Τα γρήγορα SUV, σε εννοιολογικό επίπεδο κακά τα ψέματα, αποτελούν «αχαρτογράφητα νερά» σε σύγκριση με αυτό που έχουν στο μυαλό τους οι λάτρεις των ελαφρών σπορ αυτοκινήτων.
Οι σημαντικές διαστάσεις, το βάρος και το υψηλό κέντρο βάρους, αποτελούν αντικειμενικό και φυσικό εμπόδιο αν θελήσουν κάποιοι με ένα SUV, να πάνε γρήγορα και σίγουρα όχι μόνο στην ευθεία. Εν ολίγοις, το να κάνεις αυτά τα «θηρία» να πάνε ταχύτατα, είναι μια αρκετά περίπλοκη μηχανική πρόκληση. Κάποιοι θα έλεγαν ότι είναι αδιάφορο, ενώ κάποιοι άλλοι ακριβώς για αυτόν τον λόγο, αρκετά ενδιαφέρον.
Η επίτευξη ενός σπριντ στα 0-100 με ένα χαμηλό και ελαφρύ σπορ αυτοκίνητο, είναι σχετικά εύκολο. Το να το κάνεις όμως, ενώ κουβαλάς περίπου 2.245 κιλά, είναι ένα άλλο θέμα. Και αν η Aston Martin DBX 707 το κάνει σε 3,3 δευτερόλεπτα, τα εύσημα θα πάνε σε μια σειρά από πραγματικά καινοτόμες τεχνικές λύσεις.
Μηχανικά
Προφανώς, για να «εκτοξεύσεις» δύο τόνους από στάση, είναι απαραίτητο να έχεις όλη αυτή τη ροπή και κυρίως να την έχεις άμεσα διαθέσιμη, και γι’ αυτό η δουλειά των τούρμπο είναι θεμελιώδης. Έτσι, στο 707, οι τεχνικοί της Aston Martin επέλεξαν στροβιλοσυμπιεστές, στους οποίους ο άξονας ενεργοποιεί ρουλεμάν αντί για κανονικούς δακτυλίους.
Το DBX 707, διαθέτει μια αναθεωρημένη έκδοση του κινητήρα AMG που παράγει 697 ίππους και 90 κιλών ροπής. Ο υποτετράγωνος (83×92 mm), 8 κύλινδρος κινητήρας σε διάταξη V, χωρητικότητας 3.982 κ.εκ, με μπλόκ και κεφαλές απο αλουμίνιο, διπλούς υπερσυμπιεστές και άμμεσο ψεκασμό, ταιριάζει γάντι με τον χαρακτήρα του πληρωρικού και πολυτελούς SUV της Aston Martin.
Το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων του, χρησιμοποιεί ένα πακέτο υγρού συμπλέκτη, αντί του μετατροπέα ροπής που χρησιμοποιείται στο στάνταρ κιβώτιο. Ενώ το DBX είναι ουσιαστικά πισωκίνητο, μια κεντρική θήκη μεταφοράς, στέλνει ροπή στον μπροστινό άξονα όταν ανιχνεύεται ολίσθηση στο πίσω μέρος. Διαθέτει επίσης πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 2.700 κιλά.
Τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ και τα ελατήρια αέρα ρυθμιζόμενου ύψους, διατίθενται στάνταρ προσφέροντας ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην περιπέτεια εκτός δρόμου. Αρκετή δουλειά έχει γίνει εκτός απο τις αναρτήσεις, στα ελαστικά, ακόμα και τα φρένα. Είναι όλα «κουρδισμένα» έτσι, ώστε όλα τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου να δουλεύουν άψογα, για να το κάνουν να πηγαίνει γρήγορα στην ευθεία, αλλά και για να του δίνουν μια συγκεκριμένη ευελιξία στις στροφές.
Εσωτερικά
Το DBX μοιράζεται μεγάλο μέρος του εξοπλισμού του με την υπόλοιπη οικογένεια της Aston Martin. Η καμπίνα είναι καλυμμένη με ελκυστικά ραμμένο δέρμα, επιφάνειες απαλής αφής και μια επένδυση από μικροσουέτ. Διατίθεται στάνταρ ψηφιακό σύμπλεγμα μετρητών των 12,3 ιντσών, προσαρμόσιμος φωτισμός περιβάλλοντος, έλεγχος κλιματισμού τριών ζωνών και θερμαινόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα.
Οι επιθυμητές επιλογές περιλαμβάνουν αεριζόμενα μπροστινά καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι και μια ποικιλία από ακόμα πιο εντυπωσιακά υλικά καμπίνας. Ο χώρος των πίσω καθισμάτων είναι άφθονος, με άφθονο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι για ενήλικες.
Συνοψίζοντας
Δεν νομίζω ότι ο πελάτης αυτών των σούπερ SUV, κοιτάζει μόνο την απόδοση σε απόλυτα νούμερα, αλλά επίσης το κύρος και την εικόνα του οχήματος και από αυτή την άποψη, η DBX 707 είναι στο επίπεδο της G63. Η πλούσια εξοπλισμένη καμπίνα της και οι αμέτρητες προσαρμόσιμες επιλογές της, εκπληρώνουν στο ακέραιο, την κάθε επιθυμία του οδηγού και δεν υπάρχουν πολλά άλλα SUV, που να είναι τόσο όμορφα όσο η Aston Martin DBX 707.