WRC: απόλυτο χάος με τα στατιστικά

WRC: απόλυτο χάος με τα στατιστικά

«O Κάλε (Ροβάνπερα) είναι ο 7ος Φινλανδός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ή για την ακρίβεια 8ος, γιατί κι ο Μάρκου Άλεν κέρδισε το FIA Cup το 1978».

Αυτά δεν τα λέμε εμείς, αλλά ο Άρη Βάτανεν. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, από τη μια ήθελε να συγχαρεί το νέο απόφοιτο της μεγάλης φινλανδικής σχολής και από την άλλη να πικάρει τον συμπατριώτη κι πάλαι ποτέ αντίπαλό του, τον Μάρκου Άλεν.

Διαφέρουν οι παγκόσμιες κούπες;

Ο Μάρκου Άλεν για χρόνια κρατούσε το ρεκόρ των 19 νικών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, ενώ παγκόσμιο τίτλο δεν είχε πάρει. Η αλήθεια είναι, ότι ο Άλεν τυπικά δεν έχει κερδίσει πρωτάθλημα, αλλά το παγκόσμιο κύπελλο, που θεσμοθετήθηκε το 1977 και κατέκτησε για πρώτη φορά ο Σάντρο Μουνάρι. Την επόμενη χρονιά ήταν η σειρά του Άλεν για να το κατακτήσει.

Όμως το 1979 καταργήθηκε το κύπελλο και θεσπίστηκε το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Από εκείνη τη χρονιά είχαμε πλέον παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι κι όχι κυπελλούχο. Δυστυχώς ο Άλεν δεν κατάφερε ποτέ από τότε, να το κατακτήσει, παρ’ όλες τις φοβερές νίκες, που έκανε, και παρέμεινε κυπελλούχος. Για αυτό και τα καρφιά από τον Βάτανεν.

Η μεγάλη φινλανδική σχολή ξανακτυπά!

Πέρσι ο Κάλε Ροβάνπερα κατέκτησε πανάξια το παγκόσμιο πρωτάθλημα, φέρνοντας το τρόπαιο πίσω στη Φινλανδία, μετά από 20 πέτρινα χρόνια. Τον τελευταίο τίτλο είχαν χαρεί οι Φινλανδοί το 2002 με τον Μάρκους Γκρένχολμ. Ο Μάρκους είχε κατακτήσει τον τίτλο, οδηγώντας ένα Peugeot 206. Το 2022 ο Κάλε, όχι μόνο κατέκτησε τον παγκόσμιο τίτλο, αλλά έγινε και ο νεαρότερος οδηγός, που το κατάφερε. Και αυτή ήταν η αιτία για τα καρφιά του Βάτανεν.

Αν ανατρέξουμε στη χρυσή βίβλο της ιστορίας του WRC θα δούμε, πως στη σελίδα με τα ονόματα των παγκόσμιων πρωταθλητών αναγράφονται μόλις 19 οδηγοί. Οι 7 είναι Φινλανδοί ( Βάτανεν, Μίκολα, Σάλονεν, Κάνκουνεν, Μάκινεν, Γκρένχολμ, Ροβάνπερα), 3 Γάλλοι (Οριόλ, Λεμπ, Οζιέ), 2 Σουηδοί (Βάλντεγκαρντ, Μπλόμκβιστ), 2 Βρεττανοί (ΜακΡέι, Μπερνς), 1 Ιταλός (Μίκι Μπιαζιόν), 1 Ισπανός (Κάρλος Σάινθ), 1 Γερμανός (Βάλτερ Ρερλ), 1 Νορβηγός (Σόλμπεργκ) και 1 Εσθονός (Τάνακ). Βέβαια ουσιαστικά έχουμε 21 παγκόσμιους τιτλούχους, διότι στη λίστα των 19, δεν περιλαμβάνεται ο Μουνάρι και ο Άλεν. Επομένως θα έχουμε ένα τιτλούχο παραπάνω για τη Φινλανδία και θα γίνουν 8 οι παγκόσμιοι τους, ενώ οι Ιταλοί θα προσθέσουν ακόμα ένα και θα έχουν δύο.

Οι αριθμοί ψεύδονται!

Το μπέρδεμα με τα στατιστικά ξεκινά από τη στιγμή, που θα αλλάξουν ριζικά οι κανονισμοί, που διέπουν ένα σπορ. Τελικά, ποιος μπορεί να πετάξει έξω τον Μουνάρι και τον Άλεν;

Για κάποιους είναι παγκόσμιοι πρωταθλητές, ενώ για κάποιους άλλους είναι κυπελλούχοι.

Το ίδιο ισχύει για τις νίκες και τα ρεκόρ. Πως γίνεται να συγκρίνουμε τις 19 νίκες του Άλεν, με τις πολυάριθμες πρωτιές των σύγχρονων οδηγών; Την εποχή του Άλεν το παγκόσμιο πρωτάθλημα δεν είχε τόσους πολλούς αγώνες, όπως έχει σήμερα, άρα ο Φινλανδός και να ήθελε σε μια χρονιά δεν μπορούσε να αυξήσει τον αριθμό των νικών του. Έπειτα οι αγώνες τότε, ήταν μαραθώνιοι, χωρίς τη δυνατότητα επιστροφής, μετά από πρόβλημα, στον αγώνα, όπως πλέον, από την εποχή του Λεμπ και μετά, οι οδηγοί μπορούν και επανέρχονται. Τότε, όταν είχες ζημιά, άφηνες οριστικά το ράλι και για αυτό ήταν άθλος να τερματίσεις τους αγώνες εκείνης της εποχής. Τα σύγχρονα ράλι διαθέτουν


About the author


Δείτε επίσης

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης