Τα κλασικά αυτοκίνητα είναι ένα από τα περιουσιακά στοιχεία υψηλής αξίας που εκτιμούνται ταχύτερα, αυξάνοντας την τιμή τους πιο γρήγορα από την τέχνη, τον καφέ, τα ακίνητα και τα πολύτιμα μέταλλα.
Αυτός είναι ο λόγος που οι συλλέκτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν αδρά, για να εξασφαλίσουν τα πιο επιθυμητά μοντέλα από όλα. Πόσα είναι όμως τα περισσότερα χρήματα που δαπανήθηκαν ποτέ για ένα μηχανοκίνητο όχημα που πουλήθηκε σε δημοπρασία;
10. 1964 Ferrari 275 GTB/C Speciale. Τιμή: 23.850.000 ευρώ
Πωλήθηκε: στις 16 Αυγούστου του 2014, στην δημοπρασία των RM Sotheby’s Monterey Sale, στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Μόλις τρεις 275GTB/C Speciale Ferrari δημιουργήθηκαν ποτέ από τους ειδικούς, στην κατασκευή αμαξωμάτων της «καροτσερίας» Scaglietti. Τα άλλα δύο, λέγεται ότι φυλάσσονται από ιδιώτες συλλέκτες, που δεν έχουν πρόθεση να τα πουλήσουν και αυτό μπορεί να εξηγήσει, γιατί το ενδιαφέρον ήταν τόσο μεγάλο για αυτό το αυτοκίνητο το 2014. Το μοντέλο 1964 275GTB/C Speciale, σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει τα Ford GT40 και Shelby Cobra Daytona στο Le Mans. Ήταν η πρώτη Ferrari που διέθετε ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση και αυτό το αντίτυπο, είναι η πρώτη έκδοση, μιας σειράς μόλις τριών μοντέλων που προέρχονται από το εργοστάσιο του Maranello στην Ιταλία.
9. 1967 Ferrari 275 GTB4/S NART Spider. Τιμή: 24.900 ευρώ
Πωλήθηκε: στις 17 Αυγούστου του 2013, σε δημοπρασία των RM Sotheby’s Monterey Sale, στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Όταν αυτή η drop-top Ferrari βγήκε στο σφυρί στην Καλιφόρνια το 2013, έγινε το πιο ακριβό αυτοκίνητο που πωλήθηκε σε δημοπρασία εκείνη την εποχή. Ωστόσο, η τιμή έχει επισκιαστεί από πολλούς έκτοτε, δίνοντας ένα σαφές μήνυμα, για το πόσο ισχυρή ήταν η αγορά των κλασσικών αυτοκινήτων την τελευταία δεκαετία. Ξεχώρισε για την εμφάνισή του στην ταινία του 1968 «The Thomas Crown Affair» με τον Steve McQueen, αλλά και για το ότι διατηρήθηκε σε ατομική ιδιοκτησία, μέχρι την ημερομηνία της τότε πώλησης. Το πλήρως αποκατεστημένο αντίτυπο, είναι ένα από τα 10 πολύ επιθυμητά NART Spiders που κατασκευάστηκαν ποτέ. Αναφέρθηκε την ώρα της δημοπρασίας, ότι ο νικητής ήταν ο δισεκατομμυριούχος Καναδός επιχειρηματίας μόδας και επικεφαλής της ομάδας Formula 1 της Aston Martin, Lawrence Stroll.
8. 1956 Ferrari 290 MM. Τιμή: 25.350 ευρώ
Πωλήθηκε: στις 10 Δεκεμβρίου του 2015, σε δημοπρασία της RM Sotheby’s Driven by Disruption, στη Νέα Υόρκη των ΗΠΑ. Η Ferrari 290 MM του 1956, είναι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο απο το εργοστάσιο. Το Chassis 0626, κατασκευάστηκε για τον θρύλο των αγώνων της Formula 1, Juan Manuel Fangio, καθώς η Ιταλική μάρκα προσπαθούσε να πάρει τον αγώνα απο την Mercedes-Benz στο Mille Miglia. Με τον πέντε φορές πρωταθλητή της F1 στο τιμόνι, κατέλαβε την τέταρτη θέση, ενώ το νούμερο 458 αδελφό αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Eugenio Castellotti, πήρε τη νίκη. Το αυτοκίνητο συνέχισε να αγωνίζεται για εννέα χρόνια και τα αρχεία δείχνουν ότι δεν συνετρίβη ποτέ, ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα για μια αγωνιστική μηχανή, σε μια από τις πιο επικίνδυνες εποχές του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το γεγονός ότι δεν καταστράφηκε ποτέ, είναι επίσης θέμα της τύχης, δεδομένου ότι μόνο τέσσερις κατασκευάστηκαν τότε. Η Ferrari 290 MM του 1956, πουλήθηκε στη Νέα Υόρκη το 2015 και έγινε το πιο ακριβό αυτοκίνητο που πωλήθηκε το 2015, ο πολυτιμότερος κινητήρας που άλλαξε ποτέ χέρια στη Νέα Υόρκη και η πιο ακριβή παρουσία της RM Sotheby’s εκείνη την εποχή.
7. Mercedes-Benz W196 1954. Τιμή: 26.750.000 ευρώ
Πωλήθηκε: στις 12 Ιουλίου του 2013, στην δημοπρασία του Bonhams Goodwood Festival of Speed Sale, στο Chichester του Ηνωμένου Βασιλείου. Αυτή η απίστευτη Mercedes Arrows Silver Arrow, αγωνίστηκε από τον Juan Manuel Fangio, παίρνοντας την καρό σημαία τόσο στο Ελβετικό όσο και στο Γερμανικό Grand Prix το 1954. Το αυτοκίνητο της Mercedes Benz W196 Grand Prix, ήταν το μοναδικό σπάνιο στην πώληση του Goodwood Festival of Speed το 2013 και παραμένει μέχρι σήμερα, ο πολυτιμότερος κινητήρας που πωλήθηκε σε δημοπρασία στη Βρετανία, με την προσφορά να κλείνει σχεδόν στα 20 εκατομμύρια λίρες. Όταν πήγε στη δημοπρασία, ήταν σε κατάσταση χρήσης, που αυτό περιλαμβάνει κάθε ορατό ελάττωμα, βρωμιά και λάστιχο από την τελευταία του εμφάνιση στην πίστα.
6. 1967 Ferrari 412P Berlinetta. Τιμή: 27.350.000 ευρώ
Πωλήθηκε: στις 18 Αυγούστου του 2023, απο την Bonhams The Quail Auction, στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. Αυτή η Ferrari που πωλήθηκε το καλοκαίρι του 2023, είναι επίσημα η πιο ακριβή που άλλαξε χέρια σε δημοπρασία της Bonhams. Αγορασμένο από έναν συλλέκτη στη δημοπρασία The Quail στην Καλιφόρνια κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αυτοκινήτου στο Monterey, η σπάνια αγωνιστική Ferrari 412P Berlinetta, εκτιμήθηκε στα 30,25 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό το εξαιρετικό αυτοκίνητο, είναι απαράμιλλο για την σπανιότητά του, καθώς είναι μόνο ένα από τα δύο 412P που κατασκευάστηκαν. Πριν μπεί στη δημοπρασία, αποτέλεσε αντικείμενο μιας «εξαντλητικής» αποκατάστασης εννέα ετών, για να αναζωογονηθεί στην αρχική του αίγλη και εξίσου σημαντικό, να γίνει κατάλληλο και νόμιμο για οδήγηση σε δημόσιους δρόμους. «Χάρη στην αφοσιωμένη επιμονή των ιδιοκτητών του και την επιμέλεια του πωλητή του, το 412P αποτελεί ένα διαρκές έργο τέχνης, που τιμά την κληρονομιά της Ferrari. Ήταν προνόμιο να μου ανατεθεί η πώλησή του και να επιτύχω ένα τόσο εξαιρετικό αποτέλεσμα που το σέβεσαι πλήρως», σχολίασε ο Rupert Banner από την Bonhams Cars.
5. 1957 Ferrari 335 Sport Scaglietti. Τιμή: 32.300.000 ευρώ
Πωλήθηκε: στις 5 Φεβρουαρίου του 2016, σε δημοπρασία της Artcurial Retromobile Sale, στο Παρίσι της Γαλλίας. Πολλοί υποστηρίζουν ότι αν η συναλλαγματική ισοτιμία του ευρώ, ήταν καλύτερη τη στιγμή της πώλησής του, αυτό θα μπορούσε να είχε πάρει τον τίτλο ως το πιο ακριβό αυτοκίνητο που πωλήθηκε σε δημοπρασία. Η Ferrari 335 Sport του 1957 από τον Scaglietti, εκτός του ότι ήταν πανέμορφη, είχε σημειώσει χρόνους ρεκόρ στο Le Mans και συμμετείχε στο αρχικό ράλι Mille Miglia. Η Artcurial πίστευε ότι είχε σημειώσει νέο ρεκόρ, όταν το σφυρί έπεσε σε κάτι παραπάνω απο 32 εκατομμύρια ευρώ, δημιουργώντας μάλιστα ένα ειδικό hashtag στο Twitter εκείνη την εποχή, αλλά μόλις μετατράπηκε σε δολάρια έπεσε κάτω από την πρώτη θέση.
4. Ferrari 250 GTO 1962. Τιμή: 34.440.000 ευρώ
Πωλήθηκε: Στις 14 Αυγούστου του 2014, σε δημοπρασία της Bonhams Quail Lodge Auction στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. Αυτή η Ferrari κράτησε το στέμμα ως το πιο ακριβό αυτοκίνητο που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία, για τέσσερα έτη. Πουλήθηκε για 38.115.000 δολάρια το καλοκαίρι του 2014, ενώ το 250 GTO, προσφέρθηκε σε ιδιώτη αγοραστή για πρώτη φορά εδώ και μισό αιώνα, έχοντας διατηρηθεί στην ιδιοκτησία μιας οικογένειας για 49 χρόνια. Αν και είναι πάρα πολλά χρήματα για ένα συλλεκτικό αυτοκίνητο, δεν είναι αρκετά, αφού είναι το πολυτιμότερο αυτοκίνητο όλων των εποχών. Κατασκευάστηκε για να διεκδικήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα GT της FIA του 1963. Όχι μόνο έλαβε μέρος, αλλά πήρε το στέμμα εκείνη τη χρονιά και θεωρείται ένα από τα πιο αγωνιστικά και πιο γνωστά 250 GTO όλων των εποχών.
3. Ferrari 250 GTO 1962. Τιμή: 43.750.000 ευρώ
Πωλήθηκε: Στις 26 Αυγούστου του 2018, σε δημοπρασία της RM Sotheby’s Monterey Sale, στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Αυτή η Ferrari GTO του 1962, ήταν το πιο ακριβό μοντέλο που βγήκε ποτέ στο σφυρί για τέσσερα χρόνια, έχοντας εκθρονίσει την παραπάνω GTO, σε μια πώληση της RM Sotheby’s, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αυτοκινήτου στο Μοντερέι το 2018. Ο αριθμός πλαισίου 3413 GT, δείχνει ότι είναι ένα από τα παλαιότερα κατασκευασμένα Ferrari. Ήταν το τρίτο 250 GTO που εγκατέλειψε ποτέ τη γραμμή παραγωγής του Maranello, αν και πιστεύεται ευρέως, ότι και τα 36 αντίτυπα, εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα και έχουν μια λαμπερή αγωνιστική ιστορία. Πέτυχε ένα εκπληκτικό ποσό των 48,4 εκατομμυρίων δολαρίων στη δημοπρασία του Monterey, κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης συνάντησης κινητήρων της Αμερικής, που είναι διπλάσια από την τιμή του αδελφού αυτοκινήτου (παραπάνω), που αντικατέστησε στην κορυφή της κατάταξης σε δημοπρασίες όλων των εποχών.
2. Ferrari 330 LM/250 GTO 1962. Τιμή: 46.720.000 ευρώ
Η κατάληψη της δεύτερης θέσης στη λίστα με τα πιο ακριβά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν ποτέ σε δημοπρασία, είναι επίσης μια ένδοξη Ferrari, που ονομάστηκε το «άγιο δισκοπότηρο όλων των συλλεκτικών αυτοκινήτων». Προσφέρθηκε στον πλειοδότη από τον οίκο RM Sotheby’s στις 13 Νοεμβρίου, αλλά όχι σε μια παραδοσιακή δημοπρασία αυτοκινήτων. Αντίθετα, ήταν ανάμεσα σε μερικές από τις πιο ακριβές και συλλεκτικές μοντέρνες τέχνες στον κόσμο, στην πιο διάσημη πώληση του οίκου δημοπρασιών της χρονιάς, που φιλοξενήθηκε στη Νέα Υόρκη. Η εντυπωσιακή Ferrari 330LM/250 GTO του 1962 θεωρείται ευρέως το πιο σπάνιο μοντέλο, του πιο διάσημου και περιζήτητου κλασικού αυτοκινήτου της Ferrari. Αυτό συμβαίνει επειδή το πλαίσιο 3765, είναι το μόνο 250 GTO, που μπήκε ποτέ επίσημα στους αγώνες, από την αγωνιστική ομάδα του ίδιου του κατασκευαστή, τη Scuderia Ferrari. Η νικητήρια προσφορά των 51,7 εκατομμυρίων δολαρίων, είναι η υψηλότερη τιμή που έχει πληρώσει ποτέ κάποιος για μια Ferrari σε δημόσια πώληση και το καθιστά επίσης τον δεύτερο πιο ακριβό κινητήρα, που πωλήθηκε σε δημοπρασία όλων των εποχών.
1. Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe του 1955. Τιμή: 128.313.500 ευρώ
Πωλήθηκε: Στις 5 Μαΐου του 2022, σε μια άκρως μυστική δημοπρασία του RM Sotheby’s, στο Μουσείο της Mercedes, στη Στουτγάρδη της Γερμανίας. Ο οίκος δημοπρασιών RM Sotheby’s, πούλησε το πιο ακριβό μηχανοκίνητο όχημα το 2022. Εκείνη την εποχή, η τιμή πώλησης ήταν σχεδόν τριπλάσια από το προηγούμενο ρεκόρ. Το εν λόγω αυτοκίνητο, είναι ένα από τα δύο μόλις Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe του 1955, που κατασκεύασε η Γερμανική εταιρεία αυτοκινήτων, τα οποία άλλαξαν χέρια για ένα μνημειώδες ποσό των 142.000.000 δολαρίων. Αγοράστηκε από έναν ιδιώτη συλλέκτη σε δημοπρασία υπο όρους. Αυτό συνέβηκε, επειδή ενώ ήταν κανονικά μια δημόσια πώληση, ήταν επιπρόσθετα και μια αυστηρά μυστική κεκλεισμένων των θυρών εκδήλωση, μόνο με προσκλήσεις, που διοργανώθηκε από τους Sotheby’s και την Mercedes στο μουσείο κατασκευαστών στην Γερμανία στις 5 Μαΐου 2022. Μόνο όσοι είχαν αρκετά βαθιές τσέπες, θεωρήθηκαν επιλέξιμοι για το εισιτήριο της εισόδου. Η RM Sotheby’s, είπε ότι το αυτοκίνητο «θεωρούνταν πάντα ως ένα από τα μεγάλα κοσμήματα της ιστορίας της αυτοκινητοβιομηχανίας» και η πώλησή του είναι μια μνημειώδης στιγμή, με πολύ λίγους να μπορούσαν να φανταστούν, ότι θα προσφερόταν σε κάποιον ιδιώτη αγοραστή από τον Γερμανό κατασκευαστή.