Τα ιπτάμενα ταξί εξακολουθούν να ανήκουν στο μέλλον, αλλά η Supernal έχει μια ημερομηνία στον ορίζοντα: το 2028
Τα ηλεκτρικά οχήματα υπάρχουν σε αφθονία στη CES 2024, αλλά το νέο δημιούργημα της Supernal, η οποία ανήκει στη Hyundai, ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα.
Το ηλεκτρικό όχημα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) S-A2 επιδιώκει να αποσπάσει την απαραίτητη έγκριση καταλληλότητας το 2026, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Supernal.
Το όχημα έχει θέσεις για τον πιλότο και τέσσερις επιβάτες. Μόλις τεθεί σε λειτουργία, το S-A2 θα είναι ένα αεροταξί σχεδιασμένο για να διευκολύνει τις μετακινήσεις στην πόλη, αποφεύγοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Η ισχύς προέρχεται από οκτώ ηλεκτρικούς ρότορες, τέσσερις μπροστά και τέσσερις πίσω, τροφοδοτούμενους από μπαταρία. Κατά την απογείωση, οι μπροστινοί περιστρέφονται προς τα πάνω, ενώ οι πίσω προς τα κάτω.
Αφού το όχημα σηκωθεί στον αέρα, και οι οκτώ ρότορες περιστρέφονται κατά 90 μοίρες, με τους εμπρός να στρέφονται προς τα εμπρός και τους πίσω προς τα πίσω.
Σε αυτό το σημείο το όχημα παύει να πετά σαν ελικόπτερο και συνεχίζει ως ελικοφόρο αεροπλάνο.
Μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητα έως 193 χλμ./ ώρα για σύντομες διαδρομές απόστασης 40 έως 64 χλμ.
Η ισχύς της μπαταρίας αποτελεί πρόκληση για τα ηλεκτρικά οχήματα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης
Αυτό που περιορίζει την αυτονομία του οχήματος έχει να κάνει τόσο με το χώρο όσο και με το βάρος. Η ισχύς της μπαταρίας είναι σίγουρα ένα ακόμα πρόβλημα.
Παρόλο που η τεχνολογία των μπαταριών εξελίσσεται, απαιτούνται τεράστιες ποσότητες ενέργειας για να ανυψωθεί κάθετα ένα όχημα και να παραμείνει στον αέρα.
Και αν όλη αυτή η ενέργεια προέρχεται από συσσωρευτές, αυτό μπορεί να συνεπάγεται με την αναγκαστική παρουσία μπαταριών που θα ζυγίζουν αρκετές χιλιάδες κιλά.
Μικρότερες μπαταρίες και παραγωγή σε ευρεία κλίμακα θα σημαίνουν φτηνές πτήσεις
Εάν η Supernal μπορεί να κατασκευάσει τα eVTOL της πιο αποτελεσματικά και φτηνά, θα είναι επίσης σε θέση να κατασκευάσει περισσότερα από αυτά και να τα διαθέσει πιο φτηνά.
Στόχος της Supernal είναι να έχει κάποια λειτουργικά μοντέλα στον αέρα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, λαμβάνοντας την έγκριση καταλληλότητας γύρω στο 2026 ώστε το όχημα να έχει τελικά άδεια πτήσης το 2028.