Δεν είναι είδηση ότι ακόμη και η Γερμανία τα βρήκε σκούρα στον τομέα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV), είδηση είναι ότι το γερμανικό συνταγματικό δικαστήριο έκρινε αντισυνταγματική την διάθεση 60 δις ευρώ σε πρωτοβουλίες για το κλίμα, την αυτοκινητοβιομηχανία και την εξέλιξη των EV.
Η γερμανική κυβέρνηση αγωνίζεται να βρει εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης για να υλοποιηθούν τα προγραμματισμένα έργα, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης της δημόσιας υποδομής φόρτισης των EV. Μέχρι τώρα υπάρχουν πάνω από 100.000 δημόσια σημεία.
Ο Γερμανός Καγκελάριος Όλαφ Σολτς, εκτίμησε τις αρνητικές εξελίξεις στα EV και τις συνέπειες που θα υπάρχουν στην αυτοκινητοβιομηχανία, στους προμηθευτές εξαρτημάτων και στους εργαζόμενους, λόγω της μείωσης των πωλήσεων των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων. Προτρέπει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν φθηνότερα και μεγαλύτερης εμβέλειας EV για να στραφούν οι καταναλωτές στα προσιτά αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων και να μην κλείσουν τα εργοστάσια.
Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς, έθεσε έναν φιλόδοξο στόχο: ο στόλος των EV μέχρι το 2030, να έχει φθάσει τις 15 εκατ. μονάδες. Την ίδια ώρα τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι μέχρι τον Οκτώβριο 2023, κυκλοφορούσαν στους γερμανικούς δρόμους μόλις 2,2 εκατ. αυτοκίνητα με ηλεκτροκινητήρα, εκ των οποίων μόνο τα 1,3 εκατ. ήταν πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Να τονίσω ότι η ανάλυση των αυξητικών τάσεων των πωλήσεων των κινέζικων μοντέλων είναι ένα ακόμη ράπισμα στους Γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων. Διαπιστώνω ότι η πιο ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αναζητά νέες επιλογές για να υποστηρίξει την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και πιέζει την κυβέρνηση της Γερμανίας για ουσιαστικότερη στήριξη. Μάλιστα όσο μεγαλώνει η κινέζικη εισβολή στην ευρωπαϊκή αγορά των EV, τόσο πιο πολύ ανησυχούν οι γερμανικές μάρκες.
Έχασαν τον πρώτο γύρο.