Τα δύσκολα αποτελούν παρελθόν για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς εγκαταλείπει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, υιοθετώντας το μοντέλο του πλήρη εξηλεκτρισμού.
Μακριά από κρίσεις και ελλείψεις πρώτων υλών, η αυτοκίνηση πρόκειται να ζήσει μέσα στο 2024 μια περίοδο παρατεταμένης άνοιξης και εκρηκτικής ανάπτυξης, καλύπτοντας το χαμένο έδαφος των περασμένων ετών.
Το λανσάρισμα δεκάδων νέων μοντέλων και η διαφαινόμενη αποκλιμάκωση των τιμών θα ενισχύσουν το πράσινο κύμα που αναμένεται να κατακλίσει τους δρόμους της Ευρώπης.
Η ελληνική αγορά δεν θα αποτελέσει εξαίρεση, υποδεχόμενη μέσα στους επόμενους 12 μήνες προτάσεις για κάθε τσέπη και για κάθε γούστο που δεν πρόκειται να αφήσουν κανέναν αδιάφορο.
Εμείς επιλέξαμε τα δέκα σημαντικότερα μοντέλα που θα δούμε στους ελληνικούς δρόμους το 2024, ικανοποιώντας τη διαρκή ανάγκη για οικονομικότερη, ασφαλέστερη και πιο στιλάτη μετακίνηση.
Abarth 500e
Κάθε νέο μοντέλο της Abarth αποτελεί μια ξεχωριστή είδηση, συνεπώς η πρώτη ηλεκτροκίνητη πρόταση στην ιστορία της ιταλικής φίρμας δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.
Το Abarth 500e θα προσφέρεται σε hatchback και cabrio εκδόσεις, την κίνηση των οποίων θα αναλαμβάνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 155 ίππων και 235 Nm ροπής.
Σύμφωνα με την ιταλική φίρμα, το ηλεκτροκίνητο Abarth 500 θα επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα θα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 155 χλμ./ώρα.
Σε ό,τι αφορά στην αυτονομία, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 42 kWh θα εξασφαλίζουν τη δυνατότητα κάλυψης 264 χιλιομέτρων χωρίς φόρτιση.
Το Abarth αναμένεται στη χώρα μας μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους με τιμή που ξεκινά από τα 30.900 ευρώ για την τρίθυρη έκδοση και από τα 33.900 ευρώ για την cabrio, συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού οχήματος.
Alfa Romeo Milano
Ένα ακόμα SUV, το τρίτο κατά σειρά, πρόκειται υποδεχθεί η γκάμα της Alfa Romeo μέσα στο 2024, στοχεύοντας στην περαιτέρω αύξηση των πωλήσεών της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το νέο SUV της Alfa Romeo θα ονομάζεται Milano και μεταξύ άλλων θα αποτελέσει την πρώτη ηλεκτροκίνητη πρόταση στην ιστορία της ιταλικής φίρμας.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που κάνει την Alfa Romeo Milano να ξεχωρίζει είναι οι συμπαγείς διαστάσεις, οι οποίες την τοποθετούν στην κατηγορία των B-SUV.
Επί της ουσίας, η Milano θα αποτελέσει την πιο προσιτή επιλογή στην γκάμα της Alfa Romeo, διαθέτοντας αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις αλλά και διαμορφώσεις που θα προσφέρονται με κινητήρες βενζίνης.
Για την ώρα δεν έχουν ανακοινωθεί επισήμως οι προδιαγραφές της και μόνο υποθέσεις μπορούν να γίνουν για τα μοτέρ που θα τοποθετηθούν κάτω από το καπό της. Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, πάντως, θα αξιοποιηθεί η προίκα του ομίλου Stellantis και πιο συγκεκριμένα ο ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 156 ίππων που εφοδιάζει σήμερα τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Peugeot, της Jeep και της Opel. Ως εκ τούτου, βέβαιη θα πρέπει να θεωρείται και η στρατολόγηση του ήπια υβριδικού συνόλου χωρητικότητας 1,2 λίτρου.
Περισσότερα για την Alfa Romeo Milano αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στο 2024, πλησιάζοντας την επίσημη πρεμιέρα ενός αυτοκινήτου-σταθμός στην προσπάθεια αναγέννησης της ιταλικής φίρμας.
BMW Χ2
Μέσα στο 2024, η BMW πρόκειται να λανσάρει την ανανεωμένη γενιά της Σειράς 1, η οποία θα παραμείνει το μικρότερο σε διαστάσεις και πιο προσιτό μοντέλο στην γκάμα της γερμανικής φίρμας. Εκείνο το μοντέλο, ωστόσο, που θα κάνει τη διαφορά στην ελληνική αγορά είναι η νέα γενιά της BMW X2. Ένα coupe SUV που δοκιμάζει τα όρια της κατηγορίας του με μήκος που φτάνει τα 4,55 μέτρα και ισχύ που αγγίζει στην κορυφαία εκδοχή του τους 300 ίππους.
Μέχρι στιγμής, η BMW έχει ανακοινώσει τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις, με την πρώτη να φοράει ένα ήπιο υβριδικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου και να αποδίδει 170 ίππους και 280 Nm ροπής. H BMW X2 sDrive20i θα προσφέρεται στην ελληνική αγορά στην τιμή των 42.150 ευρώ.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ηλεκτροκίνητη έκδοση iX2 xDrive30 με τους 313 ίππους η οποία θα κοστίζει 48.560 ευρώ συμπεριλαμβανομένης και της κρατικής επιδότησης.
Η μοναδική έκδοση diesel εφοδιάζεται με ένα δίλιτρο μοτέρ 150 ίππων, ενώ στην κορυφή της γκάμας της νέας X2 συναντάμε έναν κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων με απόδοση 300 ίππων.
Citroen e-C3
Ως μία από τις πλέον προσιτές προτάσεις στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης μάς συστήνεται το Citroen e-C3, η νέα γενιά του οποίου θα κάνει… ποδαρικό εντός του 2024 φορώντας έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 113 ίππων και μια μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου χωρητικότητας 44 kWh, οι οποίες προσφέρουν αυτονομία 320 χιλιομέτρων.
Το μήκους 4 μέτρων Citroen e-C3 θα έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε περίπου 11 δευτερόλεπτα, διαθέτοντας στο εσωτερικό του επαρκείς χώρους για τη φιλοξενία τεσσάρων επιβατών και αποσκευών με όγκο 310 λίτρων.
Στο ξεκίνημα της εμπορικής πορείας του, η έκδοση των 113 ίππων με τις μπαταρίες των 44 kWh, ωστόσο, μελλοντικά θα προστεθεί μία ακόμα επιλογή με μικρότερης χωρητικότητας συσσωρευτές.
Dacia Duster
Με μοναδικό σκοπό να επιστρέψει στην κορυφή των μικρομεσαίων διαστάσεων SUVs, το Dacia Duster πρόκειται εντός του 2024 να ξεδιπλώσει τις αρετές της τρίτης κατά σειρά γενιάς του.
Το Dacia Duster επιστρέφει στο προσκήνιο της ελληνικής αγοράς έχοντας υποστεί μια σειρά ουσιαστικών αναβαθμίσεων ξεκινώντας από τον σχεδιασμό του αμαξώματος και καταλήγοντας στα μηχανικά μέρη.
Παρότι η πλατφόρμα που φιλοξενεί το νέο Duster προέρχεται από την προηγούμενη γενιά του αυτοκινήτου, διατηρώντας τις εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου, οι αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στους υπόλοιπους τομείς υποστηρίζουν και με το παραπάνω το τίτλο του νέου.
Το ανασχεδιασμένο εσωτερικό ενσωματώνει δύο ψηφιακές οθόνες (κεντρική κονσόλας και πίνακα οργάνων) και υπόσχεται υψηλότερη κατασκευαστική ποιότητα και πρακτικότητα.
Αναμφίβολα, η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στα κινητήρα σύνολα τα οποία πρόκειται να παραταχθούν κάτω από το καπό του νέου Dacia Duster. Με μοναδική εξαίρεση τον 1000άρη κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη-LPG), τόσο το ήπια υβριδικό σύνολο του 1,2 λίτρου όσο και η πλήρως υβριδική έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης του 1,6 λίτρου πραγματοποιούν το ντεμπούτο τους στην γκάμα του Dacia Duster.
Εκτός από το Dacia Duster, εντός του 2024 την πρώτη εμφάνισή του πρόκειται να πραγματοποιήσει και το μεγαλύτερο SUV της ρουμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας το οποίο δεν είναι άλλο από την έκδοση παραγωγής του μέχρι σήμερα γνωστού Bigster.
Fiat 600e
Μετά το Jeep Avenger, ήρθε και η σειρά της Fiat να μοιραστεί την ίδια ακριβώς συνταγή, δημιουργώντας ένα αστικών διαστάσεων crossover το οποίο θα διατεθεί σε ηλεκτροκίνητες και μη εκδόσεις.
Πρόκειται για το Fiat 600e, η εμπορική πορεία του οποίου θα ξεκινήσει στη χώρα μας μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
Το Fiat 600e δανείζεται την πλατφόρμα και τα μηχανικά μέρη που γνωρίσαμε στο Jeep Avenger, έχοντας στο οπλοστάσιό του έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 156 ίππων και συσσωρευτές ιόντων λιθίου χωρητικότητας 54 kWh.
To Fiat 600e προσφέρει αυτονομία 409 χιλιομέτρων και χώρους για πέντε επιβάτες, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το μήκος των 4,17 μέτρων.
Μετά το λανσάρισμα του ηλεκτροκίνητο Fiat 600 θα ακολουθήσουν οι εκδόσεις με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης, χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 100 ίππων, συμπληρώνοντας την γκάμα του μικρού crossover.
Ford Explorer
Η στιγμή που η Ford θα αποκτήσει τη δεύτερη κατά σειρά ηλεκτροκίνητη πρόταση στην ιστορία της πλησιάζει. Τέκνο της πρόσφατης συνεργασίας της μπλε οβάλ φίρμας με την Volkswagen, το Ford Explorer πρόκειται να δραστηριοποιηθεί στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων SUVs, φτάνοντας σε μήκος τα 4,46 μέτρα, υιοθετώντας την αρχιτεκτονική του μέχρι σήμερα γνωστού ID.4.
Αυτό σημαίνει ότι στις εκδόσεις των 186 ίππων, ο ηλεκτρικός κινητήρας βρίσκεται τοποθετημένος στον πίσω άξονα και κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ στην γκάμα του θα υπάρχουν και δύο τετρακίνητες εκδόσεις με 286 και 340 ίππους. Από το ID.4 θα προέρχονται και οι συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας, χωρητικότητας 52 ή 77 kWh
Ένα σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στο Explorer και το ID.4, πέρα από τον σχεδιασμό του αμαξώματος και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του πλαισίου, είναι και η διαμόρφωση του εσωτερικού, καθώς στο cockpit του ηλεκτροκίνητου Ford κυριαρχεί μια εντυπωσιακή οθόνη μεγέθους 15 ιντσών.
MINI Cooper Electric
Με μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση δίνει η συνέχεια το BMW Group στην πορεία του θρυλικού MINI. Το νέο MINI Cooper θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη έρχεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα ενώ η δεύτερη, με τα διακριτικά SE, αποδίδει 218 ίππους και ολοκληρώνει τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα.
Διαφορές ανάμεσα στις δύο εκδόσεις εντοπίζονται και ως προς την αυτονομία, καθώς η το MINI Cooper των 184 ίππων διαθέτει μια μπαταρία χωρητικότητας 40,7 kWh και τη δυνατότητα να καλύψει χωρίς φόρτιση 305 χιλιόμετρα, ενώ εκείνη των 218 ίππων εφοδιάζεται με μπαταρίες 54,2 kWh προσφέροντας αυτονομία 402 χιλιομέτρων.
Εντός του 2024, η MINI θα υποδεχθεί και τη νέα γενιά του Countryman σε εκδόσεις βενζίνης με έως και 300 ίππους και αμιγώς ηλεκτροκίνητες διαμορφώσεις.
Peugeot e-3008
Μετά τα Peugeot 208, 2008 και 308, ήρθε η στιγμή για το νέο 3008 να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο και υιοθετήσει, έστω και με καθυστέρηση, την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης.
Βέβαια, το ηλεκτροκίνητο Peugeot 3008 υιοθετεί μια νέα πλατφόρμα, γνωστή και ως STLA, εισάγοντας πλήθος καινοτομιών.
Μία από αυτές είναι οι μπαταρίες νικελίου-μαγνησίου με ενεργειακή χωρητικότητα 73 kWh στην έκδοση των 210 ίππων, οι οποίες υπόσχονται αυτονομία 525 χιλιομέτρων.
Την ίδια αυτονομία διαθέτει και η τετρακίνητη έκδοση των 320 ίππων, γεγονός που σημαίνει ότι ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, εκείνος δηλαδή αναλαμβάνει την κίνηση των πίσω τροχών, αποσυνδέεται όταν η συμμετοχή δεν κρίνεται απολύτως απαραίτητη.
Στη long range έκδοση, το Peugeot e-3008 εφοδιάζεται με μπαταρίες χωρητικότητας 98 kWh, με την αυτονομία της έκδοσης των 230 ίππων να εκτοξεύεται στα 700 χιλιόμετρα.
Χαρακτηριστικά όπως η αντλία θερμότητας, η ισχύς φόρτισης έως και 160 kW, οι γενναιόδωροι χώροι για επιβάτες και αποσκευές και ο εμφανώς διαφοροποιημένος σχεδιαστικός κώδικας, συμπληρώνουν το προφίλ του γαλλικού crossover, η άφιξη του οποίου στη χώρα μας θα πραγματοποιηθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Renault 5
Πεντάθυρο και με σαφείς αναφορές στους θρυλικούς προγόνους του, το νέο Renault 5 θα διατεθεί σε μία έκδοση ισχύος, με την απόδοσή του να κυμαίνεται μεταξύ των 120 και των 150 ίππων.
Αντιστοίχως, η ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου δεν θα υπερβεί τις 50 kWh, χαρίζοντας στο μικρό Renault αυτονομία της τάξης των 400 χιλιομέτρων.
Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις του, το μήκος του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος θα φτάνει τα 3,92 μέτρα, επιτρέποντας στο σύγχρονο Renault 5 να διατηρήσει ακέραιο τον αστικό χαρακτήρα του.
H πλατφόρμα πάνω στην οποίο πρόκειται να βασιστεί το νέο Renault 5 προέρχεται από ήδη γνωστά αυτοκίνητα πόλης της γαλλικής φίρμας, όπως το Clio.
Η χρήση κοινών τμημάτων επέτρεψε στους Γάλλους να συμπιέσουν το κόστος παραγωγής και εξέλιξης και να καταφέρουν να διατηρήσουν σε ανταγωνιστικά επίπεδα την τιμή του ηλεκτροκίνητου Renault 5.
Έχοντας τουλάχιστον 6 μήνες μπροστά μας για την άφιξή του στην ελληνική αγορά, μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε για την τιμή του, ωστόσο, με τις περισσότερες εκτιμήσεις να συμφωνούν στο γεγονός ότι το νέο Renault 5 θα κοστίζει περίπου 25.000 ευρώ.
Η παγκόσμια πρεμιέρα του αυτοκινήτου είναι προγραμματισμένη για τις 26 Φεβρουαρίου, με την εμπορική πορεία του στην ευρωπαϊκή ήπειρο να ξεκινά την προσεχή άνοιξη.
Εντός του 2024, η Renault θα λανσάρει και την ανανεωμένη εκδοχή του μέχρι σήμερα γνωστού Captur, το οποίο θα ακολουθήσει τα σχεδιαστικά πρότυπα του νέου Clio.
Skoda Superb
Την πορεία του στην ευρωπαϊκή αγορά πρόκειται να συνεχίσει το Skoda Superb, ανακτώντας τον τίτλο του κορυφαίου μοντέλου στην γκάμα της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Όπως και στο παρελθόν, έτσι και τώρα, το Skoda Superb θα προσφέρεται σε δύο τύπους αμαξώματος, οι οποίοι διακρίνονται για τον απέριττο και διαχρονικό σχεδιασμό τους.
Τον δικό της ρόλο φαίνεται πως έχει παίξει και η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και ειδικότερα του μήκους, το οποίο έχει κερδίσει περίπου 4 εκατοστά.
Η αύξηση αυτή αποτέλεσε τη αφετηρία για τη δημιουργία ακόμα μεγαλύτερων χώρων για επιβάτες και αποσκευές, δημιουργώντας σε συνδυασμό με τις έξυπνες λύσεις αποθήκευσης «Simply Clever», έναν φιλόξενο και απολύτως πρακτικό περιβάλλον.
Ποιοτικά, ανέκαθεν το Superb αποτελούσε την πρόταση που τοποθετούσε τον πήχη στην γκάμα της Skoda και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει στην τέταρτη γενιά του. Βέβαια αυτό που ξεχωρίζει στο πιλοτήριο του αυτοκινήτου είναι ο συνδυασμός του ψηφιακού πίνακα οργάνων με την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 13 ιντσών.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι επιλογές που πραγματοποιήθηκαν κάτω από το καπό του αυτοκινήτου. Την αρχή κάνει ο ήπια υβριδικός κινητήρας του 1,5 λίτρου με απόδοση 150 ίππων, ενώ τον ίδιο κινητήρα των συναντάμε και στην plug-in υβριδική έκδοση.
Η τελευταία διακρίνεται για την ισχύ 204 ίππων αλλά και για την ικανότητα να διανύει με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας έως και 100 χιλιόμετρα.
Οι δίλιτροι κινητήρες βενζίνης και diesel συμπληρώνουν τα κομμάτια του παζλ, απευθυνόμενοι σε εκείνους που θα θελήσουν να φτάσουν δια της παραδοσιακής οδού στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Suzuki Swift
Η αποκάλυψη της νέας γενιάς του γνωστού σε όλους Suzuki Swift σήμανε αυτομάτως την έναρξη της αντίστροφης μέτρησης για τη άφιξη ενός διαχρονικού best seller στην ελληνική αγορά.
Το πεντάθυρο hatchback με το μήκος των 3,86 μέτρων δεν απέχει σημαντικά από το σχεδιαστικό παράδειγμα της αμέσως προηγούμενης γενιάς του, αφήνοντας την ανασχεδιασμένη μάσκα και τα νέα φωτιστικά σώματα στο μπροστινό και το πίσω τμήμα να δημιουργήσουν τις απαραίτητες αποστάσεις από το πρόσφατο παρελθόν του.
Πιο σύγχρονο με επικαιροποιημένο εξοπλισμό, το εσωτερικό ξεχωρίζει χάρη στη μετατόπιση της ψηφιακής οθόνης των 9 ιντσών στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και στο νέο, άκρως δυναμικό τριάκτινο τιμόνι.
Ο κατάλογος του εξοπλισμού περιλαμβάνει πλέον όλα τα απαραίτητα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως το αναβαθμισμένο σύστημα αυτόνομης πέδησης, το ενεργό cruise control, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και το σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης.
Στην καρδιά του νέου Suzuki Swift, χτυπά ένας νέος, τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου. Πρόκειται για ένα ήπια υβριδικό σύνολο, το οποίο παράγει 82 ίππους και 110 Nm ροπής και κατά πάσα πιθανότητα θα συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.
Όπως και στο παρελθόν, έτσι και στην τέταρτη κατά σειρά γενιά του Suzuki Swift, την γκάμα του ιαπωνικού supermini θα απαρτίζουν εκδόσεις με κίνηση στους δύο ή τους τέσσερις τροχούς.
Στην περίπτωση των τετρακίνητων εκδόσεων, ένα ηλεκτρονικό ελεγχόμενο διαφορικό συνεκτικού συμπλέκτη θα αναλαμβάνει τη βέλτιστη κατανομή της ροπής ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα.
Η εμπορική διάθεση του νέου Suzuki Swift θα ξεκινήσει στη χώρα μας την προσεχή άνοιξη στην έκδοση βενζίνης του 1,2 λίτρου, χωρίς να έχουν γίνει γνωστές μέχρι σήμερα οι τιμές ενός εκ των δημοφιλέστερων μοντέλων στην ιστορία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Volkswagen Tiguan
To Tiguan, στην τρίτη γενιά του, θα αποτελέσει ένα από τα τελευταία SUVs της Volkswagen με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι σχεδιαστικά προσεγγίζει το παράδειγμα των ID.4 και ID.5, το νέο Tiguan θα διατηρήσει τους θερμικούς κινητήρες κάτω από το καπό του.
Μεγαλύτερο σε διαστάσεις απ’ ότι στο παρελθόν και με περισσότερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές στο εσωτερικό του, το Tiguan παραμένει ένας γνήσιος εκπρόσωπος της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUVs.
Ο ήπια υβριδικός κινητήρας βενζίνης του 1,5 λίτρου θα αποδίδει 150 ίππους και τοποθετημένος στη βάση της γκάμας του νέου Tiguan θα αποτελέσει την πιο προσιτή επιλογή.
Ο ίδιος κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί ως βάση και για τις plug-in υβριδικές διαμορφώσεις των 204 και των 272 ίππων. Οι τελευταίες θα διαθέτουν μπαταρίες χωρητικότητας 19,7 kWh και ηλεκτρική αυτονομία που θα αγγίζει τα 100 χιλιόμετρα.
Στο εσωτερικό του νέου Volkswagen Tiguan ξεχωρίζει για την κεντρικά τοποθετημένη ψηφιακή οθόνη OLED, η οποία στις κορυφαίες εξοπλιστικά εκδόσεις φτάνει σε μέγεθος τις 15 ίντσες.
Volvo EX30
Το πέμπτο κατά σειρά SUV στη σημερινή γκάμα της πρόκειται να λανσάρει εντός 2024 η Volvo. Πρόκειται για το EX30, το οποίο θα βάλει για τα καλά τη σουηδική φίρμα στην κατηγορία των «μικρών» και προσιτών οχημάτων ελευθέρου χρόνου.
Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 4,25 μέτρα, το EX30 θα προσφέρεται σε ηλεκτροκίνητες εκδόσεις με έναν ή δύο κινητήρες και ιπποδύναμη που θα ξεκινά από τους 272 ίππους κα θα φτάνει στην τετρακίνητης έκδοση τους 428 ίππους.
Δύο θα είναι και οι τύποι μπαταριών που θα τοποθετούνται στο Volvo EX30. Η πρώτη θα είναι τύπου LFP και με ενεργειακή χωρητικότητα 49 kWh και θα εξασφαλίζει αυτονομία 344 χιλιομέτρων σε μικτές συνθήκες κίνησης. Ο δεύτερος τύπος μπαταριών είναι NMC με ενεργειακή χωρητικότητα 69 kWh, ανεβάζοντας τον δείκτη της αυτονομίας έως τα 480 χιλιόμετρα.
Το Volvo EX30 θα πατήσει στη χώρα μας τους προσεχείς μήνες, σε τιμές που θα ξεκινούν από τα 29.572 ευρώ για τις δικίνητες εκδόσεις και από τα 41.352 ευρώ για τις τετρακίνητες εκδόσεις.