Εκτιμώ ότι κάθε οδηγός που αξιολογεί τις τελευταίες εξελίξεις στην αυτοκίνηση ανησυχεί για την αλματώδη αύξηση της κίνησης στους ευρωπαϊκούς δρόμους και τα τροχαία ατυχήματα που παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις και στο αστικό περιβάλλον.
Στην Ελλάδα, η εικόνα στα μεγάλα αστικά κέντρα είναι ζοφερή. Καθημερινά ταλαιπωρούμαστε στους μποτιλιαρισμένους δρόμους ενώ καταγράφονται ατυχήματα ακόμη και στα στενάκια. Οι προσπάθειες όλων των κυβερνήσεων και οι βαρύγδουπες ανακοινώσεις για την μείωση της κίνησης και τον περιορισμό των ατυχημάτων, δεν είχαν σημαντικά αποτελέσματα.
Θεωρώ ότι πλέον για την Ελλάδα αλλά και κάθε ευρωπαϊκή χώρα, η μοναδική επιλογή για να μειωθεί η επιβάρυνση από την κίνηση των οχημάτων είναι η αυτόνομη οδήγηση. Θα μου πείτε εδώ δεν μπορούμε να εξασφαλίσουμε την ανοιχτή πρόσβαση ασθενοφόρων και περιπολικών στην ΛΕΑ και εσύ μας προτείνεις την κίνηση των αυτοκινήτων χωρίς την παρουσία οδηγού;
Δίκιο έχετε, όμως πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά και να αξιολογήσουμε τις προσπάθειες της αυτοκινητοβιομηχανίας για να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής μας. Η τελευταία εξέλιξη που την θεωρώ σημαντική και ελπιδοφόρα είναι η απόφαση της VW να συνεχίσει τα σχέδιά της για αυτόνομο λεωφορείο Moia (φωτ.), παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στην ασφαλή χρήση το αυτόνομο λεωφορείο Cruise, της GM.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εμμένει στο σχέδιο να παρουσιάσει το Moia έως το 2026. Το Moia βαμμένο σε μαύρο και κίτρινο χρώμα δοκιμάζεται στις γερμανικές πόλεις Αμβούργο και Μόναχο καθώς και στο Όστιν του Τέξας. Το γερμανικό αυτόνομο, αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο έχει σχεδιαστεί για να παραλαμβάνει έως και τέσσερα άτομα που ταξιδεύουν προς την ίδια κατεύθυνση και στη συνέχεια να τα αφήνουν στον προορισμό τους.