Gentlemen start... τις ταμειακές μηχανές σας!

Gentlemen start... τις ταμειακές μηχανές σας!

Από το πρώτο εκείνο πρόσταγμα, με το οποίο ξεκινούσαν οι αγώνες αυτοκινήτου. Από τον πρώτο ήχο του κινητήρα, που άναβε, από εκείνη τη μοναδική στιγμή, που όλα ήταν έτοιμα για να αρχίσει ο αγώνας, από τότε ξεκινούσε ταυτόχρονα να δουλεύει και μάλιστα ακατάπαυστα, η ταμειακή μηχανή των ομάδων, των κατασκευαστών, των χορηγών, των ΜΜΕ, των οργανωτών και όλων όσων είχαν άμεση ή έμμεση σχέση με τους αγώνες.

Ο ήχος του χρήματος ήταν είναι και θα είναι πιο έντονος και πιο γλυκός από οποιονδήποτε κινητήρα που βρυχάται…

Εν αρχή ην…

Το 1950 η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (Fédération Internationale de l’Automobile) κοινώς FIA, αποφάσισε να διοργανώσει το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ΟδηγώνF1 με κανονισμούς. To πρωτάθλημα δημιουργήθηκε με τη συνένωση επτά ανεξαρτήτων αγώνων ταχύτητας, που ήταν, έξι στην Ευρώπη, και ένας αγώνας στην Αμερική, ο “Ινδιανάπολις 500”.

Οι επτά αυτοί αγώνες έδιναν βαθμούς για το πρωτάθλημα στους οδηγούς, που έπαιρναν μέρος, γιατί υπήρχαν και άλλοι αγώνες, που δεν ήταν μέρος του πρωταθλήματος. Ο πρώτος αγώνας F1 έγινε στην πίστα του Σίλβερστον, στη Μεγάλη Βρετανία, στις 13 Μαΐου, και νικητής ήταν ο Τζουζέπε Φαρίνα ή “Nino” με την ομάδα της Alfa Romeo. Μάλιστα ο Φαρίνα κατέκτησε και το πρώτο πρωτάθλημα οδηγών τότε.

Η Alfa Romeo έκανε το 1-2-3 στο Βρετανικό Γκραν Πρι με τους Λούτζι Φατζόλι και Ρεγκ Πάρνελ να συνοδεύουν στο βάθρο των νικητών, το “Νίνο”. Ο Μανουέλ Φάτζιο είχε εγκαταλείψει λίγο πριν τον τερματισμό. Σε εκείνο τον πρώτο αγώνα στο Σίλβερστον δεν πήρε μέρος μια άλλη ιταλική ομάδα, η Scuderia Ferrari, λόγω διαφωνίας για χρηματοδότηση των συμμετεχόντων. Mια αρχή έγινε.

Έξω τώρα οι Αμερικανοί

Εν έτη 2023 έκθαμβοι παρακολουθούμε τις επίμονες προσπάθειες του Μάριο Αντρέτι να “μπει” με την ομάδα του στην F1. H πόρτα, να μη πω τα παράθυρα και η όποια πιθανή χαραμάδα είναι ερμητικά κλειστές. Ο Αντρέτι από τη μια γνωρίζει πολύ καλά το χώρο της F1, δεν ονειροβατεί, ελπίζει ωστόσο, ότι ένα σπορτίβ ψήγμα θα έχει μείνει στο σκληρό κόσμο της F1 και αυτό επιδιώκει να αφυπνίσει.

Οι δικαιολογίες για τους φίλους της F1, που πραγματικά θα επιθυμούσαν να δουν ακόμα μια αμερικανική ομάδα – ήδη υπάρχει η Haas- στη σειρά εκκίνησης, φαντάζουν απίθανες. Πρόσφατα ο Τότο Βολφ αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes και μέτοχος σε μερικές ακόμα ομάδες της F1, στριμώχτηκε για τα καλά, όταν στο Σίλβερστον, που έγινε το περασμένο Σαββατοκύριακο, υπήρχε και μια 11η ομάδα στα πάντοκς. Ήταν η τηλεοπτική αγωνιστική ομάδα με τον Μπραντ Πιτ.

Τι έγινε ξαφνικά; Μεγάλωσαν τα πάντοκς και χωρά κι άλλη ομάδα; Γιατί μέχρι τώρα δεν ….χωρούσε αυτή του Αντρέτι. Η αλήθεια είναι σύμφωνα πάντα με τους ιδιοκτήτες των ομάδων της F1, ότι η αμερικανική ομάδα δεν χωρά πουθενά. Δεν χωρά στα πάντοκς, που είναι μικρά και ήδη στριμωγμένα, από τις 10 υπάρχουσες ομάδες. Δεν χωρά στη σειρά εκκίνησης – δύσκολη ακόμα μια θέση- και δεν θα το πιστέψετε, αλλά δεν χωρά ούτε στις πίστες. Δεν χωρούν να τρέχουν ακόμα δυο αυτοκίνητα. Είναι πάρα πολλά.

Η αλήθεια είναι αλλού και ο Αντρέτι το έχει βροντοφωνάξει. Δεν θέλουν άλλη ομάδα στην F1, γιατί θα αναγκαστούν να μοιράσουν την πίτα. Όλοι θα χάσουν από ένα μικρό ή μεγάλο κομμάτι και δεν το θέλουν. Δεν θέλουν τον Αντρέτι γιατί είναι άπληστοι, δεν τους ενδιαφέρει το σπορ, αλλά το κέρδος από το σπορ.Αυτά τα είπε ο Αντρέτι, τους είπε άπληστους.

Πέφτουμε από τα σύννεφα!

Λέτε να έχει δίκιο ο Αντρέτι και αυτός να είναι ο λόγος, που μένει απέξω μια τόσο ιστορική ομάδα; Μια ομάδα, που όλοι όσοι αγαπάμε αυτό το σπορ θα τη θέλαμε στην F1;

Πάντως ο Μάξ Μόσλεϊ συνέταιρος του Έκλστον, του υπαίτιου για το οικονομικό θαύμα της F1, και Πρόεδρος της FIA, το έλεγε χωρίς ενδοιασμούς και υπεκφυγές. “ Η F1 είναι ένα σπορ δυο ωρών κάθε κυριακάτικο απόγευμα. Όλες τις υπόλοιπες ώρες είναι μπίζνες” . Μας ακούει ο Αντρέτι;

 


About the author


Δείτε επίσης

Τρόμπα βενζίνης: Συμπτώματα που δείχνουν πρόβλημα

Τρόμπα βενζίνης: Συμπτώματα που δείχνουν πρόβλημα

F1: Τέλος ο Perez από Red Bull- Η αντίδραση του Verstappen

F1: Τέλος ο Perez από Red Bull- Η αντίδραση του Verstappen

Γιατί τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και μεγαλύτερα

Γιατί τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και μεγαλύτερα

F1: Επιστροφή Bottas στην Mercedes

F1: Επιστροφή Bottas στην Mercedes

Υγρό φρενών αυτοκινήτου: Αλλαγή – Κάθε ποτέ πρέπει;

Υγρό φρενών αυτοκινήτου: Αλλαγή – Κάθε ποτέ πρέπει;

Πίεση ελαστικών μοτοσικλέτας για δρόμο και offroad

Πίεση ελαστικών μοτοσικλέτας για δρόμο και offroad