Αποστολή στις Βρυξέλλες: σκέψεις για την ηλεκτροκίνηση... μέσα στο κρύο

Αποστολή στις Βρυξέλλες: σκέψεις για την ηλεκτροκίνηση... μέσα στο κρύο

Στο περιθώριο του Toyota Kenshiki Forum 2023 που πραγματοποιήθηκε στις παγωμένες Βρυξέλλες, όπου είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω την μελλοντική προιοντική επίθεση της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου, κατέγραψα τις σκέψεις μου για την υβριδική τεχνολογία και την ηλεκτροκίνηση.

Ταμείο για το 2023

Τώρα που όλοι μας κάνουμε ταμείο για το 2023, η Toyota βρίσκεται στη κορυφή της λίστας των αυτοκινητοβιομηχανιών με τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες και τα υψηλοτέρα κέρδη. Αποχαιρετά το 2023 με το ταμείο γεμάτο με ζεστό χρήμα και πλήθος μελετών και ιδεών για την ανάπτυξη της μελλοντικής κινητικότητας.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου στον τομέα των πωλήσεων ακολουθεί μια ιδιαίτερά επιτυχημένη στρατηγική στη σχεδίαση, εξέλιξη και κατασκευή των αυτοκινήτων της.

Εκτιμώ ότι η σημαντικότερη επιτυχία της ιαπωνικής μάρκας είναι η σωστή πρόβλεψη της για την εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας – που λάνσαρε πρώτη σε όλο τον κόσμο – και η θέση της για την τεχνολογία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Έχει χαραχθεί στη μνήμη μου η οδηγική εμπειρία μου από την  οδήγηση του υβριδικού Toyota Prius πρώτης γενιάς, του αυτοκινήτου που εισήγαγε την τεχνολογία της υβριδικής κίνησης στη γκάμα της μάρκας.

Αργοπορία

Πρόσφατα, μερίδα μετόχων της Toyota και μερικοί αναλυτές θεώρησαν ότι η μάρκα έχει καθυστερήσει το λανσάρισμα των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων και πως χάνει λεφτά από αυτή την αργοπορία της.

Το Toyota Urban SUV concept

Η καλύτερη απάντηση ήρθε από τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Οι κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας που ξόδεψαν εκατοντάδες δις ευρώ για να κατασκευάσουν τα EV πρώτης γενιάς αναγκάζονται τώρα να μειώσουν την παραγωγή, να απολύσουν εργαζόμενους και να αναθεωρήσουν την άποψη τους για την ηλεκτροκίνηση. Έχασαν απίστευτους οικονομικούς πόρους και καταγράφουν πρωτοφανείς ζημίες.

Πανάκριβα

Έχασαν γιατί δεν υπολόγισαν σωστά την αγοραστική δύναμη της ευρείας μάζας των καταναλωτών. Πόσοι μπορούν να δώσουν τουλάχιστον 50.000 ευρώ για να αγοράσουν ένα EV; Περίμεναν μεγαλύτερη υποστήριξη και υψηλοτέρα οικονομικά/φορολογικά κίνητρα από τα κράτη, ταχύτερη ανάπτυξη του δικτύου δημόσιας φόρτισης αλλά η πραγματικότητα διέψευσε κάθε προσδοκία τους.

Μεγάλη ανατροπή

Η Toyota, λάνσαρε την υβριδική τεχνολογία με το Prius πρώτης γενιάς κάνοντας την μεγάλη ανατροπή συμβάλλοντας ουσιαστικά στη μείωση των εκπομπών CO2 ενώ η καθυστέρηση του προγράμματος της για την κυκλοφορία της γκάμας των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) της απέφερε κέρδη και την κράτησε μακριά από την δύνη της ηλεκτροκίνησης.

Πιο καθαρή εικόνα

Τώρα που η εικόνα στην ηλεκτροκίνηση είναι πιο καθαρή και τα κόστη για τις σπάνιες γαίες και άλλα υλικά έχουν περιορισθεί και εξελίσσονται με ταχύ ρυθμό οι έρευνες για τις μπαταρίες στέρεας κατάστασης, η Toyota ορμά με μεγάλη ταχύτητα στη παγκόσμια αγορά για να δώσει το δικό της στίγμα στην μελλοντική κινητικότητα που θα είναι απαλλαγμένη από το CO2.

Στο Toyota Kenshiki Forum 2023, φάνηκε ποιος είναι ο πιο πιθανός νικητής στη μάχη για την καθολική επικράτηση της ηλεκτροκίνησης.


About the author


Δείτε επίσης

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης