Η Chevrolet Camaro IROC-Z, έκανε το ντεμπούτο της, με το μοντέλο του 1985, φέρνοντας περισσότερη δύναμη, περισσότερο πρεστίζ και μεγαλύτερη δόξα, για την σειρά Ζ.
Αυτό το τελευταίο κομμάτι με τις τολμηρές χαλκομανίες IROC-Z στις πόρτες, ήταν ένα αυτοκίνητο προσωπικής προβολής και κύρους την δεκαετία του ’80, όπως γινόταν και με τους ιδιοκτήτες των 5λιτρων Mustang!
Ο διεθνής αγώνας των πρωταθλητών με έδρα τη Βόρεια Αμερική, έβαλε οδηγούς από πολλαπλά είδη μηχανοκίνητου αθλητισμού σε τέτοια αυτοκίνητα ενιαίου τύπου, με πανομοιότυπη προετοιμασία. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980, ήταν το Chevy Camaro και ιδιαίτερα το IROC-Z σε εκδοση δρόμου, που βελτιώθηκε με ενισχυμένη ανάρτηση, μεγαλύτερους τροχούς και ελαστικά και κάποια επιπλέον ισχύ, κάτω από το καπό.
Στο ντεμπούτο του το 1985, αυτό διέθετε ένα κινητήρα σε διάταξη V8, με θύρα ψεκασμού χωρητικότητας 5,0 λίτρων, με ισχύ 215 ίππων. Έτσι η επιτάχυνση της Camaro, άγγιζε τα 7 δευτερόλεπτα για τα 0 -100 απο στάση, ενώ για τα 400 μέτρα, χρειαζόταν μόλις 14,8 δευτερόλεπτα, με ταχύτητα εξόδου τα 145 χιλιόμετρα στο κοντέρ. Λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλά επιβατικά αυτοκίνητα εκείνης της εποχής δυσκολεύονταν να φτάσουν τα 150 χλμ, αυτό φαινόταν αρκετά καλό για την Camaro.
Μέχρι το τέλος της κυκλοφορίας του IROC-Z το 1990, η ισχύς θα αυξηθεί στους 245 ίππους από έναν V8 των 5,7 λίτρων. Τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων, ήταν διαθέσιμα μόνο σε κινητήρες των 5.0 λίτρων της χαμηλότερης απόδοσης, αλλά το νευρικό στυλ, το σπορ παρουσιαστικό και το τολμηρό σήμα IROC-Z παρέμειναν τα ίδια.
Η συμφωνία μεταξύ της Chevrolet και της IROC έληξε, ενώ η ίδια η αγωνιστική σειρά θα μετεξελιχθεί τελικά το 2006.
Δείτε το βίντεο