Δίπλωμα αυτοκινήτου: Η πολιτεία του Κεντάκι στις Ηνωμένες Πολιτείες εξετάζει την πιθανότητα να μειώσει το όριο ηλικίας για την απόκτηση άδειας οδήγησης, επιτρέποντας στους εφήβους να ξεκινούν την εκπαίδευσή τους από τα 15 έτη.
Η πρωτοβουλία αυτή βασίζεται στην ανάγκη να διευκολυνθούν οι νέοι, ιδιαίτερα όσοι ζουν σε αγροτικές περιοχές, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να μετακινούνται χωρίς να εξαρτώνται από τρίτους, είτε για να επισκεφθούν φίλους είτε για να εργαστούν σε θέσεις μερικής απασχόλησης.
Δίπλωμα αυτοκινήτου από τα 15, άλλα πρέπει να έχεις ενήλικα ως συνοδηγό στις ΗΠΑ
Σήμερα, το ελάχιστο όριο ηλικίας για μαθητική άδεια οδήγησης στο Κεντάκι είναι τα 16 έτη. Οι νέοι οδηγοί πρέπει να έχουν μαζί τους έναν ενήλικα τουλάχιστον 21 ετών στη θέση του συνοδηγού. Έπειτα από 180 ημέρες, μπορούν να αποκτήσουν μια ενδιάμεση άδεια που τους επιτρέπει να οδηγούν μόνοι τους, αλλά με περιορισμούς. Η πλήρης άδεια, χωρίς κανέναν περιορισμό, εκδίδεται μόλις συμπληρώσουν τα 17 έτη. Το νέο νομοσχέδιο, γνωστό ως House Bill 15, προτείνει τη μείωση του ελάχιστου ορίου ηλικίας στα 15 έτη για την απόκτηση μαθητικής άδειας, ενώ η πλήρης άδεια θα μπορεί να εκδίδεται στα 16,5 έτη.
Ο εισηγητής του νομοσχεδίου, εκπρόσωπος Steven Rudy, υποστηρίζει ότι η αλλαγή αυτή θα ωφελήσει σημαντικά τους εφήβους που χρειάζονται αυτοκίνητο για να εργαστούν, αλλά και το ίδιο το Κεντάκι, διευκολύνοντας την κινητικότητα των νέων εργαζομένων. Επίσης, επισημαίνει ότι πολλές γειτονικές πολιτείες έχουν ήδη χαμηλότερα όρια ηλικίας για την απόκτηση άδειας οδήγησης και δεν εμφανίζουν υψηλότερα ποσοστά τροχαίων ατυχημάτων.
Κυρία αιτία θανάτου για ηλικίες 15-18 ετών τα τροχαία
Ωστόσο, η συζήτηση γύρω από το νομοσχέδιο αναπόφευκτα φέρνει στο προσκήνιο τις ανησυχίες για την οδική ασφάλεια. Τα τροχαία δυστυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου για νέους ηλικίας 15 έως 18 ετών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Μόνο το 2022, καταγράφηκαν 2.514 θάνατοι σε αυτή την ηλικιακή ομάδα λόγω τροχαίων ατυχημάτων. Παρότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, η απειρία των νέων οδηγών παραμένει σημαντικός παράγοντας κινδύνου.
Οι υποστηρικτές της πρότασης επισημαίνουν ότι η αλλαγή δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά ότι όλοι οι 15χρονοι θα ξεκινήσουν να οδηγούν, καθώς οι γονείς εξακολουθούν να έχουν την ευθύνη να αποφασίσουν αν το παιδί τους είναι έτοιμο. Επίσης, η παρουσία ενός ενήλικα συνοδηγού παραμένει υποχρεωτική κατά τη διάρκεια της μαθητείας, γεγονός που προσφέρει επιπλέον ασφάλεια.
Αν το νομοσχέδιο εγκριθεί, οι πρώτοι 15χρονοι οδηγοί στο Κεντάκι θα μπορούσαν να αποκτήσουν την άδειά τους σύντομα. Η απόφαση αυτή έχει πυροδοτήσει συζητήσεις σχετικά με το αν θα συμβάλει στη μεγαλύτερη ανεξαρτησία των νέων ή αν ενδέχεται να αυξήσει τους κινδύνους στους δρόμους.
Θεωρείτε ότι είναι ένα θετικό βήμα προς την ανεξαρτητοποίηση των νέων ή μια απόφαση που θέτει σε κίνδυνο ζωές ανηλίκων; Πώς θα βλέπατε αν το όριο ηλικίας απόκτησης διπλώματος οδήγησης έπεφτε στα 15 και στην Ελλάδα;
Δείτε επίσης

5 τρόποι να προστατεύσεις το παρμπρίζ από το καιρικά φαινόμενα

Όλα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το νέο Toyota MR2

Ανάβει ο λαμπτήρας του Check Engine και σβήνει μόνος του; Τι συμβαίνει – Πιθανές αιτίες

Τι σημαίνει το λαμπάκι με το θαυμαστικό μέσα στον κύκλο στο ταμπλό του αυτοκινήτου

Volkswagen: «Δεν θα φτιάξουμε πότε ένα Scirocco SUV»
