Ολοκληρώθηκε στο Μαρόκο η δοκιμή του πρώτου off-road ηλιακού αυτοκινήτου στον κόσμο

Ολοκληρώθηκε στο Μαρόκο η δοκιμή του πρώτου off-road ηλιακού αυτοκινήτου στον κόσμο

Το εγχείρημα πιστώνεται σε ομάδα φοιτητών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Αϊντχόβεν

 Το διθέσιο «Stella Terra», όπως ονομάζεται,  μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα στο δρόμο και τροφοδοτείται από ηλιακά πάνελ στην οροφή του, προσφέροντας αυτονομία 630 χλμ.

Ήταν μία ηλιόλουστη μέρα στο Μαρόκο, και ένα μικρό, χακί αυτοκίνητο με παράξενο σχήμα διέσχισε τη χώρα περνώντας από πυκνά δάση, χωματόδρομους και αμμώδεις  εκτάσεις  στην έρημο, τροφοδοτούμενο αποκλειστικά με ενέργεια από τον ήλιο.

Η δοκιμαστική διαδρομή των 1.000 χιλιομέτρων του «Stella Terra», του πρώτου off-road ηλιακού οχήματος στον κόσμο, ολοκληρώθηκε σε κλίμα ικανοποίησης. Η κινητήρια δύναμη πίσω από το τολμηρό εγχείρημα ήταν μία ομάδα φοιτητών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Αϊντχόβεν, οι οποίοι θέλησαν να καταδείξουν τις δυνατότητες των βιώσιμων μεταφορών.

«Δοκιμάσαμε εκτενώς το Stella Terra. Ξεκινήσαμε από το βόρειο Μαρόκο και διανύσαμε πάνω από χίλια χιλιόμετρα μέσα από διαφορετικά τοπία πριν καταλήξουμε στη Σαχάρα – και όλα αυτά με ενέργεια από τον ήλιο», εξήγησε η οικονομική υπεύθυνη του project, Britt van Hulst.

Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί για τραχιά και δύσβατα εδάφη και είναι ικανό να διανύσει πάνω από 630 χιλιόμετρα σε μια ημέρα σε συνθήκες ηλιοφάνειας, παρέχοντας αυτονομία εκτός δρόμου περίπου 550 χλμ., ανάλογα με το έδαφος.

Το διθέσιο Stella Terra αξιοποιεί την ηλιακή ενέργεια μέσω των ηλιακών πάνελ που είναι τοποθετημένα στην οροφή του, επομένως δεν χρειάζεται σταθμούς φόρτισης ή καύσιμα.

Η απόδοση του Stella Terra στη δοκιμασία αυτή ξεπέρασε τις προσδοκίες της ομάδας, αφού κατανάλωσε 30% λιγότερη ενέργεια από την αναμενόμενη. Μόνο κάποιες μικρές προσαρμογές χρειάστηκαν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, όπως η αντικατάσταση μιας σπασμένης ράβδου τιμονιού.

«Είναι ήδη δύσκολο υπό κανονικές συνθήκες να κατασκευαστεί ένα ενεργειακά αποδοτικό αυτοκίνητο που να μπορεί να ανταπεξέρχεται σε δύσκολες οδικές συνθήκες, πόσο μάλλον να ενσωματώσει και ηλιακά πάνελ. Δεν έχω δει κανέναν να επιχειρεί κάτι ανάλογο ακόμη», δήλωσε ο ειδικός σε θέματα κινητικότητας, καθηγητής του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Αϊντχόβεν, Maarten Steinbuch, και πρόσθεσε: «Εκτιμώ ότι σε πέντε έως δέκα χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποτελούν μέρος ολόκληρου του συστήματος του ενεργειακού μας δικτύου. Όταν μάλιστα κυκλοφορήσει η οικιακή μπαταρία, θα είναι δυνατή ακόμη και η παραγωγή ενέργειας μέσω ηλιακού αυτοκινήτου, η οποία θα μπορεί να ανατροφοδοτείται στο σπίτι. Οι καινοτομίες της Solar Team Eindhoven έχουν τη δύναμη να αλλάξουν το μέλλον.»

Πηγή: EURONEWS

Δείτε επίσης

Κουίζ: Ξέρεις τα πάντα για τους 4 τροχούς; Μόνο το 7% κάνει το 3/3

Κουίζ: Ξέρεις τα πάντα για τους 4 τροχούς; Μόνο το 7% κάνει το 3/3

Μπορώ να οδηγήσω με σκασμένο λάστιχο;

Μπορώ να οδηγήσω με σκασμένο λάστιχο;

Πώς να καθαρίσω τα λάστιχα από τα παράθυρα του αυτοκινήτου από βρύα

Πώς να καθαρίσω τα λάστιχα από τα παράθυρα του αυτοκινήτου από βρύα

Συνθετικά λάδια: Μπορούν να προκαλέσουν διαρροές στον κινητήρα;

Συνθετικά λάδια: Μπορούν να προκαλέσουν διαρροές στον κινητήρα;

Κουίζ: Έχεις πάθος με την ταχύτητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Κουίζ: Έχεις πάθος με την ταχύτητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

7 κίνδυνοι που κρύβει το πλύσιμο του αυτοκινήτου

7 κίνδυνοι που κρύβει το πλύσιμο του αυτοκινήτου