης κάθε 60 χιλιόμετρα για τα επιβατικά αυτοκίνητα και κάθε 100 χιλιόμετρα για τα βαρέα οχήματα έως το 2030.

Ωστόσο, οι εταιρείες που είναι υπεύθυνες για την κατασκευή των προηγμένων αυτών φορτιστών δυσκολεύονται να αποκτήσουν βασικά δεδομένα για πιθανούς κόμβους, αντιμετωπίζοντας σημαντικές προκλήσεις στην αξιολόγηση της οδικής υποδομής και στην απόκτηση πρόσθετης ηλεκτρικής ισχύος από τις εταιρείες που είναι αρμόδιες για τη διανομή της ηλεκτρικής ενέργειας.

Πηγή: Automotive News


About the author


Δείτε επίσης

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης