Ο όμιλος Renault κατέγραψε λειτουργικό περιθώριο κέρδους 7,6% το πρώτο εξάμηνο του έτους – το υψηλότερο που έχει καταγράψει ποτέ η αυτοκινητοβιομηχανία – και ήδη πλησιάζει τον στόχο του για το 2025, χάρη στις υψηλότερες τιμές των νέων αυτοκινήτων της, τους βελτιωμένους όγκους πωλήσεων και τις μειώσεις κόστους.
Η εταιρεία επέστρεψε επίσης σε καθαρά κέρδη το εξάμηνο που έληξε τον Ιούνιο ύψους 2,12 δισ. ευρώ μετά από ζημίες 1,68 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022. Η ζημία ήταν αποτέλεσμα της διακοπής λειτουργίας των ρωσικών δραστηριοτήτων της στον απόηχο της εισβολής της Μόσχας στην Ουκρανία.
Το προηγούμενο ρεκόρ περιθωρίου κέρδους του ομίλου είχε καταγραφεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2017, όταν ήταν στο 7%. Στόχος της Renault είναι το περιθώριο κέρδους της να φτάσει το 8% έως το 2025 και το 10% έως το 2030.
Μεταξύ των οχημάτων που οδήγησαν στην αύξηση των εσόδων και των κερδών ήταν το νέο Austral, το οποίο, σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας, Thierry Pieton, έχει το υψηλότερο περιθώριο κέρδους ανά όχημα στην ιστορία της Renault.
Τα οικονομικά αποτελέσματα των αυτοκινητοβιομηχανιών διατηρούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές πλήττονται από την αύξηση των επιτοκίων και τον υψηλό πληθωρισμό, τη στιγμή που η χαλάρωση των προβλημάτων στις αλυσίδες εφοδιασμού βελτιώνει τη διαθεσιμότητα των οχημάτων. Τόσο η Stellantis όσο και ο όμιλος Mercedes–Benz ανακοίνωσαν κέρδη καλύτερα από τα αναμενόμενα.
Το βιβλίο παραγγελιών της Renault στην Ευρώπη στα τέλη Ιουλίου κάλυπτε τρεις έως και τέσσερις μήνες πωλήσεων και πρόκειται να παραμείνει πάνω από τον στόχο των δύο μηνών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, δήλωσε η εταιρεία. Οι πωλήσεις της Renault αυξήθηκαν κατά 13% παγκοσμίως και κατά 24% στην Ευρώπη.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca De Meo, ο οποίος οδήγησε την Renault στη φάση της ανάκαμψης τα τελευταία τρία χρόνια, επιδιώκει την εισαγωγή της επιχειρηματικής μονάδας ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού Ampere στο χρηματιστήριο. Το σχέδιό του αντιμετωπίζει «αντιξοότητες» μετά τις δραστικές μειώσεις τιμών από την Tesla και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό που επιβαρύνουν τη ζήτηση για την ηλεκτρική ναυαρχίδα της Renault, το νέο Megane E–Tech.
Οι πωλήσεις του μοντέλου κατά το πρώτο εξάμηνο έφτασαν τις 23.000 μονάδες, ανακοίνωσε η Renault πριν λίγες μέρες, με την πλειονότητα των παραδόσεων να αφορά την ανώτερη από πλευράς εξοπλισμού έκδοση του οχήματος.
Ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα της τιμολογιακής στρατηγικής της Renault αποθάρρυναν τους επενδυτές στα πλαίσια της προγραμματισμένης πώλησης μετοχών της εταιρείας, η οποία τώρα είναι πιθανότερο να πραγματοποιηθεί το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους. Παρόλα αυτά, ο κατασκευαστής έκανε ένα βήμα προκειμένου να εισάγει την Ampere στις χρηματαγορές, με την Nissan, τον Ιάπωνα εταίρο της γαλλικής εταιρείας, να έχει συμφωνήσει να δαπανήσει έως και 600 εκατομμύρια ευρώ για ένα μερίδιο στην νέα επιχειρηματική δραστηριότητα της Renault μετά από μήνες συνομιλιών μεταξύ των δύο εταιρειών.
Η εταιρεία παραμένει επικεντρωμένη στις προσπάθειες για την παραγωγή πιο προσιτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με στόχο τη μείωση του κόστους κατά 40% ανά αυτοκίνητο στα μοντέλα επόμενης γενιάς έως το 2027.
Πηγή: Automotive News