Οι δηλώσεις των υπευθύνων της Nissan σύμφωνα με τον ξένο τύπο, μας προιδεάζουν για την σύντομη εμφάνιση του «πουλέν» της Ιαπωνικής εταιρείας με ηλεκτρικό dna.
«Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που κάναμε στο παρελθόν», επιβεβαιώνει ο πρόεδρος της Nissan, Makoto Uchida. «Κάθε χώρα έχει ευθύνη να στοχεύσει στην ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα. Στα επόμενα έξι χρόνια πρέπει να το παρακολουθούμε στενά αυτό το θέμα. Πρέπει να είμαστε ανταγωνιστικοί ως προς το κόστος και να φτιάξουμε το σωστό όχημα για να προσφέρουμε καλό προιόν στον πελάτη. Ο κόσμος είναι κατακερματισμένος τώρα με τους κανονισμούς να κινούνται με διαφορετικό ρυθμό. Το πώς μεταμορφωνόμαστε για να προσαρμοστούμε σε αυτές τις συνθήκες είναι το κλειδί για να είμαστε βιώσιμοι».
Παραδέχεται ότι το αβαντάζ των πιο προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων, καταλύθηκε από την ανάπτυξη των κινεζικών εμπορικών εταιρειών στην Ευρώπη και έφτασε αρκετά γρήγορα πριν από τις προβλέψεις. «Υπήρξε τεράστια πτώση τιμών στα EV νωρίτερα από το αναμενόμενο. Το να γίνουμε ανταγωνιστικοί ως προς το κόστος, θα είναι βασική προϋπόθεση επιτυχίας για τους μεγάλους κατασκευαστές τα επόμενα χρόνια».
Ο ανώτερος αντιπρόεδρος Ε&Α της Nissan, Ντέιβιντ Μος, εξωτερικεύει τα συναισθήματά του. «Το Leaf έχει πολύ περισσότερους ανταγωνιστές από ό,τι όταν παρουσιάσαμε το τελευταίο. Έχει να κάνει με το να είσαι σίγουρος για το δικό σου προϊόν, να μην εφησυχάζεις και να παρακολουθείς τους ανταγωνιστές. Παρακολουθούμε τους Κινέζους; Φυσικά και ναι. Δεν έχουν 90 χρόνια κληρονομιάς όπως η Nissan, αλλά ίσως έρχονται στην νέα ηλεκτρική αγορά, με διαφορετική οπτική.
Έχουμε ένα δυνατό όνομα και αρκετά ισχυρό για να υποστηρίξει το Qashqai σαν καθαρά ηλεκτρικό. Αυτή είναι μια επιχειρηματική απόφαση», προσθέτει ο Μος. «Έχουμε σιγουριά στα ηλεκτρικά οχήματα και έχουμε τρεις γενιές Qashqai που ήταν επιτυχημένες». Οι πλατφόρμες που θα στηρίζουν τις επόμενες γενιές του Juke και του Qashqai, από κοινού με την συνεργασία του ομίλου Renault, θα βασίζονται αποκλειστικά στην ηλεκτρική ενέργεια, χωρίς δυνατότητα φιλοξενίας κινητήρων ICE.
Αλλά με το εργοστάσιο του Σάντερλαντ να εξάγει το 80 τοις εκατό των αυτοκινήτων της και τις παγκόσμιες αγορές να κινούνται προς την απαγόρευση της βενζίνης και του ντίζελ με εντελώς διαφορετικούς ρυθμούς, οι ειδικοί προτείνουν ότι οι υπάρχουσες γενιές crossover θα μπορούσαν να συνεχίσουν την παραγωγή για αγοραστές εκτός Ευρώπης, έτσι ώστε να αξιοποιήσουν πλήρως το εργοστάσιο.