F1:Η τακτική αναβαθμίσεων της McLaren που της έφερε την νίκη στη Σαουδική Αραβία

F1:Η τακτική αναβαθμίσεων της McLaren που της έφερε την νίκη στη Σαουδική Αραβία

F1:Η McLaren έφτασε στη Σαουδική Αραβία με μια σειρά από νέες αναβαθμίσεις για την MCL39, σε μια προσπάθεια να βελτιώσει περαιτέρω τις επιδόσεις της, χωρίς όμως να διαταράξει την ισορροπία που έχει χτίσει και της έχει δώσει το πλεονέκτημα απέναντι στους ανταγωνιστές της.

Η ομάδα ανέφερε στη σχετική παρουσίαση της πως προχώρησε σε αλλαγές στον διαχύτη και στο μικρό πτερύγιο των πίσω φρένων, με στόχο την αύξηση της αεροδυναμικής απόδοσης στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Συγκεκριμένα, ο διαχύτης απέκτησε πιο επίπεδη σχεδίαση, χωρίς την εγκοπή γύρω από το σημείο εκκίνησης του κινητήρα, όπως ίσχυε στις πρώτες αγωνιστικές του 2025.

Το νέο σχήμα επιτεύχθηκε χάρη στην τροποποιημένη σχεδίαση του «starter hole» στο crash structure, που επιτρέπει τη βελτίωση της ροής του αέρα κάτω από το μονοθέσιο. Η νέα διάταξη δοκιμάστηκε μόνο στα δοκιμαστικά της Παρασκευής και αποσύρθηκε για τις κατατακτήριες και τον αγώνα. Μια προσέγγιση, δηλαδή, που η McLaren έχει χρησιμοποιήσει ξανά: να δοκιμάζει νέα εξαρτήματα στις ελεύθερες δοκιμές και τα επανεισάγει αργότερα σε άλλες πίστες όπου είναι πιο αποτελεσματικά.

Νέο πίσω φτερό για μικρότερη κάθετη δύναμη

Η ομάδα παρέταξε για πρώτη φορά και την low-downforce έκδοση του πίσω φτερού, η οποία είχε δοκιμαστεί στην pre-season αλλά εγκαταλείφθηκε λόγω κακοκαιρίας στην Αυστραλία. Το φτερό αυτό ανήκει στην ίδια σχεδιαστική οικογένεια με άλλες φετινές εκδόσεις, αλλά καλύπτει μικρότερη επιφάνεια εντός των τεχνικών προδιαγραφών.

Επιπλέον, έγιναν νέες παρεμβάσεις στο πτερύγιο των πίσω φρένων, με αλλαγές στο layout του winglet, πέραν όσων είχαν ήδη υλοποιηθεί στο Grand Prix της Κίνας με τροποποίηση του κάτω εκτροπέα ροής.

Οι κινήσεις των άλλων ομάδων

Aston Martin: Παρέταξε νέα πάνω πτέρυγα στο πίσω φτερό για μείωση της κάθετης δύναμης και της αντίστασης. Όλα τα υπόλοιπα μέρη του φτερού παρέμειναν ίδια, με μόνη διαφορά στη γωνία καμπυλότητας και το τελείωμα του flap.

Racing Bulls: Επέλεξαν παρόμοια προσέγγιση, μειώνοντας την κλίση της πάνω πτέρυγας και τοποθετώντας μικρότερη κάτω πτέρυγα . Συνδυαστικά, τροποποίησαν και την εμπρός πτέρυγα για καλύτερη ισορροπία μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους.

Sauber: Προχώρησε σε εκτεταμένες αλλαγές με νέο πίσω φτερό, beam wing και endplates. Η νέα διάταξη χαρακτηρίζεται από πιο «συμπιεσμένες» διαστάσεις εντός του επιτρεπόμενου box, ενώ η διπλή κάτω πτέρυγα αντικαταστάθηκε από μία λεπτότερη μονή. Επίσης, προστέθηκε νέα πάνω πτέρυγα στο εμπρός φτερό για ενίσχυση της κάθετης δύναμης στο εμπρός μέρος, μαζί με αλλαγές στο πάτωμα του μονοθεσίου για καλύτερη συνολική απόδοση.

 

Δείτε επίσης

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1 Σενάριο-Βόμβα: Ο George Russell σε επαφή με Horner για Red Bull ενόψει 2026!

F1 Σενάριο-Βόμβα: Ο George Russell σε επαφή με Horner για Red Bull ενόψει 2026!

Πρόβλημα στις θύρες USB του αυτοκινήτου; Αυτό κοιτάς πρώτα για να το φτιάξεις

Πρόβλημα στις θύρες USB του αυτοκινήτου; Αυτό κοιτάς πρώτα για να το φτιάξεις

Συνθετικό ή συμβατικό λάδι κινητήρα: Ποιο είναι καλύτερο για το αυτοκίνητό σας;

Συνθετικό ή συμβατικό λάδι κινητήρα: Ποιο είναι καλύτερο για το αυτοκίνητό σας;

F1: Η Ferrari στηρίζει ξεκάθαρα τον Lewis Hamilton: «2.000% πίσω του», λέει ο Vasseur

F1: Η Ferrari στηρίζει ξεκάθαρα τον Lewis Hamilton: «2.000% πίσω του», λέει ο Vasseur