Ο ιδρυτής της Pagani, Οράτσιο Παγκάνι, πιστεύει ότι τα EVs είναι ένας τομέας όπου η τεχνογνωσία της Κίνας θα μπορούσε να βοηθήσει τις ευρωπαϊκές μάρκες.
Ωστόσο, θα χρειαστεί να περάσει αρκετός καιρός μέχρις ότου τα hypercars, όπως εκείνα της Pagani, γίνουν ηλεκτρικά, κυρίως λόγω της αρνητικής επίδρασης του βάρους της μπαταρίας στις επιδόσεις. Οι οδηγοί των αυτοκινήτων αυτών θα πρέπει επίσης να αλλάξουν νοοτροπία, δεδομένης της αγάπης τόσο για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και για παραδοσιακά χαρακτηριστικά των hypercars, όπως τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων.
Η Pagani ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1990 και είναι ένας από τους λίγους κατασκευαστές υπερπολυτελών αυτοκινήτων που εξακολουθούν να δραστηριοποιούνται ανεξάρτητα στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η εταιρεία, με έδρα τη Μόντενα, κατασκευάζει περίπου 50 οχήματα ετησίως και οι παραγγελίες μέχρι το 2025 έχουν ήδη συμπληρωθεί.
Η Pagani σχεδιάζει να κατασκευάσει μόλις 99 αντίτυπα της Utopia, η οποία έχει τιμή εκκίνησης πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ και ζυγίζει λιγότερο από 1.300 κιλά, σε μεγάλο βαθμό χάρη στο πλαίσιο από ανθρακονήματα.
Ο Παγκάνι και η εταιρεία του κατασκευάζουν στο χέρι οχήματα κατά παραγγελία για τους πελάτες τους εδώ και περίπου δύο δεκαετίες από την παρουσίαση της Zonda, του πρώτου μοντέλου στην ιστορία της μάρκας. Αυτή τη στιγμή ο ιδρυτής της εταιρείας είναι μέλος μιας ομάδας που συστάθηκε το 2018 και διερευνά καινοτομίες, όπως τα EVs.
Μέχρι να γίνουν οι ελαφρύτερες και οι χρόνοι φόρτισης ταχύτεροι, οι μπαταρίες δεν αναμένεται να υιοθετηθούν πλήρως από αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, αφενός λόγω βάρους, αφετέρου λόγω του κινδύνου πλήρους αποφόρτισης μετά από μερικούς γρήγορους γύρους στην πίστα, δήλωσε ο γιός του ιδρυτή της μάρκας, Κρίστοφερ Παγκάνι, αρνούμενος να δώσει μια ημερομηνία για το πότε η Pagani θα παρουσιάσει το δικό της EV.
Σύμφωνα με το BloombergNEF, η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Φέτος, οι συνολικές πωλήσεις νέων επιβατικών EVs σε όλο τον κόσμο αναμένεται να ανέλθουν σε 14,1 εκατ. μονάδες – από αυτές το 60% θα πραγματοποιηθούν στην Κίνα.
Για πρώτη φορά, οι εγχώριες μάρκες – με επικεφαλής την BYD– ξεπερνούν σε πωλήσεις εκείνες των ξένων εταιρειών στην Κίνα, χάρη στην ευρεία γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών και plug–in υβριδικών προτάσεών τους.
Παρά τις αβέβαιες οικονομικές προοπτικές σε παγκόσμιο επίπεδο, η ζήτηση για υπερπολυτελή αυτοκίνητα είναι ισχυρή.
Η Ferrari, η οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2015, σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων και κερδών πέρυσι, πουλώντας 13.221 αυτοκίνητα.
Η Lamborghini παρέδωσε 9.233 οχήματα το 2022, καταγράφοντας επίσης νέο υψηλό όλων των εποχών.
Με μόνο περίπου 500 αυτοκίνητα της Pagani να κυκλοφορούν στους δρόμους, η μάρκα αποτελεί μια σπάνια εξαίρεση στον κανόνα, καθώς η αξία κάθε αντιτύπου διαρκώς αυξάνεται. Μάλιστα, η Σάμερ Γουάνγκ, σύμβουλος της Pagani, δήλωσε ότι δεν γνωρίζει κάποια Pagani που να μεταπωλήθηκε σε τιμή μικρότερη από την αρχική της τιμή.
Ο πιλότος της F1 Λιούις Χάμιλτον παρήγγειλε μια customized Zonda καταβάλλοντας 1,4 εκατομμύρια ευρώ το 2014 και την πούλησε για 10 εκατομμύρια ευρώ το 2022, σύμφωνα με το ιταλικό περιοδικό αυτοκινήτου Quattroruote.