Η συνταγή είναι γνωστή και απλή. Η Toyota πήρε τον τυπικό υπερτροφοδοτούμενο ντίζελ των 2,8 λίτρων του Hilux και τον συνδύασε με μια συμπαγή μονάδα ηλεκτρικού κινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 volt.
Η εν λόγω μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, αφού το Hilux Hybrid διατίθεται μόνο με διπλή καμπίνα και ζυγίζει μόλις 7,6 κιλά. Το αποτέλεσμα είναι η δυνατότητα αποστολής έως και 16 επιπλέον ίππων μέσω της γεννήτριας πίσω στον κινητήρα, για να βοηθάει την επιτάχυνση, επιτρέποντας επίσης ένα πιο ενεργό σύστημα stop-start, το οποίο η Toyota ισχυρίζεται ότι μπορεί να βελτιώσει την απόδοση καυσίμου έως και πέντε τοις εκατό.
Θεωρεί επίσης ότι το ήπιο υβριδικό σύστημα βελτιώνει πραγματικά τις επιδόσεις του Hilux εκτός δρόμου. Η ισχύς του συνόλου, επιτρέπει πιο ομαλή επιτάχυνση σε χαμηλές ταχύτητες σε ανώμαλο έδαφος, ενώ στο φρενάρισμα, μπορεί να βοηθήσει ενεργά στις κατηφόρες. Οι στροφές ρελαντί του κινητήρα πέφτουν επίσης από τις 720 σ.α.λ. στις 600 σ.α.λ. Δεν υπάρχει καμία ελάττωση στην ικανότητα ρυμούλκησης (3.500 κιλά) ή στην ικανότητα ωφέλιμου φορτίου (1.000 κιλά). Τόσο η μπαταρία, όσο και ο μετατροπέας, έχουν αδιαβροχοποιηθεί πλήρως και έτσι το Hilux Hybrid έχει ένα αξιοπρεπές βάθος βύθισης των 700 χλστ.
Στο εσωτερικό υπάρχει μια οθόνη infotainment 8,0 ιντσών, ενώ υπάρχουν νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως σύστημα προκαταρκτικής σύγκρουσης, προειδοποιήσεις διαφυγης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και προσαρμοστικό cruise control. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Toyota εξακολουθεί να αναφέρεται σε αυτό ως ένα από τα “πιο αναγνωρίσιμα οχήματα εργασίας”, δίχως αυτό να σημαίνει ότι λόγω του νέου μικτού χαρακτήρα, το αυτοκίνητο έγινε πιο μαλθακό!