Το κύριο εργοστάσιο της Hyundai στη Ρωσία είχε την ικανότητα να κατασκευάζει πάνω από 200.000 μονάδες ετησίως.
Η Hyundai είναι η τελευταία εταιρεία που πούλησε το εργοστάσιό της στη Ρωσία, με την αυτοκινητοβιομηχανία να εγκαταλείπει το εργοστάσιο για ονομαστικά 10.000 ρούβλια, που ισοδυναμεί με μόλις 100 ευρώ με τις τρέχουσες τιμές. Η ρωσική εταιρεία Art-Finance αγόρασε τα περιουσιακά στοιχεία και η πώληση περιλαμβάνει ρήτρα, σύμφωνα με την οποία η Hyundai μπορεί να εξαγοράσει το εργοστάσιο εντός δύο ετών από την πώληση.
Η συμφωνία εγκρίθηκε σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου νωρίτερα αυτή την εβδομάδα και έλαβε επίσης το πράσινο φως από την κυβερνητική επιτροπή της Ρωσίας, για τις πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων στο εξωτερικό. Η Hyundai είπε ότι θα χρειαστούν 219,19 εκατομμύρια δολάρια σε ζημίες και σχεδιάζει να ολοκληρώσει τη συμφωνία έως τις 28 Δεκεμβρίου.
Οι εργασίες στο εργοστάσιο της Αγίας Πετρούπολης, ανεστάλησαν τον Μάρτιο του 2022 μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Το εργοστάσιο έχει ετήσια δυναμικότητα άνω των 200.000 μονάδων και ήταν υπεύθυνο για την κατασκευή των Hyundai Solaris, Hyundai Creta, Kia Rio και Kia Rio X-Line.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει πληγεί σκληρά από τη μείωση των πωλήσεων σε ολόκληρη τη χώρα. Μαζί με την Kia, ήταν μεταξύ των τριών κορυφαίων εμπορικών σημάτων στη Ρωσσία, πριν από τον πόλεμο. Οι Korea Times, σημειώνουν ότι πούλησε μόλις έξι νέα οχήματα τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, μια δραματική μείωση από τις 2.892 μονάδες που πουλήθηκαν ένα χρόνο νωρίτερα. Η Hyundai και η Kia πούλησαν συνολικά 400.000 οχήματα στη Ρωσία το 2019, και από το 2021, οι δύο μάρκες είχαν μερίδιο 22,5% στη συνολική αγορά οχημάτων της Ρωσίας.
Μια σειρά από άλλες μεγάλες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, πούλησαν τις τοπικές τους δραστηριότητες στη Ρωσσία, έναντι ονομαστικών χρεώσεων τους τελευταίους 18 μήνες. Τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, η Nissan πούλησε τις τοπικές εγκαταστάσεις της στο κεντρικό ινστιτούτο έρευνας και ανάπτυξης αυτοκινήτων και μηχανών της Ρωσίας για μόλις 1 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι έχασε 687 εκατομμύρια δολάρια. Όπως και η συμφωνία της Hyundai, έχει τη δυνατότητα να εξαγοράσει τις εργασίες, εντός των επόμενων έξι ετών.